Përdoruesit e X kalojnë te Bluesky, por çfarë është dhe kush e zotëron? - Business Magazine Albania

Përdoruesit e X kalojnë te Bluesky, por çfarë është dhe kush e zotëron?

Bluesky

Mund ta keni parë fjalën “Bluesky” që shfaqet në faqet tuaja të mediave sociale kohët e fundit dhe keni pyetur veten se për çfarë po flasin njerëzit. Është një platformë alternative për X të Elon Musk dhe për sa i përket ngjyrës dhe logos, duket mjaft e ngjashme. Bluesky po rritet me shpejtësi dhe aktualisht po mbledh rreth një milion regjistrime të reja në ditë.

Por, çfarë është dhe pse po bashkohen kaq shumë njerëz?

Bluesky e përshkruan veten si “social media as it should be”, megjithëse duket e ngjashme me faqet e tjera. Vizualisht, një shirit në të majtë të faqes tregon gjithçka që mund të prisni, kërkimi, njoftimet, një faqe kryesore etj. Njerëzit që përdorin platformën mund të postojnë, komentojnë, ripostojnë dhe pëlqejnë gjërat e tyre të preferuara. Për ta thënë thjesht, duket se si dukej X, i njohur më parë si Twitter.

BlueSky

Dallimi kryesor është se Bluesky është i decentralizuar, një term i ndërlikuar që në thelb do të thotë se përdoruesit mund të presin të dhënat e tyre në serverë të ndryshëm nga ata që janë në pronësi të kompanisë. Kjo do të thotë që në vend që të kufizohen në të paturit e një llogarie specifike me emrin Bluesky, njerëzit mund (nëse dëshirojnë) të regjistrohen duke përdorur një llogari që ata vetë zotërojnë. Por, vlen të thuhet se shumica dërrmuese e njerëzve nuk e bëjnë këtë dhe një bashkues i ri ka shumë të ngjarë të ketë një “.bsky.social” në fund të emrit të përdoruesit.

Kush e zotëron Bluesky?

Nëse mendoni se ngjason shumë me X, nuk do të habiteni të mësoni pse. Ish-kreu i Twitter, Jack Dorsey, e krijoi atë. Ai madje një herë tha se donte që Bluesky të ishte një version i decentralizuar i Twitter-it që asnjë person apo subjekt i vetëm nuk e zotëron. Por, zoti Dorsey nuk është më pjesë e ekipit pas tij, pasi u largua nga bordi në maj 2024. Ai e fshiu fare llogarinë e tij në shtator. Tani ajo drejtohet dhe zotërohet kryesisht nga shefi ekzekutiv Jay Graber si një korporatë e përfitimit publik në SHBA.

Pse po fiton popullaritet?

Bluesky ekziston që nga viti 2019, por ishte vetëm me përdorues të autorizuar deri në shkurt të këtij viti. Kjo i lejon zhvilluesit të merren me të gjitha ngërçet prapa skenave, për të provuar ta stabilizojnë atë përpara se të hapin dyert për publikun e gjerë. Plani ka funksionuar, disi. Por, stuhia e përdoruesve të rinj ka qenë aq e rëndësishme në nëntor sa që vazhdojnë të ketë probleme me ndërprerjet. Nuk është rastësi që numri i përdoruesve të rinj të Bluesky u rrit pas suksesit të Donald Trump në zgjedhjet amerikane në nëntor. Pronari i X, zoti Musk, ishte një mbështetës i madh i Trump gjatë fushatës së tij dhe do të përfshihet shumë në administratën e tij. Në mënyrë të pashmangshme, kjo ka çuar në një ndarje politike, ku disa njerëz janë larguar nga X në shenjë proteste. Por, të tjerë kanë përmendur arsye të ndryshme, si gazeta Guardian e cila ka zgjedhur të ndalojë postimet atje, pasi e quajti X “një platformë toksike mediatike”.

Lexo edhe: Apple gati për të lançuar tabletën e mençur të montuar në mur me AI

Ndërkohë, aplikacioni i Bluesky vazhdon të marrë shkarkime të konsiderueshme në mbarë botën dhe të enjten ishte aplikacioni më i mirë falas në Apple App Store në Mbretërinë e Bashkuar. Disa të famshëm, nga këngëtarja e popit Lizzo te Greg Davies e Taskmaster, kanë njoftuar se po i bashkohen platformës dhe do të kufizojnë përdorimin e tyre, ose në disa raste duke u larguar fare nga X. Emra të tjerë që mund të njihni përfshijnë Ben Stiller, Jamie Lee Curtis dhe Patton Oswalt.

Por, kjo rritje, ndonëse e rëndësishme, do të duhet të vazhdojë për një kohë të gjatë përpara se Bluesky të jetë në gjendje të krijojë një sfidë të vërtetë për rivalin e saj të “mikroblogging”. X nuk ndan numrin e përgjithshëm të përdoruesve, por kuptohet se matet në qindra milionë, me Elon Musk që më parë tha se platforma kishte 250 milionë përdorues çdo ditë .

