Duke përcaktuar pikat e forta dhe të dobëta në stilet tuaja të të pyeturit dhe duke marrë parasysh pesë llojet e pyetjeve që do të përshkruhen në këtë artikull, ju dhe ekipi juaj mund të merrni vendime strategjike më të zgjuara. Ju do të keni më shumë gjasa të mbuloni të gjitha fushat kritike që duhen eksploruar – dhe do të shfaqni informacione, njohuri dhe opsione që përndryshe mund t’i kishit humbur.
Pyetjet e mëdha të pabëra
Pyetjet që sjellin drejtuesit dhe ekipet në telashe janë shpesh ato që ata nuk i bëjnë. Këto janë pyetje që nuk vijnë në mënyrë spontane por kërkojnë përpjekje nxitëse dhe të vetëdijshme.
Udhëheqja do të thotë të bësh atë që ndryshe nuk do të ndodhte. Në sferën e hetimit, detyra e një drejtuesi është të nxjerrë informacione, njohuri dhe alternativa, duke zbuluar pyetje kritike që ekipi i ka anashkaluar. Ju nuk keni nevojë të bëni vetë pyetjet që mungojnë, por duhet të tërhiqni vëmendjen në sferat e hetimit të neglizhuara, në mënyrë që të tjerët t’i ngrenë ato.
Pyetjet strategjike mund të grupohen në pesë fusha: hetuese, spekulative, produktive, interpretuese dhe subjektive. Secili lloj pyetjesh zhbllokon një aspekt të ndryshëm të procesit të vendimmarrjes. Së bashku ata mund t’ju ndihmojnë të trajtoni çështjet kryesore që janë shumë të lehta për t’u humbur në dinamikat e zakonshme të punës.
Më poshtë janë të përshkruara këto lloje pyetjesh strategjike:
Pyetje investigative: Çfarë dihet?
Kur ata përballen me një problem ose një mundësi, vendimmarrësit efektivë fillojnë duke sqaruar qëllimin e tyre – duke pyetur veten se çfarë duan të arrijnë dhe çfarë duhet të mësojnë për ta bërë atë. Procesi mund të nxitet duke përdorur pyetjen “Pse?”, si në modelin “pesë pse-të” të krijuar nga menaxherët në Toyota. Duke pyetur me radhë “Si?” mund t’ju ndihmojë gjithashtu të kapërceni zgjidhjet e përgjithshme dhe të zhvilloni alternativa më të sofistikuara. Pyetjet investigative gërmojnë gjithnjë e më thellë për të gjeneruar informacion që në dukje është jo i qartë.
Pyetje produktive: Tani çfarë?
Pyetjet produktive ju ndihmojnë të vlerësoni disponueshmërinë e talentit, aftësive, kohës dhe burimeve të tjera. Ato ndikojnë në shpejtësinë e vendimmarrjes, në prezantimin e iniciativave dhe në ritmin e rritjes.
Në vitet 1990, CEO i AlliedSignal, Larry Bossidy, integroi një fokus te ekzekutimi në kulturën e kompanisë së tij. Ai insistoi në pyetjen dhe rimendimin rigoroz të mënyrave të ndryshme të ekzekutimit të strategjive: “Si mund ta bëjmë atë?” “Si do t’i sinkronizojmë veprimet tona?” “Si do ta masim progresin?” e kështu me radhë.
Pyetje të tilla mund t’ju ndihmojnë të identifikoni metrikat dhe pikat kryesore – së bashku me pengesat e mundshme – për të lidhur njerëzit dhe projektet tuaja dhe për të mbajtur planet tuaja në rrugën e duhur. Ata do të ekspozojnë rreziqe, duke përfshirë sforcimet në kapacitetin e organizatës.
Lexo edheAkademia e Teknologjisë në One Albania një pikënisje për liderët e ardhshëm të teknologjisë
Pyetje Interpretuese: Pra, çfarë…?
Pyetjet interpretuese ose ndryshe quajtur pyetje kuptimplotë, mundësojnë sintezën. Ato ju shtyjