Smart Community – Platformë e moduleve të rrjetëzuara për komunitetin modern - Business Magazine Albania

Smart Community – Platformë e moduleve të rrjetëzuara për komunitetin modern


Shkruar nga Milaim Deliu, Chief Technology Officer pranë Smart Home Europe

Parashikohet se deri në vitin 2025, gjysma e popullsisë së botës do të jetojnë nëpër mjediset urbane. Ndërkaq në vitin 2050 do të jetojnë mbi Tokë 9 miliardë njerëz, e 70% e tyre nëpër qytete.

Urbanizimi, globalizimi, ndryshimet demografike dhe ndryshimet e klimës venë sprova para komuniteteve, po në të njëjtën kohë krijojnë edhe mundësi për t’u sjellë me efikasitet me pasuritë humane, me pasuritë energjetike dhe ato të lëndës së parë.

Shfrytëzimi i këtyre mundësive është qëllim i komunitetit smart. Smart Community është një sistem më i gjerë se sa vetëm teknologjia dhe ai i ka 4 tipare karakteristike: teknologjia inteligjente dhe konjitive, efiçienca, ekosistemi ose qëndrueshmëria e gjelbër dhe tipari social. Ky komunitet përmban në vete inovacione teknike, ekonomike, ekologjike dhe shoqërore. Dhe, përfitimet tona të para vijnë pikërisht nga fakti: komuniteti smart ndërtohet me efiçiencë/arkitekturë/teknologji të integruar të kontrollueshme/të ndryshueshme dhe ka shpenzime më të ulëta.
Një menaxhim inteligjent i ndërtesave, i mobilitetit, teknologjisë, shëndetësisë, infrastrukturës, administratës, ekonomisë, sigurisë dhe arsimit ëshë i domosdoshëm. Për të ndërtuar një sistem të suksesshëm, është i nevojshëm një numër i madh i produkteve inteligjente, i elementeve inteligjente dhe i zgjidhjeve të tilla, të cilat do të ishin gjithnjë të integruara në teknologjinë e internetit, gjerësisht në platforma. Baza e kësaj është rrjeti i fuqishëm, i besueshëm dhe i sigurtë me zgjidhje kabllore e valore.

Lexoni: Dashuritë e Lulzim Veliut, Kosova dhe biznesi “Smart home”

Autonomia energjetike përmes burimeve natyrore, automobilat elektrike, mbledhja inteligjente e plehrave, zgjidhjet ekologjike, zgjidhjet smart të ujësjellësit, industria/bujqësia me humbje minimale, riciklimi i humbjeve (mbeturinat, tymi, etj), përkujdesja ndaj të moshuarve, etj, janë vetëm disa nga pikat e komunitetit smart. Ai duhet që në njërën anë t’i zgjidhë mungesat e pasurive, resurseve, ndotjen e ambientit dhe rritjen e popullsisë ose mënjanimin e depopullimit të mjediseve rurale, e në anën tjetër duhet t’i revolucionarizojë ekonominë e administratën dhe në rastet e komuniteteve të përziera të eleminojë keqkuptimet ndëretnike.

Tashmë ekzistojnë disa projekt-qytete, si New Songdo City në Kore, për momentin me 20.000 banorë, Fujisawa Smart Town në Japoni dhe Masdar City në Abu Dhabi. Koncepte të Smart City janë ndërtuar në disa qytete të Europës të cilat po implementojnë Smart City-elemente, si Amsterdami, Vjena, Hamburgu, e një varg qytetesh të tjera, nga ku mund të shihet se dixhitalizimi duhet të shfrytëzohet që komunitetet/mjediset dhe sistemet të qeverisen në mënyrë inteligjente. Prandaj ndërtimtaria, furnizimi me energji, konceptet e sigurisë, jeta dhe puna duhet të rimendohen, në të vërtetë të rimodelohen, se nëse marrim shembullin më të thjeshtë të mobilitetit: për të mënjanuar kolonat në qytet, duhet të rrjetëzohen 3 komponente: automobili, njeriu dhe infrastruktura. D.m.th mendimi ndryshe është pjesë e kulturës Smart.

Për një komunitet smart nuk do të thotë se duhet të derdhen 100 milionë Euro ose më shumë përnjëherë, kjo mund të realizohet gradualisht. Padyshim këtu mund të bëhen edhe hapa të vegjël, si p.sh ndriçimi inteligjent i rrugëve Smart Lighting; shndërrimi i shtyllave elektrike në platforma multifunksionale me sensorë ë ndryshëm, ndriçim, bateri për karikim, W-LAN publik, etj; digitalizimi i postës, ose robotizimi i bartjes së pakove nëpër qytet; rrjetëzimi i kazanave të plehrave; përfitimi i rrymës elektrike nga burime natyrore, gjegjësisht nga burime solare dhe manaxhimi e shpërndarja e rrymës me sistem inteligjent; platforma të këmbimit të informatave dhe të shërbimeve të administratës për qytetarë dhe sipërmarrje (E-Government), etj.

Lexoni: Smart working, sistemi i ri fleksibël i punës.

