AI është "kolegu" i së ardhmes — 3 mënyra si punëdhënësit mund të përgatiten për këtë gjë - Business Magazine Albania

AI është “kolegu” i së ardhmes — 3 mënyra si punëdhënësit mund të përgatiten për këtë gjë

AI është "kolegu" i së ardhmes — 3 mënyra si punëdhënësit mund të përgatiten për këtë gjë

Inteligjenca Artificiale (AI) ka hyrë tashmë në skenën kryesore, duke u bërë një mjet thelbësor për shumë kompani që synojnë të përmirësojnë produktivitetin, të optimizojnë operacionet dhe t’u japin punonjësve mundësinë të fokusohen në detyra më strategjike.

Megjithatë, si çdo teknologji e re, edhe adoptimi i AI nuk ka qenë pa sfida. Sipas Raportit për Tendencat e Punës Dixhitale 2024 nga Slingshot, vetëm 32% e punonjësve e përdorin AI në vendin e punës, ndonëse 73% e menaxherëve pretendojnë se organizata e tyre ofron mjete të AI-së. Kapërcimi i kësaj hendeku nuk ndodh brenda natës. Ai kërkon hapa konkretë që organizatat duhet të ndërmarrin për të përgatitur jo vetëm infrastrukturën teknologjike, por edhe aspektet e tjera të kompanisë, duke krijuar një kulturë që i ndihmon punonjësit të ndihen të sigurt në përdorimin e AI. Më poshtë janë tre hapa që punëdhënësit duhet të ndërmarrin për të përgatitur siç duhet punonjësit e tyre për AI:

1. Ndarja e ambicieve për AI me punonjësit — dhe lehtësimi i pasigurive

Ndërsa AI është një term i njohur gjerësisht, për shumicën e njerëzve njohuritë mbi këtë teknologji mbështeten kryesisht në fjalë të thëna dhe perceptime. Megjithëse AI ka potencial të jashtëzakonshëm, shumë lajme dhe opinione negative rreth tij qarkullojnë shpesh—nga grevat e shkruara të shkaktuara nga ChatGPT, deri te skenarët apokaliptikë të robotëve në filmat dhe serialet televizive. Për shkak të këtyre skenarëve alarmues, punonjësit mund ta shohin integrimin e AI-së si një kërcënim për vendet e tyre të punës. Për të shmangur këtë pasiguri, punëdhënësit duhet të ndajnë vizionin dhe strategjinë e tyre për AI me ekipet e tyre. Një nga keqkuptimet më të mëdha është se AI mund të zëvendësojë njerëzit në punë. Për të siguruar që AI të pranohet nga punonjësit, është e rëndësishme të komunikohet qartë roli i tij në kompani, duke specifikuar se cilat detyra do të automatizohen, cilat ekipe do ta përdorin dhe si AI do të mbështesë (dhe jo të zëvendësojë) përpjekjet njerëzore. Gjithashtu, është e rëndësishme që punëdhënësit të lidhin rolin e AI-së me përvojën e përditshme të punonjësve, duke shpjeguar pse po integrohet dhe si do të ndihmojë në përmirësimin e fluksit të punës. Për punëdhënësit, AI është një mjet për rritjen e produktivitetit, por për punonjësit shpesh është një ndihmës për të kontrolluar saktësinë e punës së tyre. Kjo mospërputhje në perceptim mund të zgjidhet përmes komunikimit të qartë dhe trajnimeve specifike për rolet e ndryshme, duke i ndihmuar punonjësit ta shohin AI-në si një aleat dhe jo si një konkurrent.

Lexo edhe:Të trembur nga AI? Google nxit edukimin e punonjësve globalisht

2. Ndërtimi i një baze të fortë të të dhënave

Përpara se kompanitë të integrojnë AI-në, duhet të sigurohen që të dhënat e tyre janë të gatshme për këtë hap. AI mbështetet në të dhëna për të mësuar, përshtatur dhe për të përmirësuar proceset, duke ndihmuar në marrjen e vendimeve më të mira. Edhe nëse një organizatë disponon të dhëna, kjo nuk është e mjaftueshme. 19% e punëdhënësve e identifikojnë mungesën e të dhënave të pastra dhe të organizuara si arsyen kryesore pse AI ende nuk është integruar në kompaninë e tyre.

Për të krijuar një bazë të fortë të të dhënave, kompanitë duhet të fokusohen në dy objektiva kryesore:

  1. Qendralizimi i të dhënave – Të dhënat nga departamente të ndryshme, sisteme dhe platforma duhet të konsolidohen në një vend të vetëm. Kjo ndihmon AI të funksionojë në mënyrë më efektive, duke ofruar rezultate më të sakta dhe të qëndrueshme.
  2. Pastrimi dhe vlerësimi i të dhënave – Kjo përfshin eliminimin e dublimeve, korrigjimin e pasaktësive dhe plotësimin e boshllëqeve, për të krijuar një bazë të dhënash të besueshme që AI mund ta përdorë.

