Para hapjes së kampionatit të Portugalisë në Euro 2020, Cristiano Ronaldo po përgatitej për një konferencë shtypi para ndeshjes. Dy minuta para se të fillonte, ylli i Juventusit i la mënjanë dy shishet e Coca-Cola të vendosura para tij dhe tha “agua” (ujë) ndërsa u buzëqesh gazetarëve.
Reagimi ndaj këtij gjesti live, i cili përfshinte një mori artikujsh që thoshin se veprimet e Ronaldos ishin përgjegjëse për fshirjen e 4 miliardë dollarëve nga vlera e tregut të Coca-Cola, ka ardhur për të ilustruar një problem të rëndë.
Një botë pas të vërtetës
Në vitin 2016, Fjala e Vitit e Fjalorit Anglisht të Oksfordit ishte “pas të vërtetës”. Post e vërteta përkufizohet me faktin “që lidhet ose tregon rrethanat në të cilat faktet objektive kanë më pak ndikim në formimin e opinionit publik sesa thirrjet ndaj emocioneve dhe besimeve personale”. Fraza fitoi rëndësi gjatë presidencës Trump dhe referendumit të Britanisë së Madhe për Brexit. Por ka një përmbysje të pretendimeve të pambështetura të bëra çdo ditë nga njerëz, rëndësia e të cilëve ndihmon në formësimin e politikave dhe opinionit publik. Për shembull, gjatë vitit të kaluar të pandemisë, ne të gjithë kemi dëgjuar njerëz pa ndonjë kualifikim mjekësor që shpjegojnë krizën shëndetësore. Fatkeqësisht, komentet e tyre shpesh ndikuan në vendimmarrjen.
Në peizazhin aktual (social) të medias, e vërteta mund të manipulohet qëllimisht dhe dezinformimi është një biznes në rritje. E rëndësishmja, ne, lexuesit e informacionit, jemi të programuar natyrshëm për të pranuar ‘dëshmi’ që mbështesin pikëpamjet tona para-ekzistuese (domethënë paragjykimet e konfirmimit) dhe shpërfilljen e argumenteve të kundërta.
Ky fenomen prek individët dhe bizneset. Dhe ka potencialin të minojë demokracinë.
Lexoni: Bie vlera e aksioneve të Coca-Cola. Shkaku Cristiano Ronaldo
Titujt ‘mashtrues’
Duke pasur parasysh statusin e tij superstar global dhe shtrirjen e madhe në mediat sociale, veprimet e Cristiano Ronaldo duke lëvizur shishet e Coca-Cola ka të ngjarë të kenë implikime.
Sidoqoftë, disa orë pas hapjes së Euro 2020, një mori artikujsh ishin shfaqur në të gjithë botën që sugjeronin se sjellja e Ronaldos për produktet jo të shëndetshme të Coca-Cola, kishte fshirë 4 miliardë dollarë nga vlera e markës.
Një mori botimesh i bënë jehonë mendimit. Shumë cituan gazetën spanjolle Marca, e cila kishte “analizuar të dhënat e Coca-Cola nga Bursa e New York”. Media të tjera thjesht e përsëritën mesazhin pa citime: Disa komentues arritën në përfundimin se një burrë, nga një vend relativisht i vogël, mund të fundosë një kompani shumëkombëshe amerikane. Të tjerët vlerësuan fuqinë e krijimit të shijeve të influencuesve dhe argumentuan se më shumë kompani duhet t’i ngrenë ato në planet e tyre të marketingut.
Megjithatë, kaq shumë nga ky supozim u ndërtua në një premisë të lëkundshme, nëse jo të rreme. Incidenti zbulon rëndësinë e të menduarit kritik për drejtuesit e biznesit, dhe publikun lexues, veçanërisht tani.
Çfarë tjetër i lëviz çmimet e aksioneve?
Është e vërtetë që Ronaldo, para shtypit, nuk pranoi të pinte Coca-Colas të ofruar strategjikisht. Është gjithashtu e vërtetë se, kur mbaroi konferenca për shtyp, vlera e Coca-Cola-s ishte 4 miliardë dollar më pak. Sidoqoftë, kishte faktorë të tjerë që ndikuan në çmimin e aksioneve të gjigantit të pijeve.
Disa fakte jo-alternative:
- Coca-Cola ka 4.3 miliardë aksione dhe u mbyll të Premten, 11 Qershor, me një çmim të aksionit prej 56.16 dollarë për një vlerë tregu prej 242 miliardë dollarësh.
- Të hënën, më 14 qershor, Coca-Cola u hap më poshtë, në orën 9:30 të mëngjesit.