Megjithatë këto janë vetëm elemente të komunitetit smart, sepse një komunitet nuk mund të bëhet asnjëherë smart nëse nuk e ka të oganizuar dhe të ndërtuar infrastrukturën dixhitale. Kjo është kryesorja. Nuk ka rëndësi se për cilin nivel të smartit flasim, qoftë ai Smart Home, Smart Building, Smart City, Smart Village, infrastruktura është hapi i parë i domosdoshëm. Pas infrastrukturës janë edhe dy kushte të tjera, pa të cilat nuk mund të funksionojë një komunitet smart në mënyrë të qëndrueshme:

1. Platforma ose Multiplatforma, si mjedis/ambient i jetës dixhitale.
2. Modulet. Integrimi me module. Një komunitet smart duhet të funksionojë si sistem e jo si element dhe si sistem të ketë mundësi të zgjerimit mbi bazë modulare.
3. Teknologjia e hapur – open, si efekt i qëndrueshmërisë për ta integruar teknologjinë e ardhshme, qoftë ajo edhe pas 10 ose 50 vjetësh dhe në mënyrë që teknologjia sot të mos na bëhet problem ekologjik nesër!

Një Smart Community nuk do të thotë gjithmonë se eshtë smart, nëse nuk i plotëson këto kushte.

Smart Community ose komuniteti smart është platformë e moduleve të rrjetëzuara për komunitetin modern.

Qytetet ose komunat që duan të jenë një vend tërheqës për njerëzit dhe bizneset, duhet gjithashtu të nxisin ofertat e tyre digitale. Një qasje e domosdoshme është platforma për tregti dhe komunikim të bazuar në internet që lidh qytetarët, bizneset, organizatat dhe agjencitë qeveritare (ose autoritetet publike) si një komunitet shoqëror – Social Community.

Dixhitalizimi dhe rrjetëzimi, p.sh me shërbimet e internetit për Online-banking, blerjet e veshjeve ose prenotimet e hoteleve, gjithnjë e më shumë sfidojnë qytetet për t’u përgjigjur me konceptet e tyre të shërbimeve. Shumë komuna duan të përdorin mundësitë e zhvillimit dixhital për të ruajtur cilësinë e vendodhjes për banorët, turistët, profesionistët dhe bizneset. Qëllimi është të përmirësojë jetën dhe tregtinë lokale, si dhe të thjeshtojë e përshpejtojë komunikimin dhe ndërveprimin brenda rrjetit Autoriteti publik – Qytetarët – Bizneset – Organizatat. Sfida, megjithatë, është të transferohet bota fizike si një imazh dixhital në një platformë.

Lexoni: 5 sfidat më të mëdha që do të hasë bota në të ardhmen

Që nga viti 2015 nxisim shpirtin sipërmarrës, inovacionin dhe rritjen personale duke ndikuar në zhvillimin e një mjedisi motivues dhe pozitiv tek lexuesit tanë. Kjo punë që e bëjmë me shumë dashuri nuk ka të paguar. Ne jemi platforma e vetme e cila promovon modelin pozitiv të sipërmarrjes së lirë. Përmes kësaj platforme mbështesim edukimin gjatë gjithë jetës si mjet për zhvillimin personal dhe profesional të brezave. Kontributi juaj do të na ndihmojë në vazhdimin e këtij misioni në gjithë trevat shqipfolëse.

Mund të kontribuoni KETU. Falemnderit.

Must watch
Business Mag Nr. #26 - Korrik 2021

Ditët e nxehta të kësaj vere mund t’i freskoni me artikujt e revistës 26 të Businessmag. Një numër i pasur me artikuj rreth sipërmarrjeve në fusha të ndryshme, por edhe profileve interesante të sipërmarrësve. Që në kopertinë vini re dy djem që po çojnë përpara sipërmarrjen e ngirur nga prindërit. Një model për t’u ndjekur nga shumë sipërmarrje të tjera. Idetë e reja, nismat e reja në biznes sot janë më të rëndësishme se kurrë për të mundësuar suksesin.
Zhvillimet në disa tregje mund t’i gjeni në brendësi të revistës. Të tilla janë tregjet e real estate dhe ai i shërbimit postar.

Zhvillimet në fushën e teknologjisë këtë vit vijnë me 10 gjetjet më të rëndësishme teknologjike, të cilat janë orientuar shumë drejt zhvillimeve shëndetore.

Diaspora vjen me profilin e një sipërmarrëseje në fushën e stilimit dhe qepjes së veshjeve. Ornela ka arritur të hapë tre dyqane shërbimi, ku përshtaten brandet më të mëdha sipas nevojave të klientit.

Edukimi është një temë e prekur nga ne në këtë numër, pasi sfidat e edukimit në këtë vit pandemik kanë qenë të mëdha. Sjellim dy akademi me zhvillimet e tyre dhe qasjen ndaj edukimit gjatë pandemisë, si dhe mundësinë e edukimit të fëmijëve në format më të mira të mundshme.

Në brendë…

Shiko më shumë
Na ndiqni në rrjetet sociale
0