Dy gjëra që kompanitë mund të bëjnë për të ndihmuar në mbylljen e hendekut të pagave  - Business Magazine Albania

Dy gjëra që kompanitë mund të bëjnë për të ndihmuar në mbylljen e hendekut të pagave 

hendekut të pagave

Kompanitë janë nën presion në rritje nga politikanët, rregullatorët dhe aktivistët për të raportuar dhe ngushtuar diferencat e pagave gjinore. Udhëheqësit e biznesit janë përgjigjur duke theksuar iniciativat e tyre të barazisë – nga punësimi dhe promovimi i më shumë grave në çdo nivel, te përpjekjet më pak të matshme, si ndryshimi i kulturës në vendin e punës. 

Por firmat që zotohen të ngushtojnë pabarazitë e pagave nuk po mbahen vërtet përgjegjëse, sipas Shelley Zalis, themeluese e The Female Quotient, një kompani që punon për të avancuar barazinë në vendin e punës. 

Lexoni: Kjo kompani dëshiron të ndihmojë të mbyllë hendekun e pagës gjinore

“Një pjesë e arsyes pse e kemi këtë çështje është se nuk ka përgjegjësi,” tha ajo. “Pabarazia ka vazhduar për kaq shumë vite dhe duhet të bëhen rregullime.” 

Në një intervistë me CNBC Make It, Zalis tregoi dy mënyra kryesore që ajo mendon se kompanitë mund të trajtojnë pabarazinë në vendin e punës: 

Jo më fshehtësi pagash 

Nëse kompanitë vazhdojnë të dekurajojnë punonjësit që të flasin hapur për pagën dhe të masin kompensimin aktual bazuar në pagën e kaluar të një punonjësi, atëherë firmat nuk do ta mbyllin kurrë hendekun e pagave, tha Zalis. 

“Pagat nuk duhet të jenë sekrete”, tha ajo, duke cituar një studim të Glassdoor që tregon se 61 përqind e grave duan që punëdhënësit të zbulojnë pagën, ndërsa vetëm 38 përqind e burrave duan që punëdhënësit ta bëjnë të ditur. “Studimi tregon të gjithë historinë. Nuk duhet të jetë çështja e punonjësit për t’u zgjidhur, por përgjegjësia e korporatës.” 

Është e paligjshme që kompanitë private t’i ndalojnë punonjësit të flasin hapur për kompensimin. Por ka ende pengesa që i dekurajojnë punonjësit të flasin për pagën. Kompanitë në mënyrë implicite mund të dekurajojnë apo edhe të ndëshkojnë punonjësit nga diskutimi i parave. 

Hulumtimet tregojnë se punonjësit jo vetëm që janë më produktivë kur flasin hapur për pagën, por se transparenca e pagave e bën shumë më të lehtë synimin dhe luftimin e diskriminimit të pagave. Zbulimi i kompensimit gjithashtu e bën më të vështirë për kompanitë të fshehin pabarazitë strukturore që ndihmojnë të vazhdojë hendeku i pagave. 

“Sa mirë do të ishte nëse burrat do të mbështesnin gratë dhe nëse të gjithë do të zbulonin pagat e tyre?” tha Zalis. 

Disa shtete kanë miratuar ligje që nxjerrin jashtë ligjit sekretin e pagave dhe disa shtete madje i kanë ndaluar punëdhënësit që t’u kërkojnë kandidatëve për punë të zbulojnë historinë e pagave, një pyetje që shpesh i vë gratë dhe pakicat në disavantazh. Në vitin 2014, Presidenti Barack Obama nënshkroi një urdhër ekzekutiv që i ndalonte kontraktorët të “hakmerreshin” ndaj punonjësve që flasin hapur për pagën. 

Vetëm këto ligje nuk do të zgjidhin pabarazinë e pagave, por është një pikënisje solide për t’i mbajtur kompanitë përgjegjëse për pabarazitë e pagave, tha Zalis. 

Burrat duhet të marrin lejen prindërore 

Përgjegjësitë e kujdesit shpesh bien në mënyrë disproporcionale tek gratë, gjë që i pengon ato të rriten në rangun e karrierës së tyre dhe lejon që hendeku i pagave të vazhdojë, tha Zalis. 

Gratë në pozicione drejtuese të mesme kanë më shumë gjasa se burrat të largohen nga fuqia punëtore për të rritur fëmijët e tyre dhe për t’u kujdesur për anëtarët e familjes, që do të thotë se më pak gra do të plotësojnë rolet drejtuese. Ndërsa gratë dhe burrat fillojnë punën në numër të barabartë në fuqinë punëtore, vetëm 6.4 përqind e CEO-ve në kompanitë e fortune 500 janë gra. 

