Teknika e përdorur nga trajneri i Anglisë që çoi ekipin në Kupën e Botës, të cilën mund ta përdorësh edhe ti - Business Magazine Albania

Teknika e përdorur nga trajneri i Anglisë që çoi ekipin në Kupën e Botës, të cilën mund ta përdorësh edhe ti

~6 minuta lexim


Është e rrallë që një ide e re të vijë nga askundi. Ja se si gjenitë vijnë me zgjidhje inovative.

Një trajner futbolli mund të mësojë shumë për të fituar një ndeshje duke parë basketboll. Kjo është filozofia që drejton Gareth Southgate, trajneri për ekipin e Anglisë në Kupën e Botës. Duke kombinuar idetë nga fusha të ndryshme Southgate ka ndihmuar Anglinë të ecë përpara në gjysmëfinalet e Kupës së Botës për herë të parë që nga viti 1990.

Një artikull në Wall Street Journal zbuloi strategjinë e Southgate. Ajo që artikulli nuk përmendi është se formula është një truk i provuar me kohë dhe i provuar shkencërisht që gjenitë përdorin për të ardhur me ide kreative. Ajo ka funksionuar edhe për Steve Jobs.

Lexoni: Si Steve Jobs mashtroi një sallë plot me njerëz dhe ndryshoi botën?

Mësoni nga rregullorja e NBA-së

Artikulli fillon me Southgate ulur mes Pelicans të New Orleans dhe Timberwolves të Minnesota. Trajneri ishte kurioz për mënyrën se si lojtarët e NBA-së krijonin hapësirën e sulmit rreth koshit, duke menduar se mund të “vidhte” idetë për lojën e vendosur në një fushë futbolli si goditjet e këndit dhe goditjet e lira.

Siç rezultoi, Southgate gjeti një ngjashmëri dhe strategjia e tij u pagua me fitoret e Anglisë në Kupën e Botës kundër Panamasë dhe Suedisë. Në një sekuencë vizuale, artikulli përshkruan hap pas hapi se si skuadra angleze “përdor një strategji të grabitur drejtpërdrejt nga një rregullore basketbolli” për të përqafuar fitoret e saj më mbreslënëse.

Idetë kreative rrallë vijnë nga askund. Shpesh liderët krijues kombinojnë ide nga fusha të ndryshme dhe i zbatojnë ato në detyrën ose problemin që po përpiqen të zgjidhin. Disa studiues e quajnë atë “asociacion”, aftësinë për të lidhur idetë nga fusha të ndryshme. Steve Jobs thjesht e quajti atë “lidhje të gjërave”.

Shikoni jashtë fushës tuaj për frymëzim

Jobs dikur tha: “Artistët e mirë kopjojnë, artistët e mëdhënj vjedhin.” Ai kishte të drejtë. Ai nuk do të thotë “vidhni” në kuptimin e parë. Në vend të kësaj, Jobs besonte se sipërmarrësit duhet të kërkojnë jashtë fushës së tyre për frymëzim.

Në vitin 2015, një grup shkencëtarësh europianë zhvilluan një eksperiment. Ata intervistuan qindra ndërtues, marangozë dhe patinatorë. Të tre kategoritë u zgjodhën, sepse ndërsa ato janë fusha krejtësisht të ndryshme, ndajnë një problem analog: si t’i inkurajojnë njerëzit të përdorin pajisje sigurie për të parandaluar dëmtimet.

Lexoni: Steve Jobs e pushon nga puna, por ai hap kompaninë e tij

Studimi zbuloi se njerëzit që janë më të hapur për të kërkuar jashtë fushës së tyre për zgjidhje kreative dalin me idetë më të mira. Në të vërtetë, duke qëndruar i mbërthyer në fushën e ekspertizës tuaj, bllokon në të vërtetë procesin krijues. Udhëheqësit e mëdhenj janë të mëdhenj, sepse dalin me zgjidhje të reja për problemet që hasin. Dhe zgjidhjet e reja gjenden shpesh në fusha që duken të ngjashme, por në thelb të ndryshme, nga ajo ku punoni.