Si fiton para Bluesky?

Është pyetja milion dollarëshe, fjalë për fjalë. Bluesky filloi me financime nga investitorët dhe firmat e kapitalit sipërmarrës dhe ka mbledhur dhjetëra miliona dollarë përmes këtyre mjeteve. Por, me kaq shumë përdorues të rinj, do të duhet të gjejë një mënyrë për të paguar faturat. Në kohën e lulëzimit të Twitter, faqja fitoi shumicën dërrmuese të parave të saj përmes reklamave. Bluesky ka thënë se dëshiron ta shmangë këtë. Në vend të kësaj, tha se do të vazhdojë të shikojë shërbimet me pagesë, të tilla si, që njerëzit të paguajnë për domenet e personalizuara në emrin e tyre të përdoruesit. Kjo tingëllon e ndërlikuar, por në thelb ka të bëjë me atë që emri i përdoruesit të një personi është edhe më i personalizuar.

Për shembull, mund të nënkuptojë se emri im i përdoruesit, @twgerken.bsky.social, mund të jetë më zyrtar në të ardhmen, si p.sh. @twgerken.bbc.co.uk.

Përkrahësit e kësaj ideje thonë se ajo dyfishohet si një formë verifikimi pasi organizata që zotëron faqen e internetit duhet të pastrojë përdorimin e saj. Nëse pronarët e Bluesky vazhdojnë të shmangin reklamat, ata në mënyrë të pashmangshme mund t’u duhet të shikojnë opsione të tjera më të gjera, të tilla si veçoritë e abonimit, si një mënyrë për të mbajtur dritat ndezur. Por, nëse nuk po bën shumë para, kjo nuk do të ishte e pazakontë për startup-et e teknologjisë. Në fakt, Twitter, përpara se të blihej nga Musk në vitin 2022, fitoi vetëm dy herë në tetë vitet e tij të tregtimit publik. Dhe të gjithë e dinë se si përfundoi kjo, një ditë pagese masive për investitorët kur njeriu më i pasur në botë pagoi 44 miliardë dollarë (34.7 miliardë £) për privilegjin e zotërimit të tij. Tani për tani, e ardhmja e Bluesky mbetet e panjohur, por nëse rritja e tij vazhdon, gjithçka është e mundur.

bbc.com

Që nga viti 2015 nxisim shpirtin sipërmarrës, inovacionin dhe rritjen personale duke ndikuar në zhvillimin e një mjedisi motivues dhe pozitiv tek lexuesit tanë. Kjo punë që e bëjmë me shumë dashuri nuk ka të paguar. Ne jemi platforma e vetme e cila promovon modelin pozitiv të sipërmarrjes së lirë. Përmes kësaj platforme mbështesim edukimin gjatë gjithë jetës si mjet për zhvillimin personal dhe profesional të brezave. Kontributi juaj do të na ndihmojë në vazhdimin e këtij misioni në gjithë trevat shqipfolëse.

Mund të kontribuoni KETU. Falemnderit.

Must watch
Business Mag Nr. #36 - Tetor 2024

Vjeshta solli rikthimin e aktiviteteve biznesore në ritmin e tyre të plotë, pas pushimeve të verës. Sipërmarrjet shqiptare, me dinamikat e tyre të pandalshme, janë aktualisht para një sfide dhe mundësie më të madhe. Proceset e përafrimit me BE-në krijojnë një mundësi për një treg më të madh, por kjo kërkon njëkohësisht përgatitjen të duhur për tregun.

Eventet e fundit, veçanërisht Future2Tech, tregoi se shumë kompani shqiptare, kryesisht në fushën e zhvillimit të Softwareve, po punojnë tashmë për tregun e huaj dhe janë kompani ndërkombëtare në kuptimin e plotë të fjalës. 

Në brendësi të këtij numri ne kemi sjellë histori brandesh dhe histori njerëzore; histori sipërmarrësish dhe profesionistësh, të cilët kanë investuar kohë dhe pasion në punët e tyre për të parë rezultatet që duken sot. Një prej brandeve për të cilin flasim sot, mbyll 3 dekada biznes në Shqipëri, diçka që vlen të marrë përgëzime nga të gjithë. 

Histori nga vendi dhe diaspora, rrugëtime në tregti, shërbim, apo edhe konsulencë, ky numër sjell një gamë të gjerë artikujsh, të shtrirë madje mes biznesit dhe artit, të cilat, kur ndërthuren, sjellin zhvillime shumë të bukura për shoqërinë.

Interesant është fakti se kushdo që …

Shiko më shumë
Na ndiqni në rrjetet sociale
0