Facebook: Çështja e fundit gjyqësore tregon se si Europa po kufizon kompanitë e teknologjisë së lartë - Business Magazine Albania

Facebook: Çështja e fundit gjyqësore tregon se si Europa po kufizon kompanitë e teknologjisë së lartë

kompanitë e teknologjisë së lartë

Qasjes së Facebook ndaj të dhënave të përdoruesve sapo i është dhënë një goditje e madhe nga Gjykata Europiane e Drejtësisë (ECJ). Në një përgjigje ndaj një pyetjeje nga gjykata më e lartë gjermane, avokati i përgjithshëm i GJED-së – mendimi i të cilit nuk është detyrues, por përgjithësisht ndiqet nga gjykata – ka bërë një sqarim thelbësor për ligjin euopian për mbrojtjen e të dhënave për të konfirmuar se shoqatat e konsumatorëve mund të ndërmarrin veprime në emër të individët.

Nëse ndiqet nga GJED, kjo do ta bëjë shumë më të lehtë për njerëzit që të mbrojnë të drejtat e tyre kundër gjigantëve të teknologjisë në të ardhmen. Pas një vendimi të Gjykatës së Përgjithshme Europiane kundër Google disa javë më parë për përdorimin e fuqisë së platformës së saj për të kufizuar konkurrentët, është shembulli më i fundit i rregullatorëve europianë që e bëjnë klimën e biznesit gjithnjë e më të ftohtë për kompanitë që kontrollojnë të dhënat tona, në mënyrë të mprehtë ndryshe nga SHBA.

Facebook dhe miratimi

Rasti aktual ka të bëjë me mënyrën se si Facebook, i njohur tashmë si Meta, në vitet e para të tij inkurajoi përdoruesit të luanin kuize dhe lojëra si FarmVille, përpara se të ndanin rezultatet me të gjithë miqtë e tyre. Në një padi të ngritur nga Federata e Organizatave të Konsumatorëve të Gjermanisë (VZBV), që u dëgjua fillimisht në 2014, ajo pretendoi se njoftimi për mbrojtjen e të dhënave të Facebook nuk u shpjegonte qartë përdoruesve se si mund të ndaheshin të dhënat e tyre. Ajo dëshiron që kompanisë t’i ndalohet përdorimi i formularëve të ngjashëm të miratimit në të ardhmen.

VZBV fitoi çështjen origjinale dhe në apel, përpara se të dëgjohej nga gjykata më e lartë e Gjermanisë në maj të 2020. Gjyqtarët ranë dakord që Facebook kishte mashtruar përdoruesit me njoftimin, por kërkuan një mendim nga GJED për argumentin e Facebook se vetëm individët dhe jo organizatat e konsumatorëve mund të paraqesë ankesa sipas Rregullores së Përgjithshme të BE-së për Mbrojtjen e të Dhënave (GDPR), e cila rregullon këtë fushë.

Lexoni: Facebook heq dorë nga ambiciet e pagesave digjitale me shitjen e aseteve të kriptomonedhës së saj

Rekomandimi i Avokatit të Përgjithshëm, përpara një vendimi përfundimtar të GJED-së në vitin 2022, pasqyron faktin se individët zakonisht nuk fillojnë procedura ligjore kundër kompanive të mëdha për një shkelje të vogël të një rregulloreje mjaft teknike. Paditja e firmave të mëdha në emër të shoqërisë është ajo që bëjnë organizatat e konsumatorëve, kështu që do të kufizonte mbrojtjen e njerëzve nëse kjo nuk lejohej.

Qasja e Facebook ndaj lojërave nuk është hera e vetme që ka pasur pyetje se si ka marrë miratimin e përdoruesve për të dhënat. Në mënyrë të famshme dërgoi emaile të pakërkuara në kontaktet e përdoruesve kur ata u bashkuan në rrjetin social. Ai gjithashtu vendosi butona “like” në faqet e internetit të palëve të treta dhe grumbulloi të dhënat pa kërkuar miratimin e përdoruesve.

