Belgjika, me qartësi dhe shpejtësi duke anashkaluar burokracitë, është e vendosur të trajtojë një tipar të ri, shpesh rëndues të jetës urbane: skuterët elektrikë.
Duke filluar nga e premtja, përdoruesit e të ashtuquajturave “e-skuter” përballen me rregulla të reja për të frenuar numrin në rritje të lëndimeve dhe për të parandaluar automjetet të pushtojnë hapësirat publike, një burim bezdie mes këmbësorëve, shoferëve dhe çiklistëve.
Rregullat do t’i trajtojnë e-skuterët si automjete në thelb të motorizuara. Ato do të jenë të ndaluara për këdo më të ri se 16 vjeç, si dhe do ndalohen të drejtohen në trotuar ose për të pasur një pasagjer të dytë. Parkimi do të zhvendoset në ato që do të quhen zonat e “lënies së lirë”. Duke lënë të kuptohet për zemërim të gjerë me status quo-në, rregullat fituan mbështetje të mjaftueshme parlamentare në më pak se një vit.
Sidoqoftë, skuterët elektrikë kanë shmangur një ndalim të plotë, pasi ato kanë dëshmuar komoditetin e tyre për udhëtarët dhe qytetarët vendas që kanë nevojë të kalojnë miljen e fundit të udhëtimeve të tyre. Ndërsa rregullat e reja do të zbatohen në mbarë vendin si përditësime të kodit të trafikut të vendit, ato do të ndihen kryesisht në qytete si Brukseli, Antëerp dhe Genti, ku e-skuterët janë bërë gjithnjë e më të popullarizuar për të lëvizur nëpër qytet.
Edhe pse të përshtatshëm, e-skuterët mund të jenë gjithashtu të rrezikshëm. Vitin e kaluar, policia regjistroi 533 aksidente që çuan në lëndime me e-skuterë të përfshirë në Flanders – më shumë se dyfishi i numrit të parë një vit më parë (206).
Lëndimet nga skuterët
Publikimi i parë i statistikave të aksidenteve me skuter elektrik në Belgjikë verën e kaluar shërbeu si një thirrje për veprim, tha Joris Vandenbroucke, një ligjvënës socialdemokrat që ishte bashkëautor i propozimit.
“Ky ishte një numër i madh,” tha Vandenbroucke. “Por kishte edhe një analizë nga mjekët e urgjencës, të cilët thanë se një pjesë e madhe e këtyre aksidenteve çojnë në lëndime të rënda, me përfshirje ndonjëherë edhe fëmijë më të vegjël”.
Përdoruesit e e-skuterëve janë të prirur ndaj lëndimeve në fytyrë, sepse ata priren të bien me kokë, kanë pohuar ekspertët – ndërsa çiklistët zakonisht bien anash.
Përveç shifrave alarmante të lëndimeve, politikanët lokalë si Vandenbroucke – i cili është një këshilltar bashkie në Ghent – u përballën me kërkesa “gjithnjë e më shumë” për të vepruar nga këmbësorët që ndiheshin të shqetësuar nga shoferët e e-skuterëve që hipnin në trotuar.
“Gjë që në fakt lejohej, [me] ritmin e ecjes,” shpjegoi Vandenbroucke. “Por askush nuk e bën këtë, duke ecur me ritmin e ecjes. Kjo nuk është arsyeja pse ju merrni një skuter elektronik.”
Për të reformuar rregullat, ligjvënësit duhej të kalonin një gjilpërë: ata synonin t’i mbanin trotuaret pa e-skuter, ndërkohë që kishin nevojë të mbanin përdoruesit e e-skuterëve, tani të zbritur në rrugën e çiklizmit ose në rrugë, të sigurt dhe pa lëndime. Një minimum moshe hyri në rregullat e reja – sepse të rriturit në përgjithësi janë “më të pjekur”, sipas Vandenbroucke, në ndjekjen e rregullave – por detyrimi për të mbajtur një helmetë nuk e bëri.
Kompromiset tregojnë se Belgjika nuk donte të shkonte në ekstreme duke e bërë pengesën për përdorimin e e-skuterëve të lartë. Ekzistojnë gjithashtu disa përjashtime nga kërkesa për moshën; fëmijët ende mund të ngasin e-skuterët në zona pa makina – megjithatë, ende vetëm me një ritëm ecjeje.
Megjithatë, rregullat e reja “rrisin sigurinë e përdoruesve të skuterëve elektronikë dhe përdoruesve të tjerë të rrugës”, tha në një njoftim për shtyp Ministrja Flamane e Lëvizshmërisë Lydia Peeters./ Politico
Që nga viti 2015 nxisim shpirtin sipërmarrës, inovacionin dhe rritjen personale duke ndikuar në zhvillimin e një mjedisi motivues dhe pozitiv tek lexuesit tanë. Kjo punë që e bëjmë me shumë dashuri nuk ka të paguar. Ne jemi platforma e vetme e cila promovon modelin pozitiv të sipërmarrjes së lirë. Përmes kësaj platforme mbështesim edukimin gjatë gjithë jetës si mjet për zhvillimin personal dhe profesional të brezave. Kontributi juaj do të na ndihmojë në vazhdimin e këtij misioni në gjithë trevat shqipfolëse.
Mund të kontribuoni KETU. Falemnderit.