5 terma psikologjike që i keni keqpërdorur plotësisht për vite me radhë - Business Magazine Albania

5 terma psikologjike që i keni keqpërdorur plotësisht për vite me radhë

Ndonjëherë njerëzit e gabojnë marketingun me shkencën, si në rastin e tipave të personalitetit. Ndonjëherë njerëzit e keqkuptojnë shkencën, si në rastin e stileve të të mësuarit. Por shumë herë njerëzit keqpërdorin një term psikologjik. Këtu janë pesë shembuj të termave të zakonshëm që dëgjoni pothuajse çdo ditë dhe që shumë njerëz ende i keqkuptojnë plotësisht.
1. Llojet e personalitetit.
Sigurisht, psikologët kanë përdorur prej kohësh modelin “Big Five” për të matur tiparet themelore të psikologjisë së njerëzve si hapja ndaj përvojave të reja, ndërgjegjja dhe ekstroversioni. Ky model është i vërtetuar shkencërisht dhe i pakontestueshëm. Por këto tipare nuk janë binare. Nuk mund të thuash ose je ekstrovert ose jo. Ekstroversioni ekziston në një spektër. Mund të jesh shumë ekstravert ose shumë pak i tillë, (shumica prej nesh janë në mes). Studimet e mëdha të nivelit të popullsisë kanë zbuluar disa grupime të zakonshme të llojeve të personalitetit (shumë njerëz duket se janë të lartë në neuroticizëm dhe ekstroversion dhe të ulët në hapje, për shembull), por skema si Myers-Briggs që pretendojnë se grupojnë individët në “tipe” bazuar në të kesh një tipar janë, në rastin më të mirë, një thjeshtim i egër i shkencës.

2. Lavazhi i trurit.
Kjo është një tjetër ide psikologjike e referuar gjerësisht që thjesht nuk ekziston. “Termi u përdor për të përshkruar ushtarët amerikanë në Luftën Koreane, të cilët u shfaqën në anën politike të rrëmbyesve të tyre, ose që pranuan krimet që nuk i kishin kryer”, raporton Lifehacker. Qeveria e SHBA kaloi vite pas luftës duke hetuar nëse kishte ndonjë mënyrë sekrete, të ligë për t’i detyruar njerëzit të besonin çfarëdo që dëshironi që ata të besojnë. Kjo do të ishte e dobishme për ushtrinë, por asnjë përpjekje federale nuk zbuloi ndonjëherë ndonjë metodë të tillë. “Rezulton se njerëzit mund të binden dhe mund t’u bëhet presion ose torturim për të thënë gjëra që nuk i besojnë. Nuk ju nevojitet një fenomen i keq psikologjik për ta shpjeguar këtë,” përfundon Lifehacker.

3. Stilet e të nxënit.
A ka mënyra të ndryshme për të mësuar diçka, duke u mbështetur në dëgjimin, leximin, pjesëmarrjen aktive ose vizualizimet? Sigurisht. Por kjo nuk do të thotë se çdo person ka një stil të preferuar që është mënyra më e mirë për ta për të kapur materiale të reja në çdo situatë. Në fakt, kërkimet psikologjike tregojnë se stili i të mësuarit duhet t’i përshtatet materialit, jo studentit. Disa lëndë përcillen më së miri në mënyrë vizuale, të tjera përmes leximit ose kombinimit të stileve.

4. Kurba e të mësuarit.
Pothuajse të gjithë ne kemi përdorur shprehjen “kurbë e pjerrët e të mësuarit” për të përshkruar diçka që është e vështirë për t’u mësuar, por Lifehacker thekson se fraza e zakonshme shkel logjikën bazë. Nëse e përfytyroni mësimin si një grafik me kohën në boshtin x në fund dhe aftësinë në boshtin vertikal y, një pjerrësi e pjerrët në fakt do të thotë që po mësoni shumë në një kohë shumë të shkurtër. “Kjo do të përshkruante një temë që është e lehtë për t’u mësuar,” thekson Lifehacker.

5. Fuqia e vullnetit.
Shumica prej nesh janë mësuar të mendojnë për vullnetin si një burim të pakufizuar. Por studimet e fundit sugjerojnë se vullneti është shumë më i ndërlikuar se kaq. Ajo që mund të duket si impulsivitet mund të jetë në fakt vlerësime të ndryshme të probabilitetit të shpërblimeve të ardhshme. Qëndrimi gjithashtu duket se luan një rol të madh në vullnetin. Sa më shumë të besoni se jeni në kontroll të vullnetit tuaj, aq më shumë duket se keni. inc

Që nga viti 2015 nxisim shpirtin sipërmarrës, inovacionin dhe rritjen personale duke ndikuar në zhvillimin e një mjedisi motivues dhe pozitiv tek lexuesit tanë. Kjo punë që e bëjmë me shumë dashuri nuk ka të paguar. Ne jemi platforma e vetme e cila promovon modelin pozitiv të sipërmarrjes së lirë. Përmes kësaj platforme mbështesim edukimin gjatë gjithë jetës si mjet për zhvillimin personal dhe profesional të brezave. Kontributi juaj do të na ndihmojë në vazhdimin e këtij misioni në gjithë trevat shqipfolëse.

Mund të kontribuoni KETU. Falemnderit.

Must watch
Business Mag Nr. #36 - Tetor 2024

Vjeshta solli rikthimin e aktiviteteve biznesore në ritmin e tyre të plotë, pas pushimeve të verës. Sipërmarrjet shqiptare, me dinamikat e tyre të pandalshme, janë aktualisht para një sfide dhe mundësie më të madhe. Proceset e përafrimit me BE-në krijojnë një mundësi për një treg më të madh, por kjo kërkon njëkohësisht përgatitjen të duhur për tregun.

Eventet e fundit, veçanërisht Future2Tech, tregoi se shumë kompani shqiptare, kryesisht në fushën e zhvillimit të Softwareve, po punojnë tashmë për tregun e huaj dhe janë kompani ndërkombëtare në kuptimin e plotë të fjalës. 

Në brendësi të këtij numri ne kemi sjellë histori brandesh dhe histori njerëzore; histori sipërmarrësish dhe profesionistësh, të cilët kanë investuar kohë dhe pasion në punët e tyre për të parë rezultatet që duken sot. Një prej brandeve për të cilin flasim sot, mbyll 3 dekada biznes në Shqipëri, diçka që vlen të marrë përgëzime nga të gjithë. 

Histori nga vendi dhe diaspora, rrugëtime në tregti, shërbim, apo edhe konsulencë, ky numër sjell një gamë të gjerë artikujsh, të shtrirë madje mes biznesit dhe artit, të cilat, kur ndërthuren, sjellin zhvillime shumë të bukura për shoqërinë.

Interesant është fakti se kushdo që …

Shiko më shumë
Na ndiqni në rrjetet sociale
0