Një nga një, rregullatorët kombëtarë europianë i kanë vendosur këto praktika të paligjshme, por gjithmonë shumë kohë pasi kanë ndodhur. Kur Facebook u urdhërua të paguante 100,000 € (85,138 £) nga rregullatorët gjermanë në 2016 për dërgimin e emaileve të pakërkuara, për shembull, ishte qartësisht tepër vonë për të ndikuar në sjelljen e kompanisë për atë çështje individuale.

VZBV ka qenë në ballë të luftimeve për t’i bërë gjigantët e teknologjisë përgjegjës për të dhënat e klientëve që nga fillimi i viteve 2010, megjithëse jo gjithmonë me sukses. Ai dështoi në një përpjekje për të ndaluar Facebook-un të pretendonte se platforma e tij është “falas dhe do të jetë gjithmonë falas”, ndërkohë që i bën përdoruesit të paguajnë me të dhënat e tyre private. Gjithashtu nuk ishte në gjendje t’i kërkonte kompanisë që të lejonte përdoruesit të adoptonin një pseudonim. Facebook kishte rezistuar duke përmendur shqetësimet e sigurisë, por ndoshta edhe sepse të dhënat për konsumatorët e identifikueshëm janë më të vlefshme se ato anonime.

GDPR dhe rregulloret e ardhshme

Ndërsa Facebook dhe kompanitë e tjera të mediave sociale kanë vazhduar të zhvillojnë teknika të reja për të mbledhur të dhënat e konsumatorëve, GDPR u miratua nga BE në 2018 si një kornizë e përgjithshme për të qartësuar rregullat. Ai u jep përdoruesve më shumë kontroll dhe të drejta mbi të dhënat e tyre, duke kërkuar pëlqimin e qartë përpara se ato të mund të përdoren.

Në pritje të një vendimi për organizatat e konsumatorëve, GJED ka vendosur tashmë së fundmi që mbikëqyrësit kombëtarë të privatësisë mund të gjobisin drejtpërdrejt firmat e teknologjisë sipas GDPR për shkelje që prekin qytetarët e tyre. Facebook kishte pretenduar se vetëm autoriteti irlandez ishte kompetent, pasi selia e tij e BE-së është atje. Një çështje e ardhshme e GJED-së do të shqyrtojë dhënien e kompetencave të ngjashme autoriteteve antitrust.

Rregullat e BE-së rreth teknologjisë së lartë janë vendosur gjithashtu të forcohen në vitin 2022 me Aktin e Shërbimeve Digjitale dhe Aktin e Tregjeve Digjitale. Kjo paketë kufizimesh shtesë do të përfshijë frenimin e përhapjes së pakontrolluar të përmbajtjeve të paverifikuara dhe shpesh të urrejtjes, me potencialin për gjoba prej 10% të të ardhurave vjetore të një kompanie.

Dhe për të gjitha bisedat për një zjarr të madh të rregullave të mbrojtjes së të dhënave të BE-së pas Brexit, Projektligji i ardhshëm i Sigurisë në internet në Mbretërinë e Bashkuar shkon padyshim edhe më tej në të njëjtin drejtim, me jo vetëm gjoba të ngjashme, por me dënime të mundshme me burg për drejtuesit për shkelje. Projektligji madje mund ta bëjë Facebook-un përgjegjës për mashtrimet nga kompani të tjera që reklamojnë në platformë.

Vendet e mëdha të BE-së si Gjermania, Franca dhe Hollanda duan gjithashtu që Akti i Shërbimeve Digjitale të bllokojë atë që është bërë strategjia kryesore e teknologjisë së lastë për të tërhequr përdorues të rinj: identifikimin e kompanive jofitimprurëse por të suksesshme të internetit dhe blerjen e teknologjisë së tyre dhe bazën e përdoruesve. Mbretëria e Bashkuar është tani me vendosmëri në të njëjtën rrugë, pasi Autoriteti i Konkurrencës dhe Tregut sapo urdhëroi Facebook/Meta të shesë Giphy, depoja më e madhe e GIF-ve në internet, të cilën e bleu në vitin 2020 për 400 milionë dollarë (301 milionë £).

