Në botën e teknologjisë, viti 2023 ndoshta do të mbahet mend si viti që AI gjeneruese u përhap. Sistemet gjeneruese të AI mund të krijojnë shpejt një sërë përmbajtjesh, e cila megjithëse nuk është e përsosur, është bërë një mjet thelbësor në disa industri dhe profesione.
I mbështetur nga Microsoft, ChatGPT udhëhoqi rrugën me lançimin e tij në fund të vitit 2022 dhe që atëherë rivalët janë grumbulluar. Këtë muaj bleu një nga lëvizjet më të rëndësishme, kur Alphabet, pronari i Google, zbuloi Gemini, një AI që do të integrohet në produktet e Google, duke përfshirë chatbotin dhe motorin e tij të kërkimit.
“Ne mendojmë se zhurma ka injoruar disa pengesa që thjesht do ta ngadalësojnë atë pak në një afat të shkurtër”, thotë ai.
Goditje elektrike
Sipas Schmidt Automotive Research, në tremujorin e parë të vitit të ardhshëm, makina e njëmiliontë tërësisht elektrike do të niset në rrugët e Mbretërisë së Bashkuar. Kjo do ta bëjë Mbretërinë e Bashkuar tregun e dytë, pas Gjermanisë, që arrin atë pikë referimi. Pavarësisht kësaj, viti 2024 pritet të jetë një tjetër vit i vështirë për prodhuesit e automjeteve elektrike (EV).
Në fund të vitit 2023, Ford, GM dhe Tesla ndaluan të gjitha planet për të zgjeruar prodhimin e tyre të automjeteve elektrike. Në tetor, Mercedes-Benz e përshkroi tregun për automjetet elektrike si “brutal”, duke fajësuar një luftë çmimesh dhe probleme të zinxhirit të furnizimit. Analistët nuk presin që situata të bëhet shumë më e lehtë.
Matthias Schmidt, një analist i tregut të automjeteve, parashikon një vit pa lëvizje për shitjet e automjeteve elektrike në të gjithë Evropën në vitin 2024. Në tregjet tradicionalisht të forta si Gjermania dhe Norvegjia, ai nuk sheh pothuajse asnjë rritje. Megjithatë, Mbretëria e Bashkuar mund të jetë një pikë e ndritshme për shkak të prezantimit të mandatit të automjetit me emetim zero (ZEV). E gjithë kjo mund të jetë një lajm i shkëlqyeshëm për këdo që ka para për të blerë një EV.
“Do të jetë një treg i përgjithshëm blerës, veçanërisht kur bëhet fjalë për makinat elektrike, pasi prodhuesit nxitojnë të përmbushin objektivat e mandatit të ZEV. Sidoqoftë, shkurtimet do të fshihen përmes marrëveshjeve financuese dhe niveleve më të larta të rregullimit pa kosto shtesë, pasi prodhuesit do të hezitojnë të jenë shumë të hapur për uljet e çmimeve”, thotë zoti Schmidt.
Robotët humanoidë
Robotët humanoidë mund të fillojnë të duken më të dobishëm vitin e ardhshëm. Inxhinierët në Tesla po punojnë në Optimus, një robot humanoid që ata shpresojnë se së shpejti do të kryejë punët bazë të fabrikës. Një video e publikuar në fillim të këtij muaji tregoi versionin më të fundit të Optimus, më i lehtë se makina e mëparshme, me duar të reja dhe fuqizuar nga motorë të rinj. Në korrik, Musk tha se Optimus do të ishte në gjendje të punonte në një fabrikë Tesla në vitin 2024.
“Për sa i përket kohës kur do të jetë në gjendje të bëjë disa gjëra të dobishme, ne fillimisht do ta provojmë këtë në fabrikat tona, duke vërtetuar dobinë e tij. Por mendoj se do të jemi në gjendje ta bëjmë atë të bëjë diçka të dobishme në fabrikat tona diku vitin tjetër. Unë jam shumë i sigurt për këtë“, tha Musk.
Tesla ka mjaft konkurrencë në këtë fushë për robotët humanoidë. Firma të tjera tashmë kanë detyra të mësuarit të robotëve në mjediset e punës. Amazon po provon një robot humanoid në magazinat e saj. I quajtur Digit, roboti mund të lëvizë, të kuptojë dhe të trajtojë sendet në një mënyrë të ngjashme me njeriun. Ai është zhvilluar nga Agility Robotics, e cila shpreson të shpërndajë robotë Digit te klientët e tjerë vitin e ardhshëm. Ndërkohë, në Kanada Sanctuary AI ka trajnuar robotin e saj, të quajtur Phoenix, për të kryer detyra specifike si paketimi i çantave. Në vitin 2024, plani është të zgjerojë gamën e detyrave që Phoenix mund të kryejë.
Garë për humbje peshe
Në botën e farmaceutikëve, një trajtim është shitur aq shpejt sa prodhuesi i tij po përpiqet të plotësojë kërkesën. Ilaçi për humbje peshe semaglutide, i tregtuar me emrin e markës Wegovy, ka qenë një sukses i madh duke e bërë kompaninë më të vlefshme në Evropë. Për të përmbushur kërkesën, firma daneze po investon miliarda euro në zgjerimin e objekteve të prodhimit. Për momentin Wegovy administrohet si një injeksion javor, por versioni i tabletit është pothuajse gati. Novo Nordisk nuk thotë se kur pret që kjo të dalë në treg. Firma daneze mund të presë që të shfaqet më shumë konkurrencë vitin e ardhshëm.
Ilaçi Mounjaro, i Eli Lilly, së fundmi mori miratimin si një trajtim për humbje peshe në SHBA, UK dhe miratimi në Bashkimin Evropian duket se ka të ngjarë së shpejti. Ndërkohë, Pfizer ka kërkuar miratimin për pilulën e saj për humbje peshe.
Që nga viti 2015 nxisim shpirtin sipërmarrës, inovacionin dhe rritjen personale duke ndikuar në zhvillimin e një mjedisi motivues dhe pozitiv tek lexuesit tanë. Kjo punë që e bëjmë me shumë dashuri nuk ka të paguar. Ne jemi platforma e vetme e cila promovon modelin pozitiv të sipërmarrjes së lirë. Përmes kësaj platforme mbështesim edukimin gjatë gjithë jetës si mjet për zhvillimin personal dhe profesional të brezave. Kontributi juaj do të na ndihmojë në vazhdimin e këtij misioni në gjithë trevat shqipfolëse.
Mund të kontribuoni KETU. Falemnderit.