- Në orën 9:40 të mëngjesit, çmimi i aksioneve të tij ishte 55.26 dollarë (poshtë 1.6%) dhe vlera e tregut ishte ulur në 238 miliardë dollarë, 4 miliardë dollarë më e ulët se një ditë më parë.
- Cristiano Ronaldo lëviz shishet e Coca-Cola në 9.43 të mëngjesit dhe thotë “ujë”.
Është fakt, pra, se vlera e tregut e Coca-Cola-s ishte tashmë 4 miliardë dollarë më pak në kohën e veprimit të Ronaldos. Në vend të kësaj, faktorë të ndryshëm të cilët nuk kanë asnjë lidhje me CR7 shpjegojnë rënien.
Për shembull, në orën 9:40 të mëngjesit, i gjithë tregu i aksioneve në SHBA ishte duke u ulur. Ford Motor Company u ul me më shumë se 2 miliardë dollarë në vlerën e tregut.
Lëvizjet e aksioneve janë shpesh shumë komplekse për t’iu atribuar një faktori të vetëm. Përkundrazi, ata janë të prekshëm nga “ngjarjet konfuze” që ndodhin njëkohësisht dhe marrëdhënia e të cilëve me njëri-tjetrin është e paqartë.
Një fakt tjetër: Më 14 qershor, aksionet e Coca-Cola u bënë ish-divident. Ky term teknik është i lehtë për t’u kuptuar. Kur zotëroni aksione të kompanisë, merrni dividentë në ditë të caktuara. Në rastin e Coca-Cola, kjo datë u shpall më shumë se një vit më parë. Pasi Coca-Cola u bë ish-divident, ai divident tashmë ishte shpërndarë. Sigurisht, në ditën kur aksionet pushojnë së barturi të drejta për dividentë, çmimet e aksioneve përshtaten mekanikisht në një numër më të ulët. Në këtë rast, data e ish-dividentit ndodhi që përkonte me thirrjen konferenciale të Ronaldos.
Një fakt përfundimtar. Nga momenti që CR7 lëvizi shishet (9:43 e mëngjesit), deri në fund të ditës së tregtimit në Wall Street, çmimi i aksionit të Coca-Cola u rrit 0.30 dollarë, duke i shtuar kompanisë 1.3 miliardë dollarë.
Lexoni: Cristiano Ronaldo hyn në histori, bëhet futbollisti i parë miliarder
Pse duhet të na interesojë kjo?
Pse duhet të kujdesemi për çështjen pas të vërtetës? Për shkak se tema padyshim shtrihet përtej sporteve dhe tregjeve të aksioneve dhe mund të ketë pasoja të rënda, të përhapura përtej një portofoli të aksioneve të dëmtuara. Lajmet e rreme dhe informacioni i zgjedhur, mund të dalin nga gabimet e thjeshta të bëra nga individë papërvojë. Ata gjithashtu mund të jenë të sofistikuar dhe të qëllimshëm në përpjekjet e tyre për të çorientuar. Gënjeshtrat përhapen me shpejtësi, veçanërisht në mediat sociale, dhe potencialisht mund të mashtrojnë votuesit dhe drejtuesit e biznesit, si dhe të përdoren për të justifikuar politikat e qeverisë. Ekziston një rrezik i qartë për individët, kompanitë, shoqëritë dhe madje edhe demokracitë.
Çfarë mund të bëjmë?
Hapi i parë është të pranojmë se i kemi këto paragjykime. Atëherë duhet të kuptojmë se si ndikojnë këto paragjykime në mënyrën se si i shikojmë lajmet. Së fundi, ka hapa metodologjikë që mund të ndërmerren, për t’u siguruar që ne të mos biem në këto kurthe. Për të filluar, mos e pranoni një fakt si të dhënë. Ndonjëherë, edhe të dhënat në shkallë të gjerë nuk janë të mjaftueshme, sepse ka problematika në lidhje me cilësinë e të dhënave.
Që nga viti 2015 nxisim shpirtin sipërmarrës, inovacionin dhe rritjen personale duke ndikuar në zhvillimin e një mjedisi motivues dhe pozitiv tek lexuesit tanë. Kjo punë që e bëjmë me shumë dashuri nuk ka të paguar. Ne jemi platforma e vetme e cila promovon modelin pozitiv të sipërmarrjes së lirë. Përmes kësaj platforme mbështesim edukimin gjatë gjithë jetës si mjet për zhvillimin personal dhe profesional të brezave. Kontributi juaj do të na ndihmojë në vazhdimin e këtij misioni në gjithë trevat shqipfolëse.
Mund të kontribuoni KETU. Falemnderit.