Koronavirusi: a po qarkullojnë fake news më shpejt në rrjetet sociale?

Përditësime, supozime, konfirmime, mohime, zëra dhe thashetheme. Gjatë pandemisë së koronavirusit jemi bombarduar nga të dhëna, lajme dhe informacione, si të vërteta, edhe të rreme. Një fenomen që quhet infodemi, ose ndryshe qarkullimi i pakontrolluar i një sasie të tepruar informacionesh (madje jo të besueshme) që e bëjnë jashtëzakonisht të vështirë për publikun të orientohet te një temë specifike, koronavirusi.

Por, si jemi informuar që kur ka nisur pandemia? Kësaj pyetje i përgjigjet një ekip kërkuesish, me një studim që ofron një pamje të hollësishme të platformave sociale më të përdorura dhe temave më të kërkuara në muajt e pandemisë. Ndër rezultatet më domethënëse doli se fake news nuk përhapen me shpejtësi më të madhe sesa lajmet që vijnë nga burime të besueshme. Studimi është publikuar te Scientific Reports.

LEXO: Fake News është e shkuara, përgatituni për Deepfake

Termi infodemi përdoret për të theksuar rreziqet që lidhen me keqinformimin, që mund të përshpejtojnë përhapjen e epidemisë, duke ndikuar fuqimisht në sjelljen e njerëzve. “Për shembull, CNN përhapi lajmin mbi bllokimin e mundshëm të Lombardisë për të parandaluar përhapjen e koronavirusit, duke e publikuar disa orë përpara komunikimit zyrtar”, – lexohet në studimin e ri. “Për pasojë, njerëzit u arratisën nga rajoni duke mbushur trenat e avionët dhe duke venitur nismën e qeverisë, për të frenuar epideminë”. Organizata Botërore e Shëndetësisë, gjithashtu ka tërhequr vëmendjen dhe ka ngritur alarmin mbi infodeminë shqetësuese – sipas së cilës, menaxhimi i ndërlikuar i pandemisë është shoqëruar që në fillim nga e ashtuquajtura epidemia e informacioneve dhe nga përhapja e fake news mbi koronavirusin”.

Për të kuptuar se në çfarë mënyre përhapja e informacioneve mbi koronavirusin ka qarkulluar në këta muaj, kërkuesit e studimit të ri bënë një analizë krahasuese të aktivitetit të përdoruesve në pesë platforma sociale – YouTube, Instagram, Twitter, Reddit e Gab. Duke analizuar të dhënat e më shumë se 8 milionë komenteve dhe postimeve të lëna nga më shumë se 3.5 milionë përdorues në një hark kohor prej 45 ditësh (nga 1 janari deri më 14 shkurt), studiuesit analizuan interesin dhe përfshirjen e përdoruesve në temën e koronavirusit, duke vlerësuar evolucionin e bisedave me kalimin e kohës, në shkallë globale, për secilën platformë.

Për më tepër, ata përshtatën shpërndarjen e informacionit në çdo platformë te modelet e epidemisë. Rezultatet treguan se Gab, për shembull, është platforma sociale më e ndjeshme ndaj përhapjes së fake news. Studiuesit theksojnë se, megjithatë, informacionet nga burime të besueshme dhe informacionet nga burime jo të besueshme nuk regjistruan ndryshime të konsiderueshme në modelet e shpërndarjes. Të analizosh dinamikën mes përhapjes së informacioneve dhe platformave sociale është e rëndësishme për të kuptuar sjelljet sociale dhe për pasojë, për të zhvilluar strategji komunikimi më efikase gjatë pandemisë.

WIRED

Must watch
Business Mag Nr. #23 - Qershor 2020

Të gjitha planet tuaja për këtë vit, si individë apo sipërmarrës mund të jenë përmbysur. Mbërritja e Coronavirusit në Shqipëri paralizoi gjithçka, ashtu si kudo. Në mënyrë të papritur na vuri në kushte tërësisht të tjera pune, na shtoi pasigurinë e shqetësimin për të ardhmen.

Sipërmarrjet, kryesisht në fushën e IT u përshtatën më shpejt, duke angazhuar punonjësit nga shtëpia. Ato zhvilluan dhe më tej mundësitë për të punuar në distancë, ndërkohë që shumë kompani të tjera u mbyllën plotësisht.

Kjo është një periudhë sprove, për individin, drejtuesit dhe liderin. Kjo është lufta që po zhvillohet në spitale dhe fronti i parë i saj janë mjekë, infermierë e sanitarë. Historia e ekonomisë k a treguar se gjithmonë pas një situatë të vështirë ka një ringritje. Dhe ne besojmë se kështu do të jetë.

Deri atëhërë ajo çka na mbetet të bëjmë është respektimi i rregullave të kërkuara, marrja e përgjegjësive ndaj të tretëve për aq sa mundemi, e të interesohemi për të pamundurit, të ndajmë diçka për ta.

Solidariteti nuk ka munguar e nuk do të na mungojë as kësaj radhe. Ajo çfarë doli në pah krahas solidaritetit ishte varfëria: e shtetit, e kompanive dhe e vetë individëve.

Një ditë pas dërgimit të 30 bluzave të bardha në Itali, The Guardian na vlerësoi në artikullin e saj si zemërgjerë edhe pse Ky numër ishte planifikuar të botohej në Prill 2020, por procesi u shty për shkak të masave të ndërmarra si pasojë e shpërthimit të Covid-19. Edhe pse në kohë vështirësish, jemi …

Shiko më shumë
Na ndiqni në rrjetet sociale