Web3, e ardhmja e ekonomisë krijuese - Business Magazine Albania

Web3, e ardhmja e ekonomisë krijuese

ekonomisë krijuese

Diskutimet e Web3 zakonisht fokusohen në privatësinë e përdoruesit, transparencën e korporatës dhe pronësinë e të dhënave. Por, do të revolucionarizojë edhe një industri tjetër: ekonominë krijuese.

E përcaktuar nga 50 milionë krijuesit që i kthejnë pasionet e tyre në profesione, ekonomia e krijuesve përfshin krijues të përmbajtjeve të të gjitha llojeve: influencues, artistë, gazetarë, lojtarë dhe kushdo tjetër që krijon përmbajtje dhe lidhet me fansat. Platformat relativisht të reja si Patreon, Twitch, Substack dhe Discord po e nxisin këtë rrjet të drejtpërdrejt nga krijuesi tek fansat, duke anashkaluar personat tradicionalë ndërsa hapin dyert për lloje të reja të krijimit të përmbajtjes dhe fitimit të parave.

Por, këto platforma të lartpërmendura janë vetëm fillimi. Teknologjitë e Web3, duke përfshirë realitetin virtual dhe të shtuar, machine learning, inteligjencën artificiale, blockchains, kontratat inteligjente dhe kriptovalutat, do të ndryshojnë plotësisht mënyrën se si krijuesit krijojnë përmbajtje, pretendojnë pronësinë dhe paguhen për punën e tyre. Më shumë se kaq, ata do të ndryshojnë mënyrën se si ne e kuptojmë internetin.

Lexoni: Kultura e sipërmarrjes tek gratë, përbërës për inovacion

Zhvillimi i përmbajtjes

Le të fillojmë me pjesën më themelore të këtij diskutimi: krijimin e përmbajtjes.

Metaverse do t’i krijojë përvojat e realitetit të zgjeruar (XR) më të aksesueshme dhe më të spikatura. XR kombinon realitetin virtual, të shtuar dhe të përzier; Botët digjitale së shpejti do të evoluojnë përtej lojërave të thjeshta dhe fushatave të marketingut në botë të tëra me avatarë personalë, mallra digjitale dhe përvoja të plota.

Tashmë po shohim një kërkesë masive për mallra digjitale përmes bumit NFT. Në dhjetor 2021, Nike bleu RTFKT, një kompani që prodhon “atlete virtuale” dhe NFT. Prisni më shumë blerje këtë dekadë, pasi markat kthehen drejt startup-ve dhe krijuesve me pamje të së ardhmes për të qenë pionierë në metaverse. Qendrat tregtare digjitale, hangouts, përvojat e udhëtimit, festat dhe argëtimi janë të gjitha pjesë e kësaj bote të re të guximshme.

Jo vetëm që do të ketë rrugë të reja për krijimin e përmbajtjes, por edhe vetë procesi krijues do të ndryshojë thellësisht. Inteligjenca artificiale dhe machine learning do t’i ndihmojnë krijuesit të gjejnë imazhe, video, tekst dhe audio më shpejt; ato gjithashtu mund të lejojnë krijuesit e NFT të shtojnë dhe personalizojnë NFT-të interaktive bazuar në modelet e përdorimit të pronarit. Krijuesit mund të përfitojnë nga sistemet e menaxhimit të përmbajtjes që janë më të sigurta dhe intuitive se ato që janë aktualisht në treg, dhe gjithashtu mund të shfrytëzojnë interpretimin dhe transkodimin në kohë reale në një rrjet të shpërndarë për të shpejtuar rrjedhat e tyre të punës.

Të gjitha këto zhvillime priren në një drejtim: krijimi më i lehtë i përmbajtjes, mjete më të zgjuara dhe mundësi të reja për të publikuar punë.

