Veçoritë e liderit të mirë në kohë krize


Anisa Tahiri, Psikologe

Pandemia e covid19 ka sjellë në vëmendje dhe në rol kryesor liderët e format e ndryshme të lidershipit, qoftë në biznes, në vijën e parë të ‘luftës’ në spitale, apo në instancat shtetërore.

Është një kohë pasigurie, çorientimi, ku njerëzit ndjejnë se po u humb kontrolli dhe janë të ngarkuar emocionalisht. Kjo situatë ka frikësuar punonjësit e çdo industrie dhe ka kërkuar ndërhyrjen e menaxherëve e administratorëve, pra ndërhyrjen e një lideri.

Si fillim lideri duhet të kuptojë që  kjo nuk është një situatë e zakonshme, por është një krizë. Një lider i mirë nuk e nënvlerëson riskun dhe impaktin që do të ketë kriza tek stafi i tij. Vetëm pas këtij ndërgjegjësimi, mund të fillojë plani i veprimit. Fatkeqësisht krizë do të thotë përballje me sfida të reja dhe të panjohura që e vështirësojnë marrjen e vendimeve. Nga lideri kërkohet edhe improvizim në krijimin e planeve të reja emergjente, kompani që nuk kishin menduar se një ditë do u duhej të punonin nga shtëpia, po detyrohen sot ta aplikojnë këtë politikë. Përdor fjalën ‘improvizim’ duke nënkuptuar që nuk mund të ketë plane të mirëmenduara hap pas hapi kohë më parë sepse kriza ndryshon ditë pas dite, orë pas ore dhe kërkohet reagim i menjëhershëm. Në fakt nga lideri duhet të kërkojmë sjellje pozitive, empati, ndjekjen e zhvillimeve të reja, dhe mbi të gjitha vizion.

Që një lider të jete efektiv në menaxhimin e krizës, është e rëndësishme që të ketë bashkëpunim të ngushtë me ekipin e vet. Një lider i mirë organizon skuadrën që t’i bëjë ballë krizës, i bën ata të besojnë që lidershipi do t’u sigurojë atyre stabilitet. Gjatë funksionimit normal, kompanitë mund të veprojnë në bazë të: urdhër-zbatimit, kurse gjatë një krize kjo mënyrë nuk është efikase për shkak të pasigurisë së lartë.

Një lider i mirë mobilizon ekipin dhe vendos prioritetet dhe ushqen bashkëpunimin mes individëve.

Një lider i mirë pasqyron qetësi dhe ka aftësinë të mendojë qartësisht për mënyrën se si do të lindrojë varkën në kohë krize.

Një lider i mirë pasqyron optimizëm dhe besim që do të dilet nga kriza dhe se do të gjendet një mënyrë zgjidhjeje.

Një lider i mirë nuk pret të ndërmarrë hapa kur të ketë në tavolinë të gjitha faktet mbi krizën, por duke pasur parasysh variablat e panjohura e ‘suprizat’ që mund të shfaqen në të ardhmen, merr vendime të menduara që nuk bazohen në intuitë të verbër.

Një nga veçoritë më të rëndësishme që i duhet një lideri të mirë, është shfaqja e empatisë. Në një krizë të rëndë të përmasave të mëdha njerëzit fokusohen në mbijetesë dhe në plotësimin e nevojave bazë. Në mendjet e tyre enden pyetje si: “A do të sëmurem unë? Po familja ime? Çfarë do të ndodhë?”

Lexo: Rezilienca: Aftësia ripërtëritëse që na ngre pas çdo vështirësie

Pikërisht në kohë të tilla lideri është edhe më i nevojshëm. Liderët duhet të ndjekin me vëmendje sesi ekipi po u reagon dhe çfarë mund të bëjë ai për t’u lehtësuar situatën atyre.

Së fundi, nuk duhet harruar që lideri duhet të kujdeset edhe për mirëqënien e vet sepse lodhja, stresi dhe paqartësia e situatës mund të shkaktojë lodhje e pamundësi për të funksionuar si duhet e si pasojë marrje vendimesh të gabuara.

Lidershipi gjatë një trazire është tepër i rëndësishëm si në kontrollimin e situatës, ashtu dhe parandalimin e daljes nga kontrolli. Sa më të përgatitur të jenë liderët, menaxherët, administratorët aq më lehtë do kalojë kriza.

 

Must watch
Business Mag Nr. #22 - Dhjetor 2019

Kemi ndjekur me vëmendje zhvillimet në ekonomi, e në veçanti ata që ne i quajmë gjeneratorët e kësaj ekonomie, sipërmarrësit privatë. Padyshim që sfidat janë të mëdha. Tregje të pa konsoliduara, konkurrencë e pandershme në shumë sektorë, pak mundësi për financim dhe investime në projekte të reja, Por ne kemi vërejtur gjithashtu një dinamikë e dëshirë të madhe për të ecur përpara.

Në Numrin 22 të Revistës së Businessmag, ju do të gjeni sipërmarrës të dhjetëvjeçarit të fundit, të cilët po shënojnë historinë e tyre të suksesit pa u ndier. Aktivë, energjikë, vizionarë dhe shumë të thjeshtë, ata mund të jenë një model shumë i mirë për t’u ndjekur. I tillë është Urani. Pasioni për perfeksionizëm e siguri nuk ia ul ritmin marramendës të ngritjes dhe zhvillimit të një biznesi. Ai sot ka ngritur një rrjet biznesesh të tija dhe administron edhe sipërmarrje të tjera.

Në brendësi të revistës do të gjeni edhe sipërmarrës të tjerë, nga Shqipëria dhe Kosova.

Ky numër u është dedikuar personazheve të suksesshshëm dhe zhvillimit të aftësive në shërbim të tregut. Ndaj i kemi dedkuar një paketë speciale artikujsh kapitalit njerëzor, rëndësisë së tij, sfidave dhe projekteve të vitit të arshshëm, të prezantuara në Shkollën Verore organizuar nga projekti zviceran “Aftësi për Punë”.

Mes personazheve ju sjellim Brizida Delvina, administratore e një hoteli në Tiranë, Ajo ka zhvilluar një karrierë ideale në fushën e hoteleri-turizmit. Edhe pse Brizida pëlqen të rrijë larg vëmendjes, ajo është një model frymëzues dhe një mentore e mundshme, tashmë edhe për ju që do …

Shiko më shumë
Na ndiqni në rrjetet sociale