5 terma psikologjike që i keni keqpërdorur plotësisht për vite me radhë - Business Magazine Albania

5 terma psikologjike që i keni keqpërdorur plotësisht për vite me radhë

Ndonjëherë njerëzit e gabojnë marketingun me shkencën, si në rastin e tipave të personalitetit. Ndonjëherë njerëzit e keqkuptojnë shkencën, si në rastin e stileve të të mësuarit. Por shumë herë njerëzit keqpërdorin një term psikologjik. Këtu janë pesë shembuj të termave të zakonshëm që dëgjoni pothuajse çdo ditë dhe që shumë njerëz ende i keqkuptojnë plotësisht.
1. Llojet e personalitetit.
Sigurisht, psikologët kanë përdorur prej kohësh modelin “Big Five” për të matur tiparet themelore të psikologjisë së njerëzve si hapja ndaj përvojave të reja, ndërgjegjja dhe ekstroversioni. Ky model është i vërtetuar shkencërisht dhe i pakontestueshëm. Por këto tipare nuk janë binare. Nuk mund të thuash ose je ekstrovert ose jo. Ekstroversioni ekziston në një spektër. Mund të jesh shumë ekstravert ose shumë pak i tillë, (shumica prej nesh janë në mes). Studimet e mëdha të nivelit të popullsisë kanë zbuluar disa grupime të zakonshme të llojeve të personalitetit (shumë njerëz duket se janë të lartë në neuroticizëm dhe ekstroversion dhe të ulët në hapje, për shembull), por skema si Myers-Briggs që pretendojnë se grupojnë individët në “tipe” bazuar në të kesh një tipar janë, në rastin më të mirë, një thjeshtim i egër i shkencës.

2. Lavazhi i trurit.
Kjo është një tjetër ide psikologjike e referuar gjerësisht që thjesht nuk ekziston. “Termi u përdor për të përshkruar ushtarët amerikanë në Luftën Koreane, të cilët u shfaqën në anën politike të rrëmbyesve të tyre, ose që pranuan krimet që nuk i kishin kryer”, raporton Lifehacker. Qeveria e SHBA kaloi vite pas luftës duke hetuar nëse kishte ndonjë mënyrë sekrete, të ligë për t’i detyruar njerëzit të besonin çfarëdo që dëshironi që ata të besojnë. Kjo do të ishte e dobishme për ushtrinë, por asnjë përpjekje federale nuk zbuloi ndonjëherë ndonjë metodë të tillë. “Rezulton se njerëzit mund të binden dhe mund t’u bëhet presion ose torturim për të thënë gjëra që nuk i besojnë. Nuk ju nevojitet një fenomen i keq psikologjik për ta shpjeguar këtë,” përfundon Lifehacker.

3. Stilet e të nxënit.
A ka mënyra të ndryshme për të mësuar diçka, duke u mbështetur në dëgjimin, leximin, pjesëmarrjen aktive ose vizualizimet? Sigurisht. Por kjo nuk do të thotë se çdo person ka një stil të preferuar që është mënyra më e mirë për ta për të kapur materiale të reja në çdo situatë. Në fakt, kërkimet psikologjike tregojnë se stili i të mësuarit duhet t’i përshtatet materialit, jo studentit. Disa lëndë përcillen më së miri në mënyrë vizuale, të tjera përmes leximit ose kombinimit të stileve.

4. Kurba e të mësuarit.
Pothuajse të gjithë ne kemi përdorur shprehjen “kurbë e pjerrët e të mësuarit” për të përshkruar diçka që është e vështirë për t’u mësuar, por Lifehacker thekson se fraza e zakonshme shkel logjikën bazë. Nëse e përfytyroni mësimin si një grafik me kohën në boshtin x në fund dhe aftësinë në boshtin vertikal y, një pjerrësi e pjerrët në fakt do të thotë që po mësoni shumë në një kohë shumë të shkurtër. “Kjo do të përshkruante një temë që është e lehtë për t’u mësuar,” thekson Lifehacker.

5. Fuqia e vullnetit.
Shumica prej nesh janë mësuar të mendojnë për vullnetin si një burim të pakufizuar. Por studimet e fundit sugjerojnë se vullneti është shumë më i ndërlikuar se kaq. Ajo që mund të duket si impulsivitet mund të jetë në fakt vlerësime të ndryshme të probabilitetit të shpërblimeve të ardhshme. Qëndrimi gjithashtu duket se luan një rol të madh në vullnetin. Sa më shumë të besoni se jeni në kontroll të vullnetit tuaj, aq më shumë duket se keni. inc

Që nga viti 2015 nxisim shpirtin sipërmarrës, inovacionin dhe rritjen personale duke ndikuar në zhvillimin e një mjedisi motivues dhe pozitiv tek lexuesit tanë. Kjo punë që e bëjmë me shumë dashuri nuk ka të paguar. Ne jemi platforma e vetme e cila promovon modelin pozitiv të sipërmarrjes së lirë. Përmes kësaj platforme mbështesim edukimin gjatë gjithë jetës si mjet për zhvillimin personal dhe profesional të brezave. Kontributi juaj do të na ndihmojë në vazhdimin e këtij misioni në gjithë trevat shqipfolëse.

Mund të kontribuoni KETU. Falemnderit.

Must watch
Business Mag Nr. #37 - Prill 2025

Mendo lokalisht, vepro globalisht

Viti 2025 vjen me sfida dhe mundësi të mëdha në sektorë të rëndësishëm të ekonomisë sonë. Turizmi shqiptar po përjeton një rritje të jashtëzakonshme, ku duket se pas një prezantimi mbresëlënës në ITB Berlin, Shqipëria është gati të pozicionohet si një destinacion i rëndësishëm në hartën botërore me një ofertë të larmishme turistike. Paralelisht, tregu i pasurive të paluajtshme po përballet me ndyshime të shumta, ku investimet strategjike dhe zhvillimi i qëndrueshëm janë kyç për suksesin e këtij sektori.
Teknologjia vazhdon të transformojë mënyrën se si jetojmë dhe punojmë. Inteligjenca Artificiale nuk është më thjesht një mjet ndihmës, por një faktor vendimtar që po shkruan rregulla të reja në çdo industri.

Bota përballë sfidës së krijimit të një axhende më humane për Inteligjencën Artificiale – si mund ta vendosim atë në shërbim të njeriut, pa e shndërruar në një rrezik për demokracinë dhe ekonominë globale? Ndërsa jetojmë në një botë që ndryshon vazhdimisht, shohim sesi Fintech është një realitet i padiskutueshëm që po lehtëson ditë pas dite jetën dhe veprimtarinë e bizneseve dhe individëve. Ajo që konfirmojmë me siguri në këtë edicion është sesi bizneset shqiptare po përqafojnë gjithnjë e më shumë një qasje europiane në menaxhim, kulturë, lidership dhe investime, duke u nxitur drejt inovacionit dhe …

Shiko më shumë
Na ndiqni në rrjetet sociale
0