Si po e përballojnë punonjësit e rinj Krizën Globale? - Business Magazine Albania

Si po e përballojnë punonjësit e rinj Krizën Globale?

  • Punonjësit e rinj janë goditur rëndë, nga rritja e kostos së jetesës, sipas një sondazhi të ri.
  • Brezi Z dhe mijëvjeçarët, po humbasin shpresën për të pasur shtëpitë e tyre dhe madje, edhe për të krijuar një familje.
  • Studimet e fundit, arrijnë në përfundimin se ne kemi nevojë për punë dhe mundësi më të mira për të gjithë.

Bota po vuan një krizë të kostos së jetesës, pasi inflacioni është rritur dhe të ardhurat e disponueshme janë reduktuar. Ndikimi i plotë tek të rriturit e grupmoshës 18-40 vjeç, është theksuar nga një sondazh i ri.

Firma e konsulencës Deloitte, anketoi 22,000 të brezit Z dhe mijëvjeçarë, në 44 vende, në lidhje me efektin e rritjes së çmimeve në jetën e tyre dhe zbuluan se kostoja e jetesës ishte shqetësimi numër një për të dy grupet, përpara shqetësimeve për humbjen e vendit të punës, ndryshimet klimatike dhe shëndetin mendor.

“2023 Millennial and Gen Z Survey” i Deloitte, është botimi i 12-të i jetës së Brezit Z (Gen Z) – njerëz të lindur midis janarit 1995 dhe dhjetor 2004 – dhe mijëvjeçarëve (Millenials) – njerëzve të lindur midis janarit 1983 dhe dhjetorit 1994.

Studimi zbuloi se shumë prej tyre, po e ndienin shtrëngimin financiar në mënyrë kaq të mprehtë, sa kishin marrë punë të dyta për të ndihmuar në përballimin e jetesës dhe ishin pesimistë për aftësinë, për të shijuar përfitimet e marra si të mirëqena nga brezat e mëparshëm, si shtëpitë dhe familjet.

Një e re nga Zelanda e Re, përshkroi ndjenjat e shumë njerëzve, kur i tha sondazhit: “Nuk kam mundësi të krijoj një familje dhe më është dashur të filloj një punë të dytë, gjë që po ndikon në shëndetin tim.”

Situata është më e vështirë për të rinjtë

Raporti i Forumit Ekonomik Botëror për të Ardhmen e Punës 2023, thotë se pasojat ekonomike nga pandemia COVID-19, kanë “ndikuar në mënyrë të zhdrejtë punonjësit e rinj”, duke u kërkuar udhëheqësve të biznesit dhe politikës, të investojnë për të krijuar vende pune dhe mundësi më të mira për të gjithë.

Që nga pandemia dhe pushtimi i Rusisë në Ukrainë, inflacioni është rritur, veçanërisht për ushqimin, i cili ka parë rritje të çmimeve duke tejkaluar mallrat e tjera. Në vendet më të prekura, çmimi i ushqimeve u rrit me përqindje treshifrore, sipas të dhënave të Bankës Botërore.

Të pyetur nga Deloitte, për burimet e stresit në jetën e tyre, të rinjtë përmendën shqetësimet për të ardhmen e tyre financiare afatgjatë, financat e përditshme dhe shëndetin dhe mirëqenien e familjeve të tyre.

“Kostoja e jetesës po bëhet gjithnjë e më e lartë. Kam shqetësime se nuk mund të paguaj faturat dhe mos t’u jap fëmijëve të mi, arsimin dhe jetën që meritojnë”, shtoi një grua nga Brazili.

Një burrë i Brezit Z u shpreh kështu: “Shqetësimi im kryesor financiar, do të jetë të sigurohem se mund të kem një ekuilibër të rehatshëm punë-jetë, pasi aktualisht po përpiqem ta ruaj këtë, për shkak të marrjes së shumë orëve shtesë për të përballuar jetesën.”

Një e treta e të anketuarve kanë frikë se nëse klima aktuale ekonomike vazhdon, do të bëhet më e vështirë të kërkohet më shumë fleksibilitet në punë, për të përmirësuar ekuilibrin e tyre punë-jetë dhe 15% mendojnë se kjo do të bëhet e pamundur.

Më shumë se gjysma e të dy punonjësve të anketuar nga të dy brezat, mendojnë se situata aktuale financiare e bën të pamundur kërkesën për një rritje rroge ose ngritje në detyrë.

Megjithatë, një e katërta e Brezit Z dhe 13% e Mijëvjeçarëve, që planifikojnë të largohen nga puna vitin e ardhshëm, thonë se paga është arsyeja kryesore për ndryshimin e vendeve të punës.

 

Arsyet kryesore për të kërkuar një punë të dytë

Burimi: Deloitte

Paratë u përmendën si arsyeja kryesore, për të filluar një punë të dytë, me 46% të mijëvjeçarëve dhe 38% të Brezit Z, që thanë se kishin nevojë për punë shtesë për të përballuar jetesën.

Punët e dyta më të njohura, ishin shitja në internet dhe si profesionist i lirë, të tilla si shpërndarje ushqimi ose aplikacionet për ndarjen e udhëtimit.

Lexo edhe:Libri “Si të udhëheqësh” i David Rubenstein sjell sekretet e lidershipit

Ndryshimi i sjelljes

Të rinjtë po ndryshojnë gjithashtu sjelljen e tyre për të kursyer para, sipas Deloitte, përfshirë shmangien blerjeve të veshjeve dhe blerjen e rrobave të përdorura, mosdrejtimin e një makine dhe kalimin në dietat vegjetariane ose vegane.

Pothuajse dy të tretat, besojnë se blerja e një shtëpie, do të jetë më e vështirë apo edhe e pamundur në të ardhmen, dhe gjysma e Brezit Z dhe 47% e Mijëvjeçarëve, thonë se krijimi i një familjeje do të jetë i paarritshëm ose shumë i vështirë.

Më shumë se gjysma e të dy grupeve, thonë se jetojnë duke u varur nga paga e çdo muaji pa mundësi kursimi, një rritje prej pesë pikë përqindjeje nga sondazhi i mëparshëm në vitin 2022.

Megjithatë, dy të pestat e Brezit Z dhe një e treta e Mijëvjeçarëve, presin që situata e tyre financiare të përmirësohet gjatë vitit të ardhshëm.

Ndërsa mediat online dhe dixhitale, kanë ofruar burime të reja të ardhurash për disa, është bërë gjithashtu një burim ankthi financiar për të tjerët, zbuloi sondazhi.

Mbi gjysma e Brezit Z dhe 43% e Mijëvjeçarëve, thonë se media sociale i bën ata të duan të blejnë gjëra, që nuk mund t’i përballojnë.

Kriza e kostos së jetesës po teston gjithashtu angazhimin e tyre, për të blerë në mënyrë të qëndrueshme.

Gjashtë në 10, nga të dy brezat, thonë se janë të gatshëm të paguajnë më shumë për produkte dhe shërbime të qëndrueshme, por më shumë se gjysma, thonë se nuk do të jenë në gjendje ta përballojnë, nëse situata ekonomike nuk përmirësohet.

/ World Economic Forum

Që nga viti 2015 nxisim shpirtin sipërmarrës, inovacionin dhe rritjen personale duke ndikuar në zhvillimin e një mjedisi motivues dhe pozitiv tek lexuesit tanë. Kjo punë që e bëjmë me shumë dashuri nuk ka të paguar. Ne jemi platforma e vetme e cila promovon modelin pozitiv të sipërmarrjes së lirë. Përmes kësaj platforme mbështesim edukimin gjatë gjithë jetës si mjet për zhvillimin personal dhe profesional të brezave. Kontributi juaj do të na ndihmojë në vazhdimin e këtij misioni në gjithë trevat shqipfolëse.

Mund të kontribuoni KETU. Falemnderit.

Must watch
Business Mag Nr. #37 - Prill 2025

Mendo lokalisht, vepro globalisht

Viti 2025 vjen me sfida dhe mundësi të mëdha në sektorë të rëndësishëm të ekonomisë sonë. Turizmi shqiptar po përjeton një rritje të jashtëzakonshme, ku duket se pas një prezantimi mbresëlënës në ITB Berlin, Shqipëria është gati të pozicionohet si një destinacion i rëndësishëm në hartën botërore me një ofertë të larmishme turistike. Paralelisht, tregu i pasurive të paluajtshme po përballet me ndyshime të shumta, ku investimet strategjike dhe zhvillimi i qëndrueshëm janë kyç për suksesin e këtij sektori.
Teknologjia vazhdon të transformojë mënyrën se si jetojmë dhe punojmë. Inteligjenca Artificiale nuk është më thjesht një mjet ndihmës, por një faktor vendimtar që po shkruan rregulla të reja në çdo industri.

Bota përballë sfidës së krijimit të një axhende më humane për Inteligjencën Artificiale – si mund ta vendosim atë në shërbim të njeriut, pa e shndërruar në një rrezik për demokracinë dhe ekonominë globale? Ndërsa jetojmë në një botë që ndryshon vazhdimisht, shohim sesi Fintech është një realitet i padiskutueshëm që po lehtëson ditë pas dite jetën dhe veprimtarinë e bizneseve dhe individëve. Ajo që konfirmojmë me siguri në këtë edicion është sesi bizneset shqiptare po përqafojnë gjithnjë e më shumë një qasje europiane në menaxhim, kulturë, lidership dhe investime, duke u nxitur drejt inovacionit dhe …

Shiko më shumë
Na ndiqni në rrjetet sociale
0