Bashkëpunimi ka qenë bazë për disa prej arritjeve më të mëdha të njerëzimit: hitet më të mëdha të Beatles, shkuarja e një njeriu në hënë, smartfonët.
A po e dëmtojnë Zoom dhe format e tjera të ndërveprimit me video procesin krijues që çoi në arritje të tilla? Po! Një studim i ri i publikuar, zbuloi se është më e lehtë të të lindin ide kreative në takime personale.
Është një përgjigje që shumë punëdhënës e kanë kërkuar gjatë dy viteve të fundit, pasi puna nga shtëpia është bërë një normë gjatë pandemisë Covid-19. Byroja Kombëtare e Kërkimeve Ekonomike në Shtetet e Bashkuara tha vitin e kaluar se 20% e ditëve të punës do të jenë nga shtëpia kur të përfundojë pandemia, krahasuar me vetëm 5% më parë.
Lexoni: 7 mënyra të thjeshta për t’i bërë takimet me ekipin të suksesshme
“Fillimisht nisi projekti (në vitin 2016) sepse u dëgjua nga menaxherët dhe drejtuesit se inovacioni ishte një nga sfidat më të mëdha me ndërveprimin me video.” tha Melanie Brucks, një asistent-profesore e biznesit në Columbia Business School dhe autore e studimit që u botua në revistën shkencore Nature. Ajo kaloi katër vjet duke eksploruar nëse vërtet kishte ndonjë ndikim në aftësinë e njerëzve për të gjeneruar ide novatore.
Gjenerimi i ideve
Ajo rekrutoi 602 persona, duke përfshirë studentë të universitetit dhe staf, dhe i ndau në çifte për të punuar në detyra personalisht ose virtualisht. Detyrat përfshinin gjetjen e përdorimeve të reja për gjërat e përditshme.
“Kur ne inovojmë, ne duhet të largohemi nga zgjidhjet ekzistuese dhe të dalim me ide të reja duke nxjerrë gjerësisht nga njohuritë tona. Ardhja me mënyra alternative për të përdorur objektet e njohura kërkon të njëjtin proces psikologjik,” shpjegoi ajo.
Performanca e secilës dyshe u përcaktua nga sa ide dolën dhe nga risia dhe vlera e ideve të tyre të renditura nga gjyqtarët studentë.
Studiuesit përdorën gjithashtu softuer për gjurmimin e syve, i cili zbuloi se pjesëmarrësit virtualë shpenzonin më shumë kohë duke parë drejtpërdrejt partnerin e tyre, në krahasim me shikimin nëpër dhomë. Për më tepër, ajo tha se çiftet që po bënin videokonferencë mbanin mend më pak nga rrethina e tyre, e cila ishte identike me ata që po takoheshin personalisht.
“Ky fokus vizual në ekran ngushton njohjen. Me fjalë të tjera, njerëzit janë më të fokusuar kur ndërveprojnë në video, gjë që dëmton procesin e gjerë të gjenerimit të ideve,” tha Brucks.
Jay Olson, një studiues postdoktoral në Universitetin McGill në Kanada, i cili studion mënyrat për të matur kreativitetin, tha se njerëzit shpesh shikojnë rrethinën e tyre për t’i ndihmuar ata të gjenerojnë ide.
Autorët zbulojnë se ndërveprimi përmes një ekrani kompjuteri mund të zhvendosë pa dashje vëmendjen në një mënyrë që redukton gjenerimin e këtyre ideve të reja.
Zbulimet e botës reale
Zbulimet u përsëritën në një eksperiment të ngjashëm, por më të madh jashtë laboratorit. Rreth 1,490 inxhinierë që punojnë në pesë vende të ndryshme (në Evropë, Lindjen e Mesme dhe Azinë Jugore) për një kompani të infrastrukturës së telekomunikacionit u çiftuan në mënyrë të rastësishme, ose ballë për ballë ose nëpërmjet video-telefonatës. Atyre iu kërkua të krijonin ide për produktin dhe të zgjidhnin një për ta paraqitur si produkt të ri për kompaninë.
Bruck tha se gjetjet ishin të ngjashme, edhe pse ushtrimi ishte më kompleks se testi i bazuar në laborator, inxhinierët e njihnin njëri-tjetrin që më parë dhe ata ishin përdorues të rregullt të softuerit të videokonferencës.
