Një studim i fundit nga Verizon me më shumë se 600 biznese të vogla amerikane zbuloi se 30% kanë miratuar tashmë mjete dixhitale për të ndihmuar në kompensimin e mungesës së punëtorëve gjatë pandemisë COVID-19.
Mendoni se kjo është afatshkurtër? Nuk është. Ndërsa kostoja e këtyre teknologjive bie me shpejtësi, si kompanitë e mëdha ashtu edhe ato të vogla po bëjnë investime të konsiderueshme në software dhe hardware që po ndihmojnë në eleminimin e asaj që për shumë punëdhënës është lufta më e madhe: njerëzit. Për arsye të dukshme, bizneseve nuk u pëlqen të flasin se si po eleminojnë punonjësit me automatizim. Por po ndodh.
Në shitjen me pakicë, për shembull, zinxhiri i supermarketeve Hy-Vee njoftoi se po teston robotët e menaxhimit të inventarit që skanojnë raftet në dyqanet e tij, ndërsa ShopRite po piloton shpërndarjen robotike. Amazon po hap në heshtje mijëra dyqane ushqimore vetë-shërbimesh të drejtuara nga një staf skeletësh për të rimbushur raftet, derisa ato të zëvendësohen përfundimisht nga robotët. Shitësi me pakicë i aeroportit Hudson po përdor teknologjinë e Amazon për të automatizuar pikat e tij.
Lexoni: 11 këshilla menaxhimi për profesionistë të pavarur
Në Mbretërinë e Bashkuar, gjiganti i supermarketeve Tesco ka krijuar “dyqanin e vet” për të konkurruar kundër Amazon. Zinxhiri i dyqaneve të komoditetit të Pensilvanisë Wawa ka shtuar pagesa që bëhen vetë nga qytetarët në dhjetëra dyqane të tij me plane për ta bërë këtë të përhershme në të gjitha pikat.
Këto teknologji të vetë-shërbimit eleminojnë punëtorët. Kjo është arsyeja pse shitësit me pakicë janë duke u hedhur në këtë trend. E njëjta gjë vlen edhe për industrinë e restoranteve. Pronarët atje po e gjejnë veten në pikën zero të “Dorëheqjes së Madhe”. Pra, ata po bëjnë gjithashtu pjesën e tyre për të ndihmuar punonjësit e tyre të gjejnë punë, diku tjetër.
Sipas një raporti të kohëve të fundit të New York Times, shumë po i drejtohen robotëve për të “bërë patatet e skuqura, pijet e përziera dhe madje edhe pastrimin e tualetëve, dhe ata kurrë nuk kërkojnë rritje page”. Një zinxhir ushqimesh deti në Connecticut thotë se së shpejti do të ketë deri në pesë “server” robotikë të programuar për të “çuar ushqimin në tavolina dhe enët e pista në stacionin e pjatalarëses”. Një restorant në Kaliforni tani ofron ushqim japonez të servirur nga robotët. Një robot që prodhon pica po zëvendëson punëtorët, ndërsa një kompani tjetër përparon pasi shet krahë robotikë që prodhojnë gjithçka, nga hamburgerët, sallatrat e deri te sushi. Këto kompani e dinë një gjë me siguri: serverët robotikë dhe krahët robotikë shfaqen në punë çdo ditë.
Dave & Buster’s njoftoi së fundmi se pikat e tij po përdorin porositë pa kontakt, një lëvizje që i ka lejuar ata të “zgjerojnë madhësinë e seksioneve të serverit dhe të zvogëlojnë nivelet e personelit për të qenë më efikas” (përkthim: më pak punëtorë). McDonalds po teston një sistem porositje të automatizuar, të bazuar në njohjen e zërit në 10 prej pikave të tij në Çikago, që do të reduktojë nga një në pesë numrin e porosive që punëtorët duhet të kryejnë. Dhe, natyrisht, zvogëlojnë numrin e njerëzve që marrin porosi.
Në fabrikë, robotët po bëjnë të gjithë punën në “plantacionin inteligjent” të Nissan, me një ekzekutiv nga kompania që tregon sesi “deri tani, njerëzit duhej të bënin rregullime të prodhimit përmes përvojës, por tani robotë me inteligjencë artificiale, duke analizuar të dhënat e mbledhura , janë në gjendje ta bëjnë këtë.”
Kompania e teknologjisë Boston Dynamics ka zhvilluar “Spot”, i cili është përdorur për të bërë “inspektime në kantieret e ndërtimit, platformat e naftës, centralet bërthamore, kontrollimin e shenjave jetësore të pacientëve Covid-19 në spitale dhe madje për t’u kujtuar njerëzve që të ruajnë distancën sociale në mes të pandemisë.”
