Hulumtimet nga Shoqata për Shkencën Psikologjike tregojnë se stresi kronik në vendin e punës jo vetëm që ndikon në mirëqenien emocionale, por gjithashtu çon në çështje të rëndësishme të shëndetit fizik dhe dëmtime njohëse. Megjithatë, përfshirja e strategjive që nxisin gëzimin, shpresën dhe optimizmin mund t’i zbusë këto efekte. Sipas Institutit për Përmirësimin e Kujdesit Shëndetësor, fokusimi në rritjen e gëzimit në punë, në vend që thjesht të reduktojë stresin, është treguar se përmirëson kënaqësinë e punonjësve, redukton stresin dhe përmirëson mirëqenien e përgjithshme, duke çuar në shkallë më të ulët të stresit dhe nivele më të larta angazhimi.
Duke trajtuar në mënyrë proaktive atë që pengon kënaqësinë, lidhjen dhe qëllimin, ne mund t’i transformojmë vendet e punës në hapësira të mbushura me gëzim dhe optimizëm. Kur përmirësoni mënyrën se si shfaqeni për veten tuaj, ju përmirësoni aftësinë tuaj për të qenë më efektiv dhe më i pranishëm për të tjerët. Këtu janë katër strategji që udhëheqësit mund të përdorin për të nxitur gëzim, shpresë dhe optimizëm në ditën e tyre të punës.
1. Gjeni arsyen tuaj
Lidhja me veten së pari kërkon që ju të përqafoni forcën lëvizëse që qëndron pas gjithçkaje që bëni – arsyen tuaj.
Ikigai është një koncept japonez i përkthyer afërsisht si “një arsye për të qenë”, ose qëllimi, kënaqësia dhe përmbushja e vërtetë e jetës suaj. Ky koncept sugjeron që ju mund të zbuloni kuptimin dhe kënaqësinë duke lidhur pasionet, talentet dhe vlerat tuaja, si dhe duke adresuar nevojat e botës. Autori i How to Ikigai Tim Tamashiro e përshkruan atë si “dhurata të natyrshme që zotëroni, të cilat mund t’i ndani natyrshëm me të tjerët, duke ndriçuar dhe pasuruar jetën e tyre”.
Provoni të gjeni Ikigain tuaj duke reflektuar mbi këto pyetje nga Ikigai: Sekreti japonez për një jetë të gjatë dhe të lumtur nga Héctor García dhe Francesc Miralles:
- Cilat aktivitete ju sjellin gëzim dhe entuziazëm? Ky informacion mund t’ju ndihmojë të përcaktoni atë që doni (pasionin tuaj).
- Çfarë aftësish dhe talentesh zotëroni për të mirën më të madhe? Kjo ju ndihmon të përcaktoni se në çfarë jeni të mirë (thirrja juaj).
- Si mund të vlerësoheni dhe shpërbleheni për kontributin tuaj në botë? Kjo ju ndihmon të përcaktoni se për çfarë mund të shpërbleheni (profesioni juaj).
- Si mund të keni një ndikim pozitiv tek të tjerët dhe në botën në përgjithësi? Kjo ju ndihmon të përcaktoni se çfarë i duhet botës (misioni juaj).
Ajo që ju sjell gëzim, ajo për të cilën jeni të mirë dhe ajo që bota ka nevojë nga ju është energjia që ju bën të ecni përpara. Përafrimi i punës suaj me këto elemente mund të rinovojë pasionin dhe qëllimin tuaj në rolin tuaj. Për shembull, nëse mentorimi i të tjerëve ju pëlqen, pini një kafe dhe bëni një bisedë me një anëtar të ri të ekipit. Është shpërblyese për ju, e dobishme për ta dhe rrit moralin. Plus, kjo e bën punën tuaj më argëtuese.
2. Përqafoni mentalitetin e një fillestari
Përditshmëria ndonjëherë mund të na mbyllë sytë ndaj mundësive të reja.
A ju kujtohet kënaqësia që përjetuat kur gjetët punën tuaj të parë, ose u promovuat për herë të fundit? Ato ditë fillestare ishin të mbushura me potencial dhe gjithçka dukej e arritshme. Mundësia e marrëdhënieve, projekteve dhe mundësive të reja ju bëri të ecni përpara.
A ju kujtohet gjithashtu kur kjo shkëndijë filloi të zbehej? Kur situatat që dikur ishin emocionuese filluan të ndiheshin bajate? Mund të ketë filluar kur ju duhet të merrni përsipër ngarkesën e punës së dikujt pa ndryshim në pagë apo afate, duke sjell rraskapitje, vetmi dhe zhgënjim. Ju mund të jeni ndjerë sikur nuk mund të bënit asgjë siç duhet, ose të jeni të zhgënjyer me shefin, ekipin ose kolegët tuaj.