“Studimi në terren tregon se efektet negative të videokonferencës në gjenerimin e ideve nuk janë të kufizuara në detyra të thjeshta dhe mund të shfaqen edhe në sesione më të ndërlikuara dhe të teknologjisë së lartë të brainstorming,” tha ajo.
“Fakti që ne përsërisim efektin negativ të videokonferencës në gjenerimin e ideve në mjedisin tonë në terren sugjeron që efekti negativ i videokonferencës nuk do të dobësohet pasi njerëzit bëhen më të njohur me softuer të tillë si Zoom ose marrin më shumë përvojë duke gjeneruar ide dhe duke punuar së bashku me ekipet.”
Por kishte disa paralajmërime të rëndësishme. Studimi zbuloi se videokonferencat nuk penguan të gjithë punën bashkëpunuese. Ndërsa gjenerimi i ideve ishte më i lehtë personalisht, nuk bënte ndonjë ndryshim në aftësinë për të vlerësuar në mënyrë kritike idetë kreative, siç është zgjedhja e idesë më të mirë nga grupi, tha Bruck.
Kreativiteti dhe Zoom nuk janë të papajtueshëm
Ellen Langer, një profesore e psikologjisë në Universitetin e Harvardit dhe autore e “On Becoming an Artist: Reinventing Yourself Through Mindful Creativity” tha se kërkimi i ri ishte një hap i parë i rëndësishëm. Megjithatë, ajo tha se ishte gabim të konkludohej se kreativiteti dhe videokonferenca janë të papajtueshme.
Nëse jemi apo jo krijues mbi Zoom, mund të varet nga sa krijues jemi në radhë të parë dhe nga detyra që kemi në dorë, tha Langer, i cili nuk ishte i përfshirë në kërkim.
“Ndoshta shumë prej nesh bëjnë miq më shpejt personalisht sesa me Zoom, dhe kreativiteti lulëzon kur jemi të relaksuar. Por kur bëjnë Zoom nga shtëpia, njerëzit janë ndoshta më të relaksuar sesa kur janë në një eksperiment,” shtoi ajo.
Olson dhe Langer të dy sugjeruan se ekziston një zgjidhje praktike për enigmën që mund të testohet në kërkimet e ardhshme: Nëse njerëzve u kërkohet të kalojnë më shumë kohë duke shikuar dhomën gjatë sesioneve të tyre virtuale, a do të gjenerojnë aq shumë ide sa bëjnë gjatë seancave personalisht?
Lexoni: 5 këshilla për të pasur sukses në lidhjet virtuale
Olson tha se menaxherët nuk duhet të nxitojnë t’i kthejnë njerëzit në zyrë ose të shtojnë më shumë takime ballë për ballë si rezultat i këtij hulumtimi, megjithëse mund të ketë kuptim që të mbahen seancat e brainstorming personalisht.
“Megjithëse efektet duken të forta, ky është një studim i vetëm dhe efektet janë disi të vogla, duke arritur në një ndryshim në një ose dy ide midis grupeve. Sa ndikim do të ketë kjo do të varet nga kompania: Mund të variojë nga një ndryshim i parëndësishëm në një efekt masiv të përbërjes,” tha Olson.
“Unë nuk do të dëshiroja të shihja një kompani të dyfishonte takimet e saj personalisht duke shpresuar të përmirësonte inovacionin e saj, nëse kjo do të thotë gjithashtu dyfishim i kohës së udhëtimit duke rezultuar në punonjës më pak të lumtur dhe ndoshta më pak krijues”.
/cnn
Që nga viti 2015 nxisim shpirtin sipërmarrës, inovacionin dhe rritjen personale duke ndikuar në zhvillimin e një mjedisi motivues dhe pozitiv tek lexuesit tanë. Kjo punë që e bëjmë me shumë dashuri nuk ka të paguar. Ne jemi platforma e vetme e cila promovon modelin pozitiv të sipërmarrjes së lirë. Përmes kësaj platforme mbështesim edukimin gjatë gjithë jetës si mjet për zhvillimin personal dhe profesional të brezave. Kontributi juaj do të na ndihmojë në vazhdimin e këtij misioni në gjithë trevat shqipfolëse.
Mund të kontribuoni KETU. Falemnderit.