Në të njëjtën mënyrë, Steve Jobs gjeti ide analoge në fusha të ndryshme – si kombinimi i kaligrafisë dhe informatikës për të krijuar Macintosh. Gareth Southgate gjeti një situatë të ngjashme ose “analoge” midis gjuajtjeve të këndit në futboll dhe metodës “pick-and-roll” në basketboll. Duke adaptuar ide nga jashtë fushës së tij, Southgate mundi të krijojë një mundësi për ekipin kombëtar anglez që të jetë më i suksesshëm se sa kanë qenë ndër dekada.

Momentet “eureka” nuk ndodhin duke menduar më shumë rreth një problemi; ato ndodhin duke rishikuar plotësisht problemin. Herën tjetër që përballeni me një problem të bezdisshëm, mos kopjoni atë që një person apo kompani tjetër po bën në industrinë tuaj. Në vend të kësaj, vidhni idetë jashtë fushës suaj.

*The pick and roll – në basketboll është një lojë ofensive në të cilën një lojtar krijon mundësinë që një anëtar i ekipit të marrë topin dhe pastaj të lëvizë drejt koshit për të marrë një pasim.

burimi: INC

Që nga viti 2015 nxisim shpirtin sipërmarrës, inovacionin dhe rritjen personale duke ndikuar në zhvillimin e një mjedisi motivues dhe pozitiv tek lexuesit tanë. Kjo punë që e bëjmë me shumë dashuri nuk ka të paguar. Ne jemi platforma e vetme e cila promovon modelin pozitiv të sipërmarrjes së lirë. Përmes kësaj platforme mbështesim edukimin gjatë gjithë jetës si mjet për zhvillimin personal dhe profesional të brezave. Kontributi juaj do të na ndihmojë në vazhdimin e këtij misioni në gjithë trevat shqipfolëse.

Mund të kontribuoni KETU. Falemnderit.

✨ Thënia e ditës
“Suksesi është përbërja e vogël e përpjekjeve të përsëritura çdo ditë.”
— Robert Collier
Must watch
Business Mag Nr. #38 - Qershor 2025

Shqipëria është sot më pranë se kurrë Bashkimit Europian. Hapat integrues të ekonomisë drejt njëjtësimit me standardet europiane, transformimi digjital, ligji për mbrojtjen e të dhënave, qasja ndaj inovacionit dhe mbrojtja e pronës intelektuale, janë të gjitha tregues të një Shqipërie që po zhvillohet me ritme të kënaqshme.

Kjo nuk është më Shqipëria e viteve të gjumit institucional dhe të një sektori privat që rri në pritje. Sot, vendi është në lëvizje. Nga hapësirat e betonit gri të Piramidës në Tiranë, ku të rinjtë po programojnë të ardhmen, e deri te sipërmarrjet që sjellin zgjidhje inovative dhe injektojnë ritëm e ambicie në treg, po ndërtohet një ekonomi që kërkon të jetë pjesë e botës së zhvilluar.

“Krijo, por mbro!” – ky apel i DPPI-së duhet të shkruhet në çdo zyrë, studio, fabrikë apo laborator. Nuk ka zhvillim pa siguri ligjore, dhe nuk ka ekonomi kreative pa mbrojtje të së drejtës autoriale.
Në të njëjtën kohë, Bashkimi Europian po zgjat dorën me fonde dhe projekte konkrete. Nga modernizimi i rrjetit hekurudhor tek financimi i startup-eve dhe sipërmarrjeve të gjelbra, mbështetja e BE-së po i jep frymë një transformimi të qëndrueshëm ekonomik. Platformat si Think Big dhe programet e edukimit digjital janë duke krijuar një ekosistem të ri për inovacionin.

Për bizneset shqiptare, e tashmja është një mundësi që nuk mund të shpërdorohet. Standardet …

Shiko më shumë
Na ndiqni në rrjetet sociale
0