Sekreti i suksesit të Trader Joe's? Duke përqafuar këtë strategji japoneze të biznesit  - Business Magazine Albania

Sekreti i suksesit të Trader Joe’s? Duke përqafuar këtë strategji japoneze të biznesit 

strategji japoneze

Ja çfarë kanë të përbashkët Toyota dhe Trader Joe: Të dyja kompanitë kanë përqafuar kaizen dhe janë më të mira për të. 

“Pika e fillimit për përmirësim është njohja e nevojës. Kjo vjen nga njohja e një problemi. Nëse nuk njihet asnjë problem, nuk ka njohje të nevojës për përmirësim. Vetëkënaqësia është armiku kryesor i kaizen.” —Masaaki Imai, Kaizen: Çelësi i suksesit konkurrues të Japonisë 

Filozofia e kaizen – ose përmirësimi i vazhdueshëm – është një kombinim i dy fjalëve: Kai, që do të thotë ndryshim, dhe zen, që do të thotë i mirë. Megjithëse origjina e tij mund të gjurmohet në përpjekjet e rindërtimit që pasuan Luftën e Dytë Botërore, ajo u bë e njohur në Perëndim pasi teoricieni organizativ japonez Masaaki Imai publikoi librin Kaizen: Çelësi i suksesit konkurrues të Japonisë në 1986. 

Lexoni: 50 shqiptarë të suksesshëm, me të cilët mund të krenohemi në vend dhe në Botë

Koncepti kryesor pas kaizen është relativisht i thjeshtë: Ju gjithmonë mund t’i bëni gjërat më mirë, edhe nëse ato duken të mira për momentin. Është ndoshta më e njohur si një nga shtyllat e rrugës së famshme të Toyota, por filozofia e saj shtrihet shumë jashtë Japonisë. Si shembull, zinxhiri i dashur i ushqimeve Trader Joe’s ka praktikuar kaizen që nga viti 2007, kur CEO John Bane e miratoi atë në mënyrë që të ndihmonte kompaninë të zgjerohej. 

Nuk është rastësi që përmirësimi i vazhdueshëm është një pjesë integrale e filozofive të kaq shumë kompanive. Megjithatë, nuk është gjithmonë e qartë se si ta zbatoni atë, veçanërisht kur gjërat duket se po shkojnë mirë. 

Adresoni pikat e fërkimit 

Në vitin 2004, emaili dukej si një problem i zgjidhur. Sigurisht, ishte e vështirë – të kompozosh një mesazh nënkuptonte hapjen e një faqeje të re, adresat e emailit duhej të futeshin manualisht, etj. – por funksionoi. Pak a shumë. Gjithsesi, ishte më mirë se posta, dhe për shumicën e njerëzve, kjo ishte mjaft pozitive. 

Por kjo nuk ishte mjaft e mirë për Google, e cila në atë kohë ishte e zënë duke siguruar reputacionin e saj si një nga kompanitë më vizionare në botë. Deklarata për shtyp e Gmail-it për Ditën e Gënjeshtrave të Prillit u mendua fillimisht si një shaka, por shpejt u bë e qartë se gjiganti i teknologjisë nuk po bënte humor. Gmail shtypi me lehtësi konkurrentët me shërbimin e tij të shpejtë, sasi të mëdha ruajtjeje, plotësimin automatik të emailit dhe ndërfaqen e rregullt. 

Siç thotë bashkëthemeluesi i Google, Larry Page në deklaratën për shtyp, frymëzimi për Gmail erdhi nga një përdorues i cili u ankua për cilësinë e dobët të emailit ekzistues. “Ajo kalonte gjithë kohën e saj duke dërguar mesazhe ose duke u përpjekur t’i gjente ato,” tha Page. “Dhe kur ajo nuk po e bënte këtë, ajo duhet të fshinte emailet si e çmendur për të qëndruar nën kufirin e detyrueshëm të katër megabajt. Kështu që ajo pyeti, ‘A nuk mund ta rregulloni këtë?'” 

Rezulton se ata mundën. Që çon në pikën tjetër… 

Lini vend për projekte plotësuese 

Adhuruesit e kaizen e dinë se përmirësimi i vazhdueshëm kërkon mendim të thellë dhe kreativitet. Prandaj, nuk duhet të jetë befasi që shumë nga risitë tona më të njohura – nga teoria e relativitetit te Craigslist – filluan si projekte plotësuese.  

Dihet se Google u kërkon punonjësve të saj të përdorin 20 përqind të orëve të tyre të punës për t’u fokusuar në një projekt të madh – që nuk lidhet me punët e tyre të përditshme – që ata mendojnë se do të përfitojë kompania. Ishte gjatë kësaj kohe projekti që zhvilluesi Paul Buchheit krijoi idenë për Gmail (që në atë kohë ai e kishte titulluar “Caribou”, një referencë për filmin vizatimor Dilbert). 

Të bësh të njëjtën gjë, ditë pas dite, mund të vendosë një pengesë të vërtetë në të menduarit krijues. Nëse jeni shefi, merrni parasysh t’u jepni punonjësve tuaj një kohë të caktuar për të shpenzuar në projekte jo-ditore.  

