Facebook mbush 20 vjeç: Katër mënyra se si aplikacioni ndryshoi botën - Business Magazine Albania

Facebook mbush 20 vjeç: Katër mënyra se si aplikacioni ndryshoi botën

Facebook mbush 20 vjeç: Katër mënyra se si aplikacioni ndryshoi botën

Mark Zuckerberg dhe një pjesë e vogël e miqve e nisën Facebook nga studimet e tyre 20 vjet më parë. Që atëherë, rrjeti social më i njohur në botë është ridizajnuar dhjetëra herë. Por, qëllimi i tij ka mbetur i njëjtë: të lidhë njerëzit në internet. Dhe të fitojë një mal me para nga reklamat. Ndërsa platforma mbush 20 vjeç, këtu janë katër mënyra se si Facebook ka ndryshuar botën:

1. Facebook ndryshoi lojën e mediave sociale

Rrjete të tjera sociale, si MySpace, ekzistonin përpara Facebook, por faqja e Mark Zuckerberg pati sukses menjëherë kur u lançua në vitin 2004, duke dëshmuar se sa shpejt mund të fitonte një faqe në internet e këtij lloji. Në më pak se një vit ajo kishte një milion përdorues dhe brenda katër viteve kishte kaluar MySpace, e nxitur nga risitë si aftësia për të “etiketuar” njerëzit në foto. Marrja e një aparati fotografik digjital në një natë jashtë, më pas etiketimi i miqve tuaj në dhjetëra fotografi ishte një element kryesor i jetës adoleshente në vitet e vona. Furnizimi i aktivitetit që ndryshon vazhdimisht ishte gjithashtu një tërheqje e madhe për përdoruesit e hershëm. Deri në vitin 2012, Facebook kishte tejkaluar një miliard përdorues në muaj dhe, përveç një përplasjeje të shkurtër në fund të vitit 2021  kur përdoruesit aktivë të përditshëm ranë për herë të parë , platforma ka vazhduar të rritet. Duke u zgjeruar në vende më pak të lidhura dhe duke ofruar internet falas, kompania ka ruajtur dhe rritur numrin e përdoruesve të Facebook. Në fund të vitit 2023, Facebook raportoi se kishte 2.11 miliardë përdorues në ditë.

Duhet pranuar që Facebook-u është më pak i popullarizuar se dikur me të rinjtë. Megjithatë, ai mbetet rrjeti social më i popullarizuar në botë dhe ka sjellë në një epokë të re të aktivitetit social në internet. Disa e shohin Facebook-un dhe rivalët e tij si mjete fuqizuese për lidhje. Të tjerët i shohin ato si agjentë të varur të shkatërrimit.

2. Facebook i bëri të dhënat tona personale të vlefshme… dhe më pak personale

Reactions

Facebook vërtetoi se mbledhja e pëlqimeve dhe mospëlqimeve tona është jashtëzakonisht fitimprurëse. Këto ditë, kompania mëmë e Facebook-ut, Meta, është një gjigant reklamash, i cili, krahas kompanive si Google, merr pjesën e  parave globale të reklamave. Të enjten Meta raportoi më shumë se 40 miliardë dollarë (32 miliardë £) të ardhura për tremujorin e fundit të 2023, kryesisht nga ofrimi i reklamuesve shërbime reklamash. Rreth 14 miliardë dollarë u deklaruan si fitim. Por, Facebook ka treguar gjithashtu se ku mund të shkojë keq mbledhja e të dhënave. Meta është gjobitur disa herë për keqpërdorim të të dhënave personale. Rasti më i famshëm ishte skandali i Cambridge Analytica në 2014, i cili bëri që Facebook të paguante 725 milionë dollarë për të zgjidhur veprimet ligjore për shkak të një shkeljeje të konsiderueshme të të dhënave. Në vitin 2022, Facebook pagoi gjithashtu një gjobë prej 265 milion € (228 milion £) nga BE për lejimin e nxjerrjes së të dhënave personale nga faqja. Dhe vitin e kaluar, kompanisë iu dha një gjobë rekord prej 1.2 miliardë eurosh nga Komisioni Irlandez i Mbrojtjes së të Dhënave, për transferimin e të dhënave të përdoruesve evropianë jashtë juridiksionit. Facebook aktualisht është duke apeluar kundër gjobës.

Lexo edhe:Apple thotë se do të tregojë përpjekjet e saj GenAI “më vonë këtë vit”

3. Facebook e bëri internetin politikë

President Trump hosts roundtable discussion on the reopening of US economy at the White House in Washington

Duke ofruar reklamat, Facebook është bërë një platformë kryesore për fushatën zgjedhore në mbarë botën. Për shembull, në pesë muajt para zgjedhjeve presidenciale në SHBA të vitit 2020, ekipi i Presidentit aktual Donald Trump shpenzoi më shumë se 40 milionë dollarë në reklamat në Facebook, sipas studimit të Statista. Facebook ka pasur një dorë edhe në ndryshimin e politikës bazë duke mundësuar grupe të ndryshme përdoruesish të mblidhen, të bëjnë fushatë dhe të planifikojnë veprime në shkallë globale.

Por, miratimi i Facebook për qëllime politike është kritikuar për disa nga pasojat e tij, duke përfshirë ndikimin e tij në të drejtat e njeriut. Në vitin 2018, Facebook ra dakord me një raport të OKB-së që thoshte se kishte dështuar të parandalonte njerëzit që përdornin platformën për të “nxitur dhunën jashtë linje” kundër njerëzve Rohingya në Mianmar.