Prandaj, rregullatorët europianë po zbërthejnë modelet e biznesit të gjigantëve të teknologjisë njëri pas tjetrit. Rregullimi europian i të dhënave po bëhet gjithashtu standardi global de fakto, sepse për t’u lejuar të operojë në Europë (që gjeneron një të katërtën e fitimeve vjetore të Facebook), teknologjia globale shpesh duhet t’u bindet rregullave më të rrepta europiane në të gjithë bordin.

Lexoni: Facebook ju jep “detyra shtëpie” si të mësoni rreth angazhimit të tij për privatësinë tuaj

Logjika europiane është se mbledhja e të dhënave private është shpesh një mashtrim. Njerëzit kujdesen për privatësinë, por japin të dhënat e tyre në këmbim të pothuajse asgjëje, dhe qeveria duhet t’i mbrojë ata. Rregullatorët amerikanë e konsiderojnë këtë si patronizëm, me vendimin e Gjykatës së Lartë pothuajse 20 vjet më parë se një firmë dominuese është e lirë të shfrytëzojë konsumatorët e saj. Informatori i fundit Frances Haugen ka provokuar disa kërkime shpirtërore në SHBA, por me siguri do të luftojë përfundimisht për të siguruar ndryshime domethënëse në rregullat rreth të dhënave dhe përmbajtjes.

Duke qenë se Britania e Madhe tani ndjek me forcë rrugën e BE-së, SHBA-të po bëhen gjithnjë e më të izoluara në këtë fushë. Meta është ende i lirë të fitojë para nga përdoruesit e tyre ekzistues të Facebook në Europë. Por ndërsa gjeneratat e reja largohen nga Facebook për të pëlqyer TikTok dhe Snapchat, ai përballet me vështirësi në rritje në arritjen e tyre dhe mbledhjen e informacionit të nevojshëm për t’i shitur profilet e tyre reklamuesve. Prandaj mund të jetë koha që kompanitë si Facebook të gjejnë burime të reja të ardhurash.

/worldfinancialreview.com

Që nga viti 2015 nxisim shpirtin sipërmarrës, inovacionin dhe rritjen personale duke ndikuar në zhvillimin e një mjedisi motivues dhe pozitiv tek lexuesit tanë. Kjo punë që e bëjmë me shumë dashuri nuk ka të paguar. Ne jemi platforma e vetme e cila promovon modelin pozitiv të sipërmarrjes së lirë. Përmes kësaj platforme mbështesim edukimin gjatë gjithë jetës si mjet për zhvillimin personal dhe profesional të brezave. Kontributi juaj do të na ndihmojë në vazhdimin e këtij misioni në gjithë trevat shqipfolëse.

Mund të kontribuoni KETU. Falemnderit.

Must watch
Business Mag Nr. #36 - Tetor 2024

Vjeshta solli rikthimin e aktiviteteve biznesore në ritmin e tyre të plotë, pas pushimeve të verës. Sipërmarrjet shqiptare, me dinamikat e tyre të pandalshme, janë aktualisht para një sfide dhe mundësie më të madhe. Proceset e përafrimit me BE-në krijojnë një mundësi për një treg më të madh, por kjo kërkon njëkohësisht përgatitjen të duhur për tregun.

Eventet e fundit, veçanërisht Future2Tech, tregoi se shumë kompani shqiptare, kryesisht në fushën e zhvillimit të Softwareve, po punojnë tashmë për tregun e huaj dhe janë kompani ndërkombëtare në kuptimin e plotë të fjalës. 

Në brendësi të këtij numri ne kemi sjellë histori brandesh dhe histori njerëzore; histori sipërmarrësish dhe profesionistësh, të cilët kanë investuar kohë dhe pasion në punët e tyre për të parë rezultatet që duken sot. Një prej brandeve për të cilin flasim sot, mbyll 3 dekada biznes në Shqipëri, diçka që vlen të marrë përgëzime nga të gjithë. 

Histori nga vendi dhe diaspora, rrugëtime në tregti, shërbim, apo edhe konsulencë, ky numër sjell një gamë të gjerë artikujsh, të shtrirë madje mes biznesit dhe artit, të cilat, kur ndërthuren, sjellin zhvillime shumë të bukura për shoqërinë.

Interesant është fakti se kushdo që …

Shiko më shumë
Na ndiqni në rrjetet sociale
0