Banorët e qytetit janë mësuar të ndërrojnë aplikacione për të gjetur mënyrën më të mirë që të shkojnë nga pika A në B. A është më e shpejtë të marrësh trenin apo autobusin? Po një taksi apo një biçikletë qyteti? Cili ofrues ka skuterin elektrik më të afërt?
Mund të jetë i papërshtatshëm dhe kërkon kohë. Kjo është arsyeja pse startup-i finlandez “MaaS Global” vendosi të grumbullojë të gjitha këto shërbime në një aplikacion të quajtur “Whim”. Të disponueshme në më shumë se 10 qytete në të gjithë Europën dhe Azinë, përdoruesit mund të përdorin taksi, autobusë, biçikleta, e-skuter dhe makina me qira.
“Qëllimi i vetëm i Whim është të konkurrojë kundër pronësisë së makinave,” thotë CEO Sampo Hietanen për CNN Business.
Sipas Agjencisë Ndërkombëtare të Energjisë, transporti është përgjegjës për 24% të emetimeve globale të CO2 të lidhura me energjinë, shumica e të cilave vijnë nga automjetet e pasagjerëve. Nëse “Whim” mund t’i bindë përdoruesit të shkëmbejnë çelësat e makinës së tyre për një aplikacion të vetëm që ofron opsione të shumta transporti, ndikimi mjedisor mund të jetë i madh, thotë Hietanen.
Konkurrenca e makinave
Ai pranon se kjo nuk është një detyrë e lehtë. Për të pasur sukses “Whim” duhet të jetë më i përshtatshëm dhe më i lirë se të kesh një makinë. “Makina përfaqëson lirinë e lëvizjes,” thotë Hietanen – edhe nëse një banor i qytetit mezi e përdor atë, ata ende e mbajnë atë të parkuar jashtë si një “sigurim lirie”.
Për të konkurruar, “Whim” ofron makina me qira dhe taksi, por Hietanen thotë se përdoruesit priren të zgjedhin transportin publik ose mikromobilitetin (automjete të përbashkëta të lehta si biçikleta ose e-skuter).
Lexo edhe: CityRiddler: Startup-i i shqiptarit që ofron përvoja inovative në turizmin austriak
Përdoruesit mund të zgjedhin midis niveleve të shumëfishta të shërbimit, duke përfshirë një opsion pagese pasi e merr dhe një biletë sezononale 30-ditore, e cila kushton 62 € (73 dollarë) në Helsinki – ku aplikacioni është më i vendosur – për transport publik të pakufizuar dhe të shkurtër udhëtimet me taksi. Bileta gjithashtu ofron makina me qira nga 55 € (65 dollarë) në ditë.
Ndërsa Helsinki ka alternativa të mirë për drejtimin e automjetit, kjo nuk është e vërtetë kudo. Nëse një qytet “nuk ka një sistem të gjerë transporti publik ose shumë makina me qira ose taksi”, atëherë do të jetë e vështirë të bindësh njerëzit të heqin dorë nga makinat e tyre, thotë Maria Kamargianni, profesoreshë e asociuar e transportit dhe energjisë në Kolegjin Universitar Londër.
Ajo thotë se aplikacionet si “Whim” përfaqësojnë hapin e parë në joshjen e njerëzve nga pronësia e makinave dhe shton se disponueshmëria e opsioneve alternative të transportit ka të ngjarë të përmirësohet ndërsa tregu maturohet. Firma kërkimore MarketsandMarkets parashikon se tregu global i shërbimeve të lëvizshmërisë do të rritet nga 4.7 miliardë dollarë në 2020 në 70.4 miliardë dollarë deri në vitin 2030.
Lëvizja MaaS
Ofruesit e tjerë përfshijnë “Citymapper”, i cili lançoi një leje udhëtimi për londinezët në vitin 2019, dhe “Moovit”, i cili lançoi një aplikacion të lëvizshmërisë gjithëpërfshirëse në Izrael vitin e kaluar.
“Whim”, i lançuar në vitin 2016, është një nga ofruesit më të hershëm dhe ka mbledhur më shumë se 60 milionë dollarë nga investitorë si BP (BP), Mitsubishi (MBFJF) dhe Shërbimet Financiare Toyota. Është i disponueshëm në disa qytete evropiane dhe në Tokio, dhe ka grumbulluar 18 milionë udhëtime në mbarë botën që nga fillimi.
Lexo edhe: Startup-i i parë shqiptar që ofron krahë robotike për industrinë
Por biznesi është goditur nga pandemia Covid-19, thotë Hietanen; me më pak njerëz që udhëtojnë, të ardhurat janë më të ulëta, duke penguar zgjerimin e kompanisë në qytete të tjera.
Gazeta finlandeze Helsingin Sanomat raportoi së fundmi se kompania kishte shpenzuar 50 milionë euro në sipërmarrje të dështuara për tu zgjeruar. Hietanen thotë se paratë u shpenzuan për integrimin e ofruesve të shumtë të transportit, vendosjen e gatishmërisë së tregut në disa vende dhe zhvillimin e teknologjisë komplekse që mbështet aplikacionin.
“Ne e kemi ditur që në fillim se investimi i nevojshëm për të krijuar këtë do të ishte thelbësor,” thotë ai, duke shtuar se kompania së fundmi ka siguruar investime të mëtejshme.
Udhëtim më i gjelbër
Megjithëse industria është në fillimet e saj, Hietanen ka besim se kërkesa do të jetë. Një raport i kohëve të fundit nga Forumi Ndërkombëtar i Transportit (ITF) thotë se shërbimet e lëvizshmërisë do të jenë jetike në përmbushjen e nevojave të një popullsie botërore në rritje dhe urbanizimit me ritme të shpejta. Por që rritja të ndodhë, “njerëzit duhet ta zgjedhin atë mbi opsionet e tjera të udhëtimit” siç janë automjetet private.
Kjo tashmë po ndodh, thotë Hietanen. Sipas një sondazhi të kompanisë të kryer në Helsinki, 12% e përdoruesve të saj thanë se “Whim” i kishte shtyrë ata të hiqnin dorë nga makinat e tyre. “Njerëzit duan një zgjidhje më të qëndrueshme,” thotë ai, “ata ende duan lirinë për të qenë në gjendje të shkojnë kudo, në çdo kohë.”
Që nga viti 2015 nxisim shpirtin sipërmarrës, inovacionin dhe rritjen personale duke ndikuar në zhvillimin e një mjedisi motivues dhe pozitiv tek lexuesit tanë. Kjo punë që e bëjmë me shumë dashuri nuk ka të paguar. Ne jemi platforma e vetme e cila promovon modelin pozitiv të sipërmarrjes së lirë. Përmes kësaj platforme mbështesim edukimin gjatë gjithë jetës si mjet për zhvillimin personal dhe profesional të brezave. Kontributi juaj do të na ndihmojë në vazhdimin e këtij misioni në gjithë trevat shqipfolëse.
Mund të kontribuoni KETU. Falemnderit.