4. Facebook-u nisi dominimin e Meta-s

Mark Zuckerberg gestures while addressing the audience during a meeting of the APEC (Asia-Pacific Economic Cooperation) CEO Summit in Lima, Peru, November 19, 2016.

Me suksesin e madh të Facebook, Mark Zuckerberg ndërtoi një rrjet social dhe perandori teknologjike që mbetet e paprecedentë për sa i përket përdoruesve dhe fuqisë së tij pasuese. Kompanitë e reja, duke përfshirë WhatsApp, Instagram dhe Oculus, u blenë të gjitha dhe u ngarkuan me turbo nën ombrellën e kompanisë Facebook, e cila ndryshoi emrin e saj në Meta në 2021. Meta tani thotë se më shumë se tre miliardë njerëz përdorin të paktën një nga produktet e saj çdo ditë.  Dhe kur nuk ka mundur t’i blejë rivalët e saj, Meta shpesh është akuzuar se i ka kopjuar për të ruajtur dominimin.

Veçoria e zhdukjes së “Story” të Facebook dhe Instagram është e ngjashme me një veçori kryesore që gjendet në Snapchat; Instagram Reels është përgjigja e kompanisë ndaj sfidës së paraqitur nga  TikTok; dhe Threads është përpjekja e Metës për të imituar X, i njohur më parë si Twitter. Taktikat janë bërë më të rëndësishme se kurrë, falë konkurrencës në rritje dhe një mjedisi rregullator më të rreptë.

Në vitin 2022, Meta u detyrua të shiste prodhuesin e GIF-it Giphy me humbje pasi rregullatorët e Mbretërisë së Bashkuar e bllokuan atë nga zotërimi i shërbimit për shkak të frikës së mbidominimit në treg.

Po 20 vitet e ardhshme?
Ngritja e Facebook dhe dominimi i vazhdueshëm është dëshmi e aftësisë së Mark Zuckerberg për ta mbajtur faqen relevante. Në përvjetorin e saj të 10-të, shumë media,  vunë në dyshim nëse platforma do të ishte ende gati për të 20-tin e saj. Ndjekësit do të hezitojnë tani përpara se të pyesin se kur mund të mbarojë më në fund koha. Por, realiteti po ruan kurorën e tij pasi rrjeti social më i njohur do të jetë një sfidë monumentale gjatë 20 viteve të ardhshme. Kjo jo vetëm sepse industria, si gjithmonë, po ndryshon me shpejtësi marramendëse, por sepse vetë Meta tani po shtyn shumë drejt ndërtimit të biznesit të saj rreth idesë së Metaverse.

Inteligjenca artificiale është gjithashtu një prioritet i madh për Metën. Prandaj, kompania, në një farë mase, po lëviz nga Facebook. Nëse bota është e tillë, duke pasur parasysh popullaritetin e saj të qëndrueshëm, është një çështje tjetër që ngelet për tu diskutuar.

bbc

Që nga viti 2015 nxisim shpirtin sipërmarrës, inovacionin dhe rritjen personale duke ndikuar në zhvillimin e një mjedisi motivues dhe pozitiv tek lexuesit tanë. Kjo punë që e bëjmë me shumë dashuri nuk ka të paguar. Ne jemi platforma e vetme e cila promovon modelin pozitiv të sipërmarrjes së lirë. Përmes kësaj platforme mbështesim edukimin gjatë gjithë jetës si mjet për zhvillimin personal dhe profesional të brezave. Kontributi juaj do të na ndihmojë në vazhdimin e këtij misioni në gjithë trevat shqipfolëse.

Mund të kontribuoni KETU. Falemnderit.

Must watch
Business Mag Nr. #36 - Tetor 2024

Vjeshta solli rikthimin e aktiviteteve biznesore në ritmin e tyre të plotë, pas pushimeve të verës. Sipërmarrjet shqiptare, me dinamikat e tyre të pandalshme, janë aktualisht para një sfide dhe mundësie më të madhe. Proceset e përafrimit me BE-në krijojnë një mundësi për një treg më të madh, por kjo kërkon njëkohësisht përgatitjen të duhur për tregun.

Eventet e fundit, veçanërisht Future2Tech, tregoi se shumë kompani shqiptare, kryesisht në fushën e zhvillimit të Softwareve, po punojnë tashmë për tregun e huaj dhe janë kompani ndërkombëtare në kuptimin e plotë të fjalës. 

Në brendësi të këtij numri ne kemi sjellë histori brandesh dhe histori njerëzore; histori sipërmarrësish dhe profesionistësh, të cilët kanë investuar kohë dhe pasion në punët e tyre për të parë rezultatet që duken sot. Një prej brandeve për të cilin flasim sot, mbyll 3 dekada biznes në Shqipëri, diçka që vlen të marrë përgëzime nga të gjithë. 

Histori nga vendi dhe diaspora, rrugëtime në tregti, shërbim, apo edhe konsulencë, ky numër sjell një gamë të gjerë artikujsh, të shtrirë madje mes biznesit dhe artit, të cilat, kur ndërthuren, sjellin zhvillime shumë të bukura për shoqërinë.

Interesant është fakti se kushdo që …

Shiko më shumë
Na ndiqni në rrjetet sociale
0