Shunryu Suzuki, autor i Zen Mind, Beginner’s Mind , shkruan: “Në mendjen e fillestarit ka shumë mundësi, por në mendjen e ekspertit ka pak.” Të përqafosh mendjen e një fillestari do të thotë t’i qasesh botës me çiltërsinë dhe kuriozitet. Ky mentalitet, i lirë nga njohuritë dhe paragjykimet e së kaluarës, zgjeron perspektivën dhe potencialin dhe mund të ndihmojë në çlirimin nga ndjenja e ngecjes ose stresit duke nxitur një ndjenjë habie, dëshirë për të mësuar dhe kuriozitet.
Lexo edhe: 7 arsye përse njerëzit heqin dorë nga qëllimet e tyre shumë herët
Inkurajimi i ekipit tuaj për t’iu qasur detyrave dhe sfidave mund të zbulojë mundësitë e fshehura dhe të nxisë hapjen ndaj të rejave. Ju mund ta modeloni këtë mentalitet duke kërkuar në mënyrë aktive perspektiva të reja dhe duke treguar kuriozitet për qasje të ndryshme. Kur lind një problem, në vend që të mos refuzoni zgjidhjet e kaluara, pyesni veten dhe ekipin tuaj: “Çfarë mund të mësojmë nga kjo? Si mund ta shohim këtë ndryshe?” Zhytuni në biseda me një qëndrim “më trego më shumë” dhe shiko ndërsa ndërton lidhje më të thella dhe kuptimplote. Kjo qasje jo vetëm që ndez kreativitetin dhe rrit të kuptuarit tuaj për veten dhe të tjerët, por gjithashtu redukton presionin për të marrë të gjitha përgjigjet.
3. Shprehni mirënjohjen
Shprehja aktive e mirënjohjes dhe njohja e kontributeve të të tjerëve mund të forcojë marrëdhëniet dhe të ndërtojë një kulturë ekipi mbështetëse. Hulumtimet nga Greater Good Science Center në UC Berkeley tregojnë se mirënjohja në vendin e punës çon në rritjen e kënaqësisë në punë, përmirësim të shëndetit mendor dhe kohezion më të fortë të ekipit.
Inkurajoni ekipin tuaj të bëjë të njëjtën gjë. Kthejeni atë në një ritual argëtues për të ndarë njohje të papritura ose krijuese gjatë takimeve të ekipit ose kokë më kokë. Festimi i fitoreve të vogla dhe akteve të bujarisë mund t’u kujtojë atyre ndikimin e tyre pozitiv, të lehtësojë gjendjen shpirtërore dhe të reduktojë stresin e vazhdueshëm.
4. Motivoni veten tuaj
Ditët e vështira janë të pashmangshme. Kur puna duket e lodhshme, mbajtja e një “Dosjeje të lumtur” në desktopin tuaj të mbushur me reagime pozitive dhe momente të paharrueshme mund t’ju ngrejë humorin dhe t’ju kujtojë vlerën tuaj.
Kur keni thënë për herë të fundit, “punë të mbarë”, “ti je i denjë” ose “është në rregull” për veten? Lehtësojeni vetëkritikën dhe jepini vetes të njëjtën mirësi dhe njohje që u ofroni të tjerëve. Hulumtimet tregojnë se vetë-biseda pozitive përmirëson shëndetin mendor duke reduktuar ankthin dhe depresionin, duke ndërtuar elasticitet dhe duke rritur besimin. Duke e praktikuar këtë, ju do të rikarikoni bateritë tuaja dhe do të jeni më në gjendje të mbështesni ekipin tuaj me entuziazëm dhe energji. Gëzimi është ngjitës – kur ta modeloni, të tjerët do ta ndjekin, duke krijuar një cikël përforcimi pozitiv.
Kur keni nevojë për një nxitje, pyesni veten: Cilat aspekte të punës sime më sjellin gëzim? Çfarë duhet të jetë e vërtetë në lidhje me rolin tim që unë të qëndroj këtu edhe për pesë vjet të tjera? Si mund të ndikoj pozitivisht në ekipin tim?
Integrimi i gëzimit, shpresës dhe optimizmit brenda ekipeve është më shumë se një version modern i vetëkujdesit të menaxhmentit; është një mentalitet lidershipi. Ndërsa zbatoni këto strategji, mbani mend se qëllimi nuk është vetëm të mbijetoni në ditët më të vështira – por përkundrazi ta bëni punën një vend ku ju dhe ekipet tuaja mund të ndani gëzim me njëri-tjetrin.
Që nga viti 2015 nxisim shpirtin sipërmarrës, inovacionin dhe rritjen personale duke ndikuar në zhvillimin e një mjedisi motivues dhe pozitiv tek lexuesit tanë. Kjo punë që e bëjmë me shumë dashuri nuk ka të paguar. Ne jemi platforma e vetme e cila promovon modelin pozitiv të sipërmarrjes së lirë. Përmes kësaj platforme mbështesim edukimin gjatë gjithë jetës si mjet për zhvillimin personal dhe profesional të brezave. Kontributi juaj do të na ndihmojë në vazhdimin e këtij misioni në gjithë trevat shqipfolëse.
Mund të kontribuoni KETU. Falemnderit.