Punëtorët e transportit dhe depove, si dhe shoferët e kamionëve, më mirë të kontrollojnë kursimet e tyre. Kjo për shkak se Ford, Argo dhe Walmart po sjellin dërgesa robotike në Miami, Austin dhe Uashington, DC, dhe Walgreens dhe Google po bashkohen për të ofruar dërgesa me dron në zonën Dallas-Fort Worth. Shërbimi i dorëzimit Grubhub po nxjerr robotë për të ofruar pica në 250 kolegje në SHBA.
Wall Street Journal raporton se Kenco Logistics Services, një ofrues i logjistikës me bazë në Tenesi, po “hap një flotë” automjetesh vetë-drejtuese si traktorë autonome që tërheqin karrocat e ngarkuara me paleta në mënyrë që të “kapërcejnë një boshllëk pune duke ndihmuar punëtorët të përmbushin porositë online.” Kompani të tilla si Inceptio dhe Maven po punojnë në kamionë autonome, vetë-drejtues që nuk kërkojnë kohë pushimi, nuk pinë birra, janë më të sigurtë dhe kursejnë gjithashtu energji.
Në shërbimet financiare, kompani si Clearco janë pjesë e një industrie në rritje që ofron hua për bizneset e vogla me praktikisht asnjë kontribut njerëzor, duke u mbështetur “plotësisht në algoritme për të vendosur se cilave biznese t’u japin para, sa t’u ofrojnë dhe cilat duhet të jenë kushtet e marrëveshjes.” Ndërkohë, TD Bank së fundi iu bashkua hapësirës së mbushur me këshilltarë financiarë robotikë me një ofertë të re “që kërkon vetëm 5,000 dollarë në asete për të hapur një llogari dhe tarifa aq të ulëta sa 0.3 për qind”.
Për kompanitë që ende punësojnë njerëz, shumë prej tyre po e bëjnë këtë duke përdorur mjete virtuale të rekrutimit të fuqizuar nga inteligjenca artificiale dhe duke ofruar përfitime të shëndetit mendor të mundësuar nga chat bots. Sipas një raporti të fundit, 75 për qind e punëdhënësve amerikanë po përdorin intervista dhe teknologji të tjera rekrutimi “në përgjigje të rritjes së aplikimeve dixhitale për punë nga vitet ’90 e tutje. Teknologjia e ka bërë më të lehtë që njerëzit të aplikojnë për punë, por edhe më të lehtë për kompanitë t’i refuzojnë ato.”
Meqë ra fjala, a kujtoni ndonjë qeveri që po përpiqet të ndihmojë klasën punëtore? Ndoshta jo aq shumë. Singapori ka vendosur robotë për të patrulluar zonat publike për të “parë për shkelësit e rregullave, përfshirë ata që shpërfillin masat e sigurisë COVID-19”. Pennsylvania Turnpike po eleminon qindra vende pune me teknologjitë e reja të automatizuara të mbledhjes së tarifave.
Lexoni: Si të bini në sy të shefit të shefit tuaj
Keni dëgjuar ndonjëherë për komunitetin e Automatizimit të Procesit Robotik (RPA)? Ky është një shërbim i qeverisë amerikane që ndihmon agjencitë qeveritare “të kapërcejnë sfidat teknike, menaxhuese dhe operacionale që lindin në hartimin dhe vendosjen e një programi efektiv RPA” në mënyrë që njerëzit të mund të eleminohen. Edhe punonjësit e qeverisë nuk janë më të imunizuar nga zëvendësimi.
E kuptoni, o njerëz? Sjellja juaj e besueshme tani po shpërblehet. Kërkesave tuaja për paga më të larta, më shumë kohë pushimi, përfitime të shtuara dhe një shprehje më e madhe në mënyrën se si punëdhënësit tuaj i drejtojnë bizneset e tyre po marrin përgjigje. Ankesat tuaja, sinjalizimet dhe turpërimet publike të punëdhënësit tuaj (të merituara ose jo) tani kanë efektin e tyre.
Si? Po zëvendësoheni nga makineritë. Pra, urime: Së shpejti do të jeni në gjendje të punoni nga shtëpia për aq kohë sa dëshironi.
/msn
Që nga viti 2015 nxisim shpirtin sipërmarrës, inovacionin dhe rritjen personale duke ndikuar në zhvillimin e një mjedisi motivues dhe pozitiv tek lexuesit tanë. Kjo punë që e bëjmë me shumë dashuri nuk ka të paguar. Ne jemi platforma e vetme e cila promovon modelin pozitiv të sipërmarrjes së lirë. Përmes kësaj platforme mbështesim edukimin gjatë gjithë jetës si mjet për zhvillimin personal dhe profesional të brezave. Kontributi juaj do të na ndihmojë në vazhdimin e këtij misioni në gjithë trevat shqipfolëse.
Mund të kontribuoni KETU. Falemnderit.