Kontratat, honoraret dhe pronësia

“Kontratat inteligjente” do të ripërcaktojnë pronësinë e artit. Në kompaninë time, e cila ndërton mjete për profesionistët krijues, çdo ndërveprim midis krijuesve të përmbajtjes dhe klientëve të tyre do të regjistrohet automatikisht në një blockchain, i cili mund të konfigurohet me klauzola “nëse/atëherë” që lëshojnë pagesat automatikisht pas miratimit të klientit. Krijuesit dërgojnë rregullisht fatura me afate të caktuara 30, 60 apo edhe 90 ditë në të ardhmen dhe madje edhe atëherë, pagesa me vonesë është e zakonshme. Teknologjia Blockchain do ta bëjë atë periudhë pritje të vjetëruar, duke siguruar që krijuesit të paguhen gjithmonë për punën e tyre në kohë.

Kjo do të bëjë që zotërimi i përmbajtjes të përcaktohet qartë, gjë që, nga ana tjetër, do ta bëjë piraterinë më të vështirë dhe më pak të shpeshtë. Ndërsa platformat e strehuara në “web-in e vjetër” zhduken, mjediset e Web3 dhe kontratat inteligjente do të bëhen standarde. Kjo do të reduktojë piraterinë, pasi liçencimi i përmbajtjes do të kapet në rrjetet blockchain. Kanalet e shpërndarjes si Instagram, ku fotografitë zakonisht ripostohen dhe grumbullohen pa leje nuk do të jenë në gjendje të pretendojnë injorancë, sepse vetë përmbajtja do të ketë pronësinë e saj të ngulitur brenda kodit të saj. Në fakt, CEO i Instagram tha në dhjetor 2021 se platforma e tij “është duke eksploruar në mënyrë aktive NFT-të dhe se si mund t’i bëjmë ato më të aksesueshme për një audiencë më të gjerë”.

Për krijuesit që kërkojnë pagesa të honorarëve, si muzikantët, honoraret mund të përfshihen gjithashtu në kontratat inteligjente. Këto mund të nisin pagesat e lëshuara për këdo që është caktuar të marrë një ulje – kompozitorin, interpretuesin, producentin, redaktorin, shpërndarësin, këdo që merr qoftë edhe një pjesë të vogël të përqindjes – dhe garanton pagesën automatikisht.

Rrjedhat e reja të të ardhurave

Më joshëse, në botën e Web3, krijuesit e përmbajtjes do të jenë në gjendje të nxisin të ardhura përmes kanaleve të reja dhe modeleve më transparente të biznesit.

Në ditët para internetit, artistët do të mbështeteshin te ndërmjetësit – tregtarë, dyqane, kuratorë, transmetues – për të shfaqur dhe shitur veprat e tyre. Të gjithë merrnin një tarifë të madhe, duke lënë relativisht pak për vetë artistët.

Versionet dixhitale të këtyre ndërmjetësve kanë qenë Amazon, Apple ose çdo marketplace tjetër popullor që shfrytëzon popullaritetin e tij për të marrë shkurtime të mëdha të shitjeve. Përqindjet dyshifrore janë të zakonshme. OpenSea, tregu më i madh NFT, krenohet me një tarifë të ulët transaksioni prej 2.5%. Pjesa tjetër e shitjes fillestare shkon tërësisht për artistin. Për më tepër, duke qenë se çdo transaksion që përfshin një vepër arti regjistrohet në blockchain, ai krijon transparencë absolute në lidhje me vlerën dhe origjinën e një pjese.

Në krye të kësaj, artistët gjithmonë do të jenë në gjendje të gjurmojnë vlerën e punës së tyre pas çdo transaksioni dhe të fitojnë para. Ndryshe nga kohët e vjetra, kur një artist mund të shesë një vepër për 10,000 dollarë që përfundon duke fituar 1 milion dollarë nga një tregtar, NFT-të do të garantojnë që artisti të marrë gjithmonë meritat dhe mund të vendosë një honorar deri në 10% për të gjitha transaksionet e kryera. Krijuesit që e kuptojnë vlerën e viralitetit inkurajojnë NFT-të e tyre që të ndahen dhe shihen sa më shumë që të jetë e mundur, sepse në botën e artit, vlera është një nënprodukt i famës.

Më në fund, kriptovalutat hapin një rrjet global të fansave të mundshëm që paguajnë. Millenials po grumbullojnë miliona dollarë në kripto, duke krijuar një bum të ri të pasurisë me mënyra relativisht të kufizuara për t’i shpenzuar ato para. Kjo, pjesërisht, ka nxitur maninë e NFT, por efektet e vazhdueshme nuk ka gjasa të zhduken. Ekonomia e kriptove ekziston për mirë.

