Prodhuesi kinez i makinave elektrike BYD përbën një kërcënim të madh për Teslën e Elon Musk dhe për tre gjigantët e industrisë automobilistike në Detroit dhe lufta tregtare e Presidentit Trump me Kinën mund të përshpejtojë krizën, kanë thënë ekspertët për The Post.
Kompania në rritje të shpejtë kaloi Teslën me 100 miliardë dollarë në shitje globale muajin e kaluar, ndërkohë që prezantoi risi si karikimi për pesë minuta për 400 kilometra udhëtim dhe një sistem drejtimi të asistuar të quajtur “Syri i Zotit.” Kjo ndodhi pavarësisht faktit se makinat e BYD nuk shiten në SHBA për shkak të tarifave ndëshkuese prej 100% për automjetet elektrike të prodhuara në Kinë. Ndërkohë, investitorët e Tesla përballen me një linjë makinash që po plaket, konkurrencë të fortë në tregje kryesore si Kina dhe protesta kundër bashkëpunimit të Musk me Departamentin e Efikasitetit të Qeverisë (DOGE), i cili ka nxitur një valë sulmesh vandaliste. Javën e kaluar, kompania e Musk raportoi një rënie prej 13% në shitjet e tremujorit të parë. Tensionet në rritje midis SHBA-së dhe Kinës u përshkallëzuan javën e kaluar pas një raundi tronditës të tarifave reciproke nga Presidenti Trump, të cilat përfshinin një taksë prej 25% për të gjitha makinat dhe pjesët e importuara dhe tarifa prej 54% për të gjitha mallrat kineze. Kina iu përgjigj duke vendosur një tarifë prej 34% për të gjitha mallrat e importuara nga SHBA. Këto taksa tronditëse pritet të rrisin biznesin e BYD në dëm të Tesla, sipas analistit të Wedbush, Dan Ives. BYD do të fitojë hapësirë për t’u zgjeruar në Europë, Meksikë dhe Amerikën e Jugut, ndërsa tarifat detyrojnë markat amerikane të përballen me kosto më të larta – deri në 100 miliardë dollarë në vit, sipas Ives.
“Teksa Trump i tha këto fjalë, ata në selinë e BYD me shumë gjasa po pinin shampanjë,” tha Ives për The Post. “Kjo përshpejton suksesin e BYD.” “Tesla po operon në një mjedis, pavarësisht se Musk ka një vend në radhën e parë, që në fakt krijon pengesa të mëdha për kompaninë si brenda ashtu edhe jashtë vendit,” shtoi Ives. Ndryshe nga konkurrentët e saj, BYD me seli në Shenzhen prodhon vetë bateritë e automjeteve elektrike dhe njihet për prodhimin vertikalisht të integruar me deri në 80% të komponentëve të makinave të saj të prodhuara brenda kompanisë. BYD gjithashtu përfiton nga dominimi pothuajse total i Kinës mbi furnizimin me minerale kritike të nevojshme për të ndërtuar bateri dhe motorë, siç ka raportuar The Post. Kina kontrollon deri në 70% të furnizimit me elemente të rralla dhe 90% të kapacitetit të përpunimit, duke i dhënë firmave teknologjike të mbështetura nga qeveria një avantazh të madh ndaj rivalëve perëndimorë. Aftësia për të ulur kostot gjithnjë e më shumë është “superfuqia” dhe avantazhi kryesor i BYD në epokën e tarifave të larta, sipas Michael Dunne, CEO dhe themelues i Dunne Insights. BYD shet një përzierje të automjeteve plotësisht elektrike dhe hibride plug-in më i liri prej tyre, Seagull EV, është i disponueshëm për më pak se 10,000 dollarë.
“Imagjinoni nesër që dyert për në SHBA të hapen,” tha Dunne. “BYD vjen dhe thotë, ‘Hej Amerikë, si do të dëshironit të kishit një makinë kompakte prej 30,000 dollarësh ose një SUV apo kamion të madh që kushton 20% më pak se ato që ofrojnë djemtë në Detroit?’ Kjo është ku qëndron vërtet dobësia.” Çmimet e ulëta të BYD janë veçanërisht shqetësuese për Big 3 – Ford, GM dhe Stellantis sepse ata gjithnjë e më shumë janë mbështetur në automjetet me marzhe të larta si SUV-të dhe kamionët me karburant për të nxitur fitimet, duke u larguar nga makinat më të vogla që konsideroheshin të paprofitueshme. “Janë të aftë të prodhojnë automjete të krahasueshme me kosto 25% deri në 30% më të ulët,” tha Dunne. “Kjo është thjesht shkatërruese në një industri ku marzhet janë tashmë shumë të ngushta. Një avantazh prej 25% në kosto është si, OK – asnjë vend tjetër nuk mund ta përputhë atë.”
Gjatë një telefonate të fundit me analistët, Kryetari i BYD Wang Chuanfu tha se blerësit e makinave në Britani janë “shumë të hapur” ndaj automjeteve të shitura nga firma e tij dhe përmendi “mundësi të mëdha” në disa vende të Amerikës Latine dhe Azisë Juglindore – por theksoi se nuk kishte plane për të shitur në SHBA. Musk e pranoi personalisht fuqinë e BYD dhe prodhuesve të tjerë kinezë vitin e kaluar, duke konfirmuar se ata “do të shkatërronin pothuajse çdo kompani tjetër në botë” nëse nuk do të kishte barriera tregtare. Në Meksikë, automjetet elektrike të prodhuara në Kinë tashmë përbëjnë rreth 20% të shitjeve dhe kjo shifër po rritet. BYD raportohet se po planifikon një fabrikë të re prodhimi në Meksikë që mund të prodhojë 150,000 makina në vit, një lëvizje që disa e shohin si një sinjal të ambicieve të ardhshme për t’u zgjeruar në SHBA. Në tregje të tjera si Australia, Brazili dhe Tailanda, BYD dhe firma të tjera kineze po fitojnë terren në dëm të prodhuesve të vendosur.
Që nga viti 2015 nxisim shpirtin sipërmarrës, inovacionin dhe rritjen personale duke ndikuar në zhvillimin e një mjedisi motivues dhe pozitiv tek lexuesit tanë. Kjo punë që e bëjmë me shumë dashuri nuk ka të paguar. Ne jemi platforma e vetme e cila promovon modelin pozitiv të sipërmarrjes së lirë. Përmes kësaj platforme mbështesim edukimin gjatë gjithë jetës si mjet për zhvillimin personal dhe profesional të brezave. Kontributi juaj do të na ndihmojë në vazhdimin e këtij misioni në gjithë trevat shqipfolëse.
Mund të kontribuoni KETU. Falemnderit.