Vetë-reflektim 

Të praktikosh kaizen do të thotë të mos pranosh kurrë status quo-në. Por për të identifikuar zonat për rritje, duhet të jeni të gatshëm të pranoni pikat tuaja të dhimbjes. 

Kjo është ajo ku shumë liderë ngatërrohen, thotë Deryl Sturdevant, një ish-ekzekutiv në Toyota. Duke shkruar për McKinsey, Sturdevant shpjegon se në shumë raste, drejtuesit nuk janë aq vetë-reflektues apo objektivë për vlerësimin e performancës së tyre sa duhet të jenë, dhe ata priren të përqëndrohen në gjërat e mira që po bëjnë. Kjo nuk funksionon në Toyota, ku “sapo filloni të bëni shumë përparim drejt një qëllimi, qëllimi ndryshon dhe fokusi zhvendoset”, thotë Sturdevant. 

“Vetëm përmes vetë-reflektimit të ndershëm, drejtuesit e lartë mund të mësojnë të fokusohen në gjërat që kanë nevojë për përmirësim, të mësojnë se si të mbyllin boshllëqet dhe të arrijnë atje ku duhet të jenë si udhëheqës.” Lini kohë për të kontrolluar rregullisht me veten tuaj dhe për të vlerësuar se sa mirë po i përmbushni qëllimet tuaja, nëse kompania juaj po qëndron në linjë me vlerat tuaja dhe duke kujtuar “pse-në” tuaj.  

Lexoni: Mark Cuban parashikon se IA do të dominojë vendin e punës në të ardhmen: Për të qenë i suksesshëm, ‘do të duhet ta kuptoni’

Jini këmbëngulës 

Gmail ishte në punë për vite me radhë përpara se të dilte përfundimisht për publikun. Pavarësisht nëse jeni duke inovuar diçka të madhe ose duke përmirësuar operacionet ekzistuese, është e rëndësishme të qëndroni të fokusuar në përmirësimin pavarësisht nga pengesat. 

Sipërmarrësit priren të kenë këmbëngulje të zhytur në mendësitë e tyre – në fund të fundit, nisja e një biznesi në terren e kërkon atë. Por nuk mbaron me kaq. Përmirësimi i vazhdueshëm do të thotë të ruash atë moment pasi biznesi juaj të ketë nisur, pavarësisht se sa mirë po shkojnë gjërat. Kjo do t’ju japë një avantazh konkurrues në kohët e mira dhe aftësinë për të ndryshuar kursin kur lindin pengesa. Pavarësisht se ku jeni, gjithmonë ka vend për rritje. 

/entrepreneur

Që nga viti 2015 nxisim shpirtin sipërmarrës, inovacionin dhe rritjen personale duke ndikuar në zhvillimin e një mjedisi motivues dhe pozitiv tek lexuesit tanë. Kjo punë që e bëjmë me shumë dashuri nuk ka të paguar. Ne jemi platforma e vetme e cila promovon modelin pozitiv të sipërmarrjes së lirë. Përmes kësaj platforme mbështesim edukimin gjatë gjithë jetës si mjet për zhvillimin personal dhe profesional të brezave. Kontributi juaj do të na ndihmojë në vazhdimin e këtij misioni në gjithë trevat shqipfolëse.

Mund të kontribuoni KETU. Falemnderit.

Must watch
Business Mag Nr. #36 - Tetor 2024

Vjeshta solli rikthimin e aktiviteteve biznesore në ritmin e tyre të plotë, pas pushimeve të verës. Sipërmarrjet shqiptare, me dinamikat e tyre të pandalshme, janë aktualisht para një sfide dhe mundësie më të madhe. Proceset e përafrimit me BE-në krijojnë një mundësi për një treg më të madh, por kjo kërkon njëkohësisht përgatitjen të duhur për tregun.

Eventet e fundit, veçanërisht Future2Tech, tregoi se shumë kompani shqiptare, kryesisht në fushën e zhvillimit të Softwareve, po punojnë tashmë për tregun e huaj dhe janë kompani ndërkombëtare në kuptimin e plotë të fjalës. 

Në brendësi të këtij numri ne kemi sjellë histori brandesh dhe histori njerëzore; histori sipërmarrësish dhe profesionistësh, të cilët kanë investuar kohë dhe pasion në punët e tyre për të parë rezultatet që duken sot. Një prej brandeve për të cilin flasim sot, mbyll 3 dekada biznes në Shqipëri, diçka që vlen të marrë përgëzime nga të gjithë. 

Histori nga vendi dhe diaspora, rrugëtime në tregti, shërbim, apo edhe konsulencë, ky numër sjell një gamë të gjerë artikujsh, të shtrirë madje mes biznesit dhe artit, të cilat, kur ndërthuren, sjellin zhvillime shumë të bukura për shoqërinë.

Interesant është fakti se kushdo që …

Shiko më shumë
Na ndiqni në rrjetet sociale
0