Lexoni: 8 aftësi me të ardhura të larta që mund t’i mësoni në kohën tuaj të lirë

Vënia e pushtetit në duart e krijuesve

Teknologjia ka qenë gjithmonë rreth demokratizimit. Softueri dhe pajisja e konsumatorit kap me shpejtësi mjetet e klasit profesional, foletë e redaktimit, studiot e regjistrimit dhe makinat e shtypit tani konkurrojnë me softuerët që ofrohen lirisht në laptopë të përballueshëm. Ky trend ka bërë që të përshtaten modelet e biznesit ose të mbyllen ato të vjetrat tërësisht.

Web3 është evolucioni natyror i kësaj mendësie. Krijuesit po kërkojnë të kontrollojnë karrierën e tyre si kurrë më parë. Puna e tyre nuk do të paguhet nga YouTube ose nuk do të kopjohet dhe ngjitet në Instagram. Platformat nuk do të jenë në gjendje të promovojnë përmbajtjen tuaj vetëm për t’i mbajtur përdoruesit të bëjnë scrolling. Publiku po ngopet gjithnjë e më shumë me gjigantët e mediave sociale, dhe jo vetëm për shkak të diskursit social përçarës. Ata duan të rimarrin kontrollin e privatësisë së tyre. Krijuesit e përmbajtjes nuk janë të ndryshëm.

Teknologjia Blockchain po e vendos fuqinë në duart e krijuesve të përmbajtjes si kurrë më parë. Kjo mund të paralajmërojë një epokë të artë të krijimit të përmbajtjes, ku artistët paguhen mirë, fansat janë të lidhur ngushtë dhe krijimtaria merr respektin që meriton.

/entrepreneur

Që nga viti 2015 nxisim shpirtin sipërmarrës, inovacionin dhe rritjen personale duke ndikuar në zhvillimin e një mjedisi motivues dhe pozitiv tek lexuesit tanë. Kjo punë që e bëjmë me shumë dashuri nuk ka të paguar. Ne jemi platforma e vetme e cila promovon modelin pozitiv të sipërmarrjes së lirë. Përmes kësaj platforme mbështesim edukimin gjatë gjithë jetës si mjet për zhvillimin personal dhe profesional të brezave. Kontributi juaj do të na ndihmojë në vazhdimin e këtij misioni në gjithë trevat shqipfolëse.

Mund të kontribuoni KETU. Falemnderit.

Must watch
Business Mag Nr. #29 - Korrik 2022

Art në biznes & biznes me art

Ky numër vjen me tema të fushave të paprekura më parë nga ne.

Sipërmarrja gjendet kudo, ndaj këtë radhë u ndalëm tek industria e modës dhe kinematografia. Arti është një fushë ku mund të lulëzojnë shumë sipërmarrje të suksesshme. Përmes investimit në art, jo vetëm bëjmë biznes, por i shërbejmë shumë më tepër identitetit shqiptar, duke krijuar mundësi të promovohen e të njihen në tregje globale, vendi, kultura dhe tradita shqiptare. Pra, të hapet rruga edhe për turizëm dhe eksporte më të mëdha.

Sot vijmë me artikuj dedikuar modës, sfidave aktuale, ndikuar nga kriza e çmimeve të larta, por edhe mundësive për zbulimin e talenteve. Muza Competition, konkursi i artistëve të rinj u kurorëzua me 10 finalistë nga diaspora dhe fitoren e një vajze të re. E sapodiplomuar në Amerikë, Alisa Dudaj, spikati, duke treguar me punimet e saj talentin dhe vlerësimin e traditës. Businessmag beson tek talentet dhe synon të frymëzojë përmes tyre. Në fushën e artit ju mund të nisni një startup, ndaj në faqen kryesore sjellim stilisten e re.

Një tjetër industri që po lulëzon mes vështirësish është ajo e kinematografisë. Financat publike vendase janë të ulëta dhe kineastët kërkojnë vë…

Shiko më shumë
Na ndiqni në rrjetet sociale
0