Construction permit for strategic investment in agriculture, "Doni Fruits" Albania, is approved

Construction permit for strategic investment in agriculture, “Doni Fruits” Albania, is approved


 

The biggest agricultural trade developer is expected to start building a collection and processing facility.
The National Territory Council has approved the 1.6 ha facility construction permit in Lushnja. This gives the green light to Doni Fruits company to realize the 8 million Euro investment. The construction permit foresees the establishment of the “Center for Collection, Preservation, Distribution and Export for Fruits, Vegetables and Citrus”.

The surface of this center (land and facility), already purchased by the company, is 3.2 hectares.
The investment is expected to open 300 direct jobs and have an impact for 6000-7000 indirect jobs across all over Albania.

Fatos Mustafa, who has been lobbying for this project, encourages farmers to increase their harvests. “DoniFruits” foresees to supply the domestic market and export agricultural products to the global market. Mustafa says for Businessmag.al that, “Through this initiative, there is the opportunity to leave no square meter of farmland uncultivated, to increase exports and to reduce agricultural imports. According to him, the project will have the most modern technique in Albania”.

During last years, investments in collection, storage and packaging of products have increased. This has led to an increase of 10% -15% of exports per year. However, imports of agricultural products continue to remain high.

 

Must watch
Business Mag Nr. #25 - Mars 2021

Kjo periudhë përkon me një vit të plotë në kushte pandemie në vendin tonë, në Europë dhe në mbarë botën. Në një vit ndodhën shumë zhvillime, të paparashkuara ndonjëherë më parë nga ne, duke hedhur poshtë shumë plane apo projekte tonat për rritjen. Por, në këtë kohë sipërmarrje të ndryshme u vunë në lëvizje për të gjetur zgjidhje të reja e për të siguruar mbijetesën.

Në këtë numër të revistës, vijnë zhvillimet përmes gjurmëve që kanë lënë tek industri, sipërmarrje apo individë sipërmarrës.

Pano Soko, ekonomist i njohur flet për efektet e paketave ekonomike të mbështetjes dhe nevojën për paketa ndihme në industritë e prekura.

Rubrika 3X3 i kushtohet industrisë së verërave. Nga intervistat tona me 3 prodhues rezulton se

verërat shqiptare janë të “paralizuara” nga pandemia.

Verërat janë në një trend me turizmin. Brunila Liçaj, profesore dhe eksperte në fushën e turizmit është optimiste për të ardhmen e kësaj fushe.

Në rubrikën e brandeve kemi sjellë, fabrikën e qumështit dhe prodhimeve të bulmetit “Lufra”, ndërsa një brand që po rimëkëmbet nga Kosova është prodhuesi i këpucëve artizanale “Perolli”. Të dy këto brande janë model frymëzimi për njerëzit e punës!

Një pjesë e rëndësishme e revistës i dedikohet konkursit dhe fituesve të Businessmag në …

Shiko më shumë
Na ndiqni në rrjetet sociale
0