Vendimet nuk mësohen - Business Magazine Albania

Vendimet nuk mësohen

Vendimet

Nuk ka klasë të quajtur “vendimmarrje”. Marrja e vendimeve të drejta nuk është një aftësi, por më tepër një seri mjetesh dhe kornizash. Ajo që i dallon vazhdimisht vendimmarrësit e mirë nga ata të dobët është një seri e kornizave dhe mjeteve të ndryshme mendore.

Shumica prej nesh veprojnë si një marangoz me vetëm një çekiç. Për një marangoz, çdo problem duket si një gozhdë. Pavarësisht nga puna, ne nxjerrim çekiçin dhe përpiqemi ta bëjmë atë të funksionojë. Ndërsa një çekiç mund të kryejë shpesh punën, krijohet një kosto. Një vendim i dobët mund të kushtojë jetë, të ndikojë në vendin ku ndodhemi, apo edhe të fillojë një luftë. Një “çekiç” nuk është i mjaftueshëm, prandaj duhen akoma më shumë mjete.

Për të mbushur kutinë e mjeteve “mendore”, shikoni rreth organizatës tuaj dhe gjeni disa mentorë. Bëjuni pyetje të bezdisshme dhe përpiquni të mësoni sa më shumë prej tyre. Kthehuni në universitet për të marrë një MBA. Lexo gjithçka që mundesh për marrjen e vendimeve dhe mjetet që duhen për të zhvilluar.

Falë internetit, nuk je më i kufizuar në organizatën ose universitetin tënd. E gjithë bota ishte në dispozicionin tënd. Mund të gjesh mësuesit më të mirë në botë, të mësosh mjetet dhe kornizat e tyre dhe t’i shtosh ato në kutinë tënde të mjeteve mendore.

“Sa më shumë plakesh, aq më shumë kupton se sa lloje njerëzish inteligjent ka. Ka shumë njerëz të zgjuar, por dhe budallenj”.

-Jeff Bezos

Mendja është makinë për përputhjen e modeleve.

Mendja punon si një makinë. Modelet mendore janë pjesë e njohurive që përfaqësojnë një koncept. Graviteti është një model. Kështu është edhe mendimi, përmbysja dhe entropia probabiliste. Modelet mendore formojnë mënyrën se si mendoni, si i qaseni problemeve dhe si identifikoni informacionin që ka rëndësi dhe injoroni atë që nuk ka. Modelet mendore në kokën tuaj janë aftësitë tuaja njohëse. Mendoni për gjendjen e jetës, karrierën, biznesin, marrëdhëniet kryesore, çdo gjë që ka të bëjë me ju.

Jo të gjitha vendimet kanë rëndësi. Shumica e vendimeve, si p.sh., çfarë të veshësh, janë të parëndësishme. Pasojat e këtyre vendimeve nuk kanë rëndësi. Megjithatë, disa vendime janë kritike – ato ndryshojnë jetën tonë. Pavarësisht se kujt t’i besosh, ku të jetosh, apo martesa, këto vendime jehojnë për vite me radhë. Megjithatë, shumica prej nesh nuk ka aftësitë e duhura për të menduar përmes këtyre problemeve. Si rezultat, ne shpesh biem përsëri në listën pro-con, ku ju rendisni të gjitha gjërat pozitive që ndodhin nga njëra anë dhe gjërat negative nga ana tjetër. Ndërsa është e dobishme kur vendosni se çfarë të hani për drekë, lista pro-con vjen me shumë pika të verbëra.

“Unë e konsideroj si një humbje kohe për të kaluar kalvarin e ngadaltë dhe të dhimbshëm të konstatimit të gjërave për veten, nëse këto gjëra, të njëjta, janë konstatuar dhe vënë në dispozicion nga të tjerët.”

—Thomas Edison

FSBLOG

Që nga viti 2015 nxisim shpirtin sipërmarrës, inovacionin dhe rritjen personale duke ndikuar në zhvillimin e një mjedisi motivues dhe pozitiv tek lexuesit tanë. Kjo punë që e bëjmë me shumë dashuri nuk ka të paguar. Ne jemi platforma e vetme e cila promovon modelin pozitiv të sipërmarrjes së lirë. Përmes kësaj platforme mbështesim edukimin gjatë gjithë jetës si mjet për zhvillimin personal dhe profesional të brezave. Kontributi juaj do të na ndihmojë në vazhdimin e këtij misioni në gjithë trevat shqipfolëse.

Mund të kontribuoni KETU. Falemnderit.

Must watch
Business Mag Nr. #25 - Mars 2021

Kjo periudhë përkon me një vit të plotë në kushte pandemie në vendin tonë, në Europë dhe në mbarë botën. Në një vit ndodhën shumë zhvillime, të paparashkuara ndonjëherë më parë nga ne, duke hedhur poshtë shumë plane apo projekte tonat për rritjen. Por, në këtë kohë sipërmarrje të ndryshme u vunë në lëvizje për të gjetur zgjidhje të reja e për të siguruar mbijetesën.

Në këtë numër të revistës, vijnë zhvillimet përmes gjurmëve që kanë lënë tek industri, sipërmarrje apo individë sipërmarrës.

Pano Soko, ekonomist i njohur flet për efektet e paketave ekonomike të mbështetjes dhe nevojën për paketa ndihme në industritë e prekura.

Rubrika 3X3 i kushtohet industrisë së verërave. Nga intervistat tona me 3 prodhues rezulton se

verërat shqiptare janë të “paralizuara” nga pandemia.

Verërat janë në një trend me turizmin. Brunila Liçaj, profesore dhe eksperte në fushën e turizmit është optimiste për të ardhmen e kësaj fushe.

Në rubrikën e brandeve kemi sjellë, fabrikën e qumështit dhe prodhimeve të bulmetit “Lufra”, ndërsa një brand që po rimëkëmbet nga Kosova është prodhuesi i këpucëve artizanale “Perolli”. Të dy këto brande janë model frymëzimi për njerëzit e punës!

Një pjesë e rëndësishme e revistës i dedikohet konkursit dhe fituesve të Businessmag në …

Shiko më shumë
Na ndiqni në rrjetet sociale
0