Ja pse dështojnë startup-et


Kur startup-et marrin të tatëpjetën , vëzhguesit e jashtëm nxitojnë të llogarisin pasojat. A e përdori ndokush produktin? A kishte CEO shumë experiencë? A i shpërdoruan ata paratë?

Tani ne kemi disa përgjigje nga ‘varreza’ e startup-eve Autopsy.io. Autopsy publikon një listë të dështimit të startup-eve të teknologjisë, e cila përfshin mbi 112 shembuj që datojnë që nga 2006. Më e rëndësishmja, Autopsy përfshin artikuj ku vetë sipërmarrësit përpiqen të shpjegojnë, me fjalët e tyre, se ku kanë gabuar dhe pse ata dështuan.

Për të analizuar këtë rritje, kompania semantike software ‘Expert System’ ka kryer një analizë të avancuar të artikujve në kërkim për tema të përbashkëta pse startupet dështojnë. Ata ndanë raportin e tyre me Forbes për të ndihmuar startup-et të mësojnë nga mësimet e atyre që kanë ardhur (dhe kanë shkuar) para.

Ndërkohë që shumë sipërmarrës shqetësohen rreth marketingut, të ardhurave, dhe të punësuarve, asnjë nga ato nuk ishin në top 10 arsyet e identifikuara si arsye kritike për dështim. Metodologjia e tyre: çfarë fjalësh janë përmendur në të njëjtën fjali si “dështon” ose “dështim.” Kjo çoi në një rezultat interesant: “produkt” është përmendur 15 herë në këto fjali, në krahasim me punonjës, marketing, ose të ardhurat në vetëm 2 herë të përmendura. Kjo sugjeron se produkti është shkaku kryesor për shumë probleme për startup-et.

Kur Expert System zgjeroi analizën e tyre tekstuale për të përfshirë të gjitha fjalët e përmendura (jo vetëm ato në fjali me “dështimin”), ajo tregoi se paraja është gjithashtu kritike. Pas të gjithave, shumica e startup-ve dështuan, sepse iu mbaruan paratë ose nuk mundën të provojnë se ata meritonin një raund të ri të financimit. “Paraja”, “Kapitali”, apo “Fondi” u përmendën nga 78% e startup-ve. “Produkti” ishte përmendur nga 66 startup-e, “Idea” 65, dhe “Investitorët” ose “VC” 50.

Për fat të keq, analiza e të dhënave nuk shkon thellësisht mjaftueshëm për të identifikuar shqetësimet specifike themelore në një kategori si “paratë.” A dështuan në mbledhjen e fondeve? E menaxhuan rrjedhën e investimeve keq? Apo nuk gjeneruan shitje të qëndrueshme? Këto do të duhet të analizohen rast pas rasti.

Raporti tregoi se sipërmarrësit kanë tendencë të kenë probleme të veçanta (të përmendur 196 herë në total) që fajësojnë për dështimin e tyre. Më shumë se gjysma e atyre kanë marrë vendime “gabim” (92 herë), ose “të gabuara” (39). Të tjerët thjesht thanë se biznesi i tyre u bë shumë “i vështirë” (59).

Pesë foljet më të përmendura shprehnin veprim për të krijuar produktin si: bëj, ndërtoj, punoj, dëshiroj, filloj. Por fjalë të tilla si “lançimi” (102 herë në total) ose “shes” (80) janë përmendur më shumë se “prodhoj” (27) ose “ekzekutoj” (18). Të nxjerrësh produktin është shumë më e vështirë se sa kjo tingëllon.

Shumë startup-e mund të fokusohen shumë te produkti dhe jo mjaftueshëm për shqyrtimin e nevojave të përdoruesit apo në hapat e nevojshëm për ta nxjerrë atë në treg. Ndërsa produkti është përmendur 454 herë në total, konsumatorët (202) dhe tregu (176) që është shumë më i ulët.

burimi: Forbes

Must watch
Business Mag Nr. #24 - Tetor 2020

Numri 24 i revistës Businessmag.al sjell një panoramë të zhvillimeve, përshtatjeve dhe ecurisë në sektorë të ndryshëm të ekonomisë. Në të njëjtën kohë, shohim zhvillime relativisht të kënaqshme.  Organizime të reja si Dhoma Ekonomike e Gruas, duket si një shpresë për më shumë zë, lobim dhe mbështetje për gratë sipërmarrëse dhe sipërmarrjet e reja.

Gjatë kësaj periudhe angazhime si programi “Ringrihu më i fortë”, ishin një lloj kundërpërgjigje ndaj dëmeve ekonomike që po shkakton pandemia.

Influencerat vijojnë të rrisin hapësirat e tyre dhe janë bërë një instrument i rëndësishëm marketimi. Në brendësi të revistës do të gjeni renditjen e top 100 influencerave më të mëdhenj në vend.

Gjatë kësaj vere ndërkohë, vetë Businessmag pati një fushatë të suksesshme të promovimit të turizmit shqiptar. Qindra të rinj u angazhuan të dërgojnë foto dhe përshkrimet e vendeve të ndryshme të Shqipërisë.

Shiko më shumë
Na ndiqni në rrjetet sociale