Duke organizuar dhe pastruar të dhënat e tyre, kompanitë po vendosin themelet për rezultate më të sakta dhe të dobishme të AI-së, duke fuqizuar punonjësit të marrin vendime më të informuara dhe strategjike.

3. Trajnimi i punonjësve për përdorimin e AI

Aktualisht, 77% e punonjësve nuk ndihen të sigurt në aftësinë e tyre për të përdorur AI, pasi ndiejnë mungesë edukimi dhe trajnimi në këtë teknologji. Nëse kompanitë duan të shfrytëzojnë plotësisht potencialin e AI-së, duhet të investojnë në programe të fuqishme trajnimi për punonjësit. Një program efektiv trajnimi duhet të përqendrohet në aplikimin praktik të AI-së, duke i ndihmuar punonjësit të kuptojnë se si mund ta përdorin atë në punën e tyre të përditshme. Kjo do t’u japë atyre vetëbesimin për ta përfshirë AI-në në proceset e tyre, duke përmirësuar produktivitetin dhe aftësinë për të marrë vendime më të mira.

Megjithatë, një trajnim i përgjithshëm nuk është i mjaftueshëm. Kompanitë duhet të personalizojnë programet e trajnimit sipas nevojave të ekipeve të ndryshme. Për shembull:

  • Ekipet e marketingut mund të trajnohen për përdorimin e AI-së në analizën e sjelljes së konsumatorëve.
  • Ekipet e shërbimit ndaj klientit mund të mësojnë sesi AI mund të ndihmojë në chatbot-e dhe automatizimin e ndihmës për klientët.

Një qasje e personalizuar në trajnim do të sigurojë që punonjësit të mësojnë vetëm mjetet që do të përdorin në mënyrë të rregullt, duke shmangur informacionin e panevojshëm. Gjithashtu, trajnimi për AI nuk duhet të jetë një aktivitet një herë e mirë, por një proces i vazhdueshëm. Me zhvillimet e shpejta të AI-së, punonjësit duhet të jenë të përditësuar me funksionalitetet e reja dhe mënyrat se si mund t’i përdorin ato në punën e tyre.

Duke pastruar dhe centralizuar të dhënat, duke vendosur pritshmëri të qarta dhe duke ofruar trajnime të vazhdueshme për punonjësit, kompanitë mund të jenë më të përgatitura për adoptimin e AI-së. Kjo do të ndihmojë ekipet të zhvillojnë aftësitë e tyre dhe të përfitojnë nga teknologjia për të arritur performancë më të lartë në vendin e punës.

entrepreneur

Që nga viti 2015 nxisim shpirtin sipërmarrës, inovacionin dhe rritjen personale duke ndikuar në zhvillimin e një mjedisi motivues dhe pozitiv tek lexuesit tanë. Kjo punë që e bëjmë me shumë dashuri nuk ka të paguar. Ne jemi platforma e vetme e cila promovon modelin pozitiv të sipërmarrjes së lirë. Përmes kësaj platforme mbështesim edukimin gjatë gjithë jetës si mjet për zhvillimin personal dhe profesional të brezave. Kontributi juaj do të na ndihmojë në vazhdimin e këtij misioni në gjithë trevat shqipfolëse.

Mund të kontribuoni KETU. Falemnderit.

✨ Thënia e ditës
“Mos ndiq pararatë, ndiq pasionin.”
— Tony Hsieh
Must watch
Business Mag Nr. #39 – Shtator 2025

‘’Zgjidhni njeriun’’ … ‘’Punësoni për aftësitë e buta’’….   Janë sot postulate nga ekspertët dhe studiues të tregut të punës, të cilat iu drejtohen stafeve të burime njerëzore. Mund edhe të duket pak romantike për kohën që po jetojmë, por zgjedhja e njeriut të duhur për t’i hapur dyert e zyrës, për ta futur në gjirin e skuadrës tënde dhe për t’i dhënë pushtetin e të folurit në emër të brand-it tënd ka sot vlerë më shumë se kurrë më parë. Rëndësia e ‘aftësive të buta’ qëndron në faktin e të zotëruarit të cilësive si komunikimi, dëshira për të provuar e qenë kurioz, bashkëpunimi, empatia, besnikëria, etika e lartë dhe padyshim ndershmëria; tipare të cilat nuk janë edhe aq të thjeshta për tu gjendur në njeriun modern i cili duket se vrapon pas trendeve, të resë dhe virales dhe për të cilin çdo gjë që ka më shumë ndjeshmëri seç duhet është ‘jashtë mode’.

Për ne shqiptarët shumë nga këto vlera njerëzore janë edhe vlera të familjeve tona, vlera të cilat jan duartrokitur gjithmonë në mjediset ku jemi rritur, por që ndoshta nuk duartrokiten edhe shumë sot, ndër breza më të rinj…, ose të paktën nuk duartrokiten në publik. 

E kush më …

Shiko më shumë
Na ndiqni në rrjetet sociale
0