Vala transformuese e BE-së në fushën efiçiencës së ndërtimit dhe efektet për Shqipërinë

Vala transformuese; efiçiencës së ndërtimit; Sektori i ndërtimit; qëllimeve energjetike dhe mjedisore; konsumit të energjisë; konsumatori më i madh i energjisë; industrinë e ndërtimit; ndërtesa më të mira; përfitimeve ekonomike

Sektori i ndërtimit është vendimtar për arritjen e qëllimeve energjetike dhe mjedisore të BE-së. Ndërtesat janë përgjegjëse për afërsisht 40% të konsumit të energjisë. Prandaj, ato konsiderohen edhe si konsumatori më i madh i energjisë në Evropë.

Për më shumë, investimet në efiçiencën e energjisë stimulojnë ekonominë, veçanërisht industrinë e ndërtimit, e cila gjeneron rreth 9% të PBB-së. Në veçanti më shumë se 70% të vlerës së shtuar në sektorin e ndërtimit vjen nga NVM-të. Por në të njëjtën kohë ndërtesa më të mira do te thotë përveç përfitimeve ekonomike edhe përmirësim të cilësisë së jetës së qytetarëve.

Në këtë kuadër, planifikimi i ekonomisë po shikon drejt politikave të integruar që lidhen veçanërisht me klimën dhe vejnë në qendër sektorin e energjisë, siç është Green Deal i BE-së. Për sa këtu, aktualisht po përgatitet të nis një “valë” rinovimi i ndërtesave publike dhe private nëpërmjet programit të njohur si renovation wave for Europe.

Në vijim të së cilës pritet të miratohet edhe agjenda e Gjelbër për Ballkanin Perëndimor (BP). Sipas Komisionit evropian “tranzicioni energjetik për Evropën mund të jetë plotësisht efektiv vetëm nëse vendet fqinje të BE-së gjithashtu ndërmarrin veprime efektive.” Sa këtu është parashikuar të ndiqet me mobilizimin e 9 miliardë euro fonde të IPA III për periudhën 2021-2027, me ambicien për të rritur potencialin e investimeve me deri në 20 miliardë euro.

Fushat kryesore për investime janë transporti i qëndrueshëm, energjia e pastër, mjedisi dhe klima, e ardhmja dixhitale, kapitali njerëzor dhe sektori privat. Ne veçanti plani identifikon objektiva kryesore të investimeve, duke përfshirë në Objektivin 6 “Valën e rinovimit”. Sa këtu propozon të zgjerojë veçanërisht valën e rinovimit të BE drejt BP mbi rinovimin e blloqeve të ndërtesave, pajisjen me panele diellore etj.

Në këtë drejtim pra mund të thuhet që jemi në një moment që shënon hyrjen në një etapë të re e cila duhet të na bëjë të jemi të ndërgjegjshëm se përpara na pret një punë kolosale. Ku ndër të tjera duhet të evitohet qasja pasive: “të qëndruarit në vendin e pasagjerit nuk sjell dobi”. Ndërkohë që sfidat mund të kalohen vetëm nga bashkëpunimi ku bëhen bashkë kompanitë, institucionet shtetërore dhe ato arsimore, ekspertët të lartë të fushës, si dhe aktorët e tjerë të interesit.

Diskutim i zhvilluar në takimin round table me temë: “Përmirësimi i Efiçencës së Energjisë në sektorin e ndërtimit në Shqipëri”, të organizuar nga Instituti Barleti për Kërkim dhe Zhvillim dhe Citylabs, më datë 28 Tetor 2020, pranë Universitetit Barleti. Për më shumë mund të gjeni prezantimin e plotë nga Dr. Lorenc Gordani.

Autori: Dr. Lorenc Gordani është ekspert ligjor për çështjet e energjisë dhe Drejtor i Departamentit të Masterave Profesional pranë Tirana Business University (TBU).

Must watch
Business Mag Nr. #25 - Mars 2021

Kjo periudhë përkon me një vit të plotë në kushte pandemie në vendin tonë, në Europë dhe në mbarë botën. Në një vit ndodhën shumë zhvillime, të paparashkuara ndonjëherë më parë nga ne, duke hedhur poshtë shumë plane apo projekte tonat për rritjen. Por, në këtë kohë sipërmarrje të ndryshme u vunë në lëvizje për të gjetur zgjidhje të reja e për të siguruar mbijetesën.

Në këtë numër të revistës, vijnë zhvillimet përmes gjurmëve që kanë lënë tek industri, sipërmarrje apo individë sipërmarrës.

Pano Soko, ekonomist i njohur flet për efektet e paketave ekonomike të mbështetjes dhe nevojën për paketa ndihme në industritë e prekura.

Rubrika 3X3 i kushtohet industrisë së verërave. Nga intervistat tona me 3 prodhues rezulton se

verërat shqiptare janë të “paralizuara” nga pandemia.

Verërat janë në një trend me turizmin. Brunila Liçaj, profesore dhe eksperte në fushën e turizmit është optimiste për të ardhmen e kësaj fushe.

Në rubrikën e brandeve kemi sjellë, fabrikën e qumështit dhe prodhimeve të bulmetit “Lufra”, ndërsa një brand që po rimëkëmbet nga Kosova është prodhuesi i këpucëve artizanale “Perolli”. Të dy këto brande janë model frymëzimi për njerëzit e punës!

Një pjesë e rëndësishme e revistës i dedikohet konkursit dhe fituesve të Businessmag në …

Shiko më shumë
Na ndiqni në rrjetet sociale
0