Hulumtimet tregojnë se kur kompanitë ofrojnë leje fakultative të atësisë, burrat ka të ngjarë të zgjedhin nga frika e pasojave të karrierës. Një sondazh tregon se ndërsa 66 përqind e grave marrin të gjithë lejen e lehonisë me pagesë, vetëm 36 përqind e burrave përdorin lejen e tyre të atësisë. 

Zalis sugjeroi që kompanitë duhet të kenë politika të detyrueshme të pushimit me pagesë si për burrat ashtu edhe për gratë.

“Duhet të punojmë për të rishkruar rregullat. Ka një ndëshkim për nënën,” tha Zalis, “por duke krijuar një leje të detyrueshme prindërore si për burrat ashtu edhe për gratë, ku prindërit marrin të njëjtën kohë pushimi – kjo do ta hiqte këtë paragjykim nga tavolina.” 

Lexoni: 5 tiparet të cilat përbëjnë hendekun më të madh të aftësive sipas LinkedIn

Kur burrat marrin leje, gratë janë në gjendje të kthehen në punë më shpejt dhe të kalojnë më shpejt në role udhëheqëse me pagesë, tha Zalis. Hulumtimet tregojnë gjithashtu se kur gratë marrin pushime më të gjata të lehonisë, shkalla e kthimit në punë bie gati 50 përqind. 

Zalis tha se drejtuesit e kompanisë duhet të sigurohen që politika e lejes prindërore e firmës të jetë gjithëpërfshirëse për të gjithë në fuqinë punëtore. Ajo përmendi Unilever, e cila u emërua si një nga “Kompanitë më të mira për baballarët” nga revista Working Mother për ofrimin e lejes prindërore të paguar “bujare dhe gjithëpërfshirëse” për burra dhe gra. 

“Në Unilever, nëse burrat nuk marrin lejen e atësisë, CEO i telefonon dhe i pyet pse nuk e kanë marrë atë,” tha ajo. “Ajo që ai po thotë është se ai dëshiron udhëheqës të kujdesshëm, empatikë dhe dëshiron që njerëzit të marrin kohë me familjet e tyre.” 

/cnbc

Që nga viti 2015 nxisim shpirtin sipërmarrës, inovacionin dhe rritjen personale duke ndikuar në zhvillimin e një mjedisi motivues dhe pozitiv tek lexuesit tanë. Kjo punë që e bëjmë me shumë dashuri nuk ka të paguar. Ne jemi platforma e vetme e cila promovon modelin pozitiv të sipërmarrjes së lirë. Përmes kësaj platforme mbështesim edukimin gjatë gjithë jetës si mjet për zhvillimin personal dhe profesional të brezave. Kontributi juaj do të na ndihmojë në vazhdimin e këtij misioni në gjithë trevat shqipfolëse.

Mund të kontribuoni KETU. Falemnderit.

Must watch
Business Mag Nr. #36 - Tetor 2024

Vjeshta solli rikthimin e aktiviteteve biznesore në ritmin e tyre të plotë, pas pushimeve të verës. Sipërmarrjet shqiptare, me dinamikat e tyre të pandalshme, janë aktualisht para një sfide dhe mundësie më të madhe. Proceset e përafrimit me BE-në krijojnë një mundësi për një treg më të madh, por kjo kërkon njëkohësisht përgatitjen të duhur për tregun.

Eventet e fundit, veçanërisht Future2Tech, tregoi se shumë kompani shqiptare, kryesisht në fushën e zhvillimit të Softwareve, po punojnë tashmë për tregun e huaj dhe janë kompani ndërkombëtare në kuptimin e plotë të fjalës. 

Në brendësi të këtij numri ne kemi sjellë histori brandesh dhe histori njerëzore; histori sipërmarrësish dhe profesionistësh, të cilët kanë investuar kohë dhe pasion në punët e tyre për të parë rezultatet që duken sot. Një prej brandeve për të cilin flasim sot, mbyll 3 dekada biznes në Shqipëri, diçka që vlen të marrë përgëzime nga të gjithë. 

Histori nga vendi dhe diaspora, rrugëtime në tregti, shërbim, apo edhe konsulencë, ky numër sjell një gamë të gjerë artikujsh, të shtrirë madje mes biznesit dhe artit, të cilat, kur ndërthuren, sjellin zhvillime shumë të bukura për shoqërinë.

Interesant është fakti se kushdo që …

Shiko më shumë
Na ndiqni në rrjetet sociale
0