Steve Jobs mund të mos jetë më me ne, por bashkëthemeluesi i Apple vazhdon të ketë një ndikim të qëndrueshëm që do të zgjasë për breza. Në një intervistë klasike të vitit 1994, Jobs ilustroi një zakon të pazakontë që gjendet tek njerëzit më të suksesshëm:
“Shumica e njerëzve nuk e hapin kurrë telefonin dhe nuk telefonojnë. Shumica e njerëzve nuk pyesin kurrë, dhe kjo është ajo që i ndan njerëzit që i bëjnë gjërat nga njerëzit që thjesht ëndërrojnë për to.”
Jobs shpjegon në intervistë se, në moshën 12-vjeçare, ai mori guximin për të mos telefonuar askënd tjetër përveç Bill Hewlett, bashkëthemeluesin e Hewlett-Packard. Pyetja? “Unë dua të ndërtoj një numërues frekuencash dhe po pyesja nëse keni ndonjë pjesë këmbimi që mund të kisha,” tha Jobs. I kënaqur me guximin e djalit në anën tjetër të linjës, Hewlett qeshi dhe i dha Jobs pjesët e këmbimit.
Bëni pyetje
Kjo telefonatë e vetme ndikoi në jetën e Jobs dhe i mësoi atij një nga mësimet më të mëdha të karrierës së tij të shkëlqyer: Jini të gatshëm të kërkoni diçka që dëshironi. Në shumë biznese sot, frika i pengon njerëzit të jenë të hapur për të kërkuar atë që duan dhe për të kërkuar ndihmë nga shefat dhe kolegët e tyre. Sipas studimit të publikuar në Harvard Business Review, 75 deri në 90% e të gjithë ndihmës që njerëzit në punë i japin njëri-tjetrit fillon me një kërkesë. Megjithatë, shumë individë përmbahen të kërkojnë atë që u nevojitet, pasi menaxherët dhe drejtuesit e tyre nuk e inkurajojnë apo përforcojnë këtë sjellje. Rrjedhimisht, asgjë nuk përfundon duke ndodhur shumicën e kohës.
Pyetja është, a e nxit mjedisi juaj lirinë dhe sigurinë për punonjësit për ta bërë këtë, për të kërkuar ndihmë? Një ide e dobishme për vendin e punës për t’ia prezantuar ekipit tuaj është ajo që quhet “unazë reciprociteti.”
Lexo edhe:Prodhuar e vitit 1970, kompjuteri “Apple 1” do të shitet në ankand
Unaza e reciprocitetit
Pionierët e shkencëtarëve socialë Wayne dhe Cheryl Baker prezantuan konceptin. Më vonë ajo u përshtat nga psikologu organizativ Adam Grant si pjesë e punës së tij mbi bujarinë, siç dokumentohet në librin e tij të shkëlqyer, Give and Merr. Këtu është koncepti në terma të thjeshtë: Unë të ndihmoj ty dhe ti ndihmon dikë tjetër, dhe ndoshta ai person do të përfundojë duke më ndihmuar mua (ose dikë tjetër) dikur në të ardhmen. Ky lak e bën kërkesën dhe ofrimin e ndihmës të lehtë dhe efektive.
Për ta bërë tingullin e reciprocitetit praktik dhe të orientuar drejt rezultateve, qasja është që pjesëmarrësit të mblidhen në grupe dhe të ndajnë kërkesat e tyre me njëri-tjetrin. Pyetjet duhet të jenë diçka e rëndësishme që një person nuk mund ta marrë ose ta arrijë vetë, për shembull, një kontakt kyç me një aftësi specifike për të ndihmuar me një projekt ose detyrë të ardhshme. Më pas pjesëmarrësit japin kontribute duke përputhur një zgjidhje, duke përdorur njohuritë e tyre, duke ofruar burime dhe ide ose duke i lidhur ato me një kontakt kyç.
Bakers, së bashku me Grant, krijuan një platformë teknologjike të quajtur Givitas për të lehtësuar unazën e reciprocitetit në çdo organizatë dhe për ta integruar atë në praktikën e njerëzve të një kompanie.
Unaza e reciprocitetit ndryshon mënyrën se si ne e shohim ndihmën dhe zgjidhjen e problemeve. Hulumtimi zbuloi se kur reciprociteti është i përhapur në organizata, ai ndërton komunitetin, përmirëson produktivitetin, promovon të mësuarit dhe ndërton një klimë besimi. Dhe fillon me pyetjen.
Kur njerëzit më të suksesshëm duan diçka, ata janë të gatshëm ta kërkojnë atë. Nëse një Steve Jobs 12-vjeçar mund ta bënte këtë, mund ta bëni edhe ju.
Që nga viti 2015 nxisim shpirtin sipërmarrës, inovacionin dhe rritjen personale duke ndikuar në zhvillimin e një mjedisi motivues dhe pozitiv tek lexuesit tanë. Kjo punë që e bëjmë me shumë dashuri nuk ka të paguar. Ne jemi platforma e vetme e cila promovon modelin pozitiv të sipërmarrjes së lirë. Përmes kësaj platforme mbështesim edukimin gjatë gjithë jetës si mjet për zhvillimin personal dhe profesional të brezave. Kontributi juaj do të na ndihmojë në vazhdimin e këtij misioni në gjithë trevat shqipfolëse.
Mund të kontribuoni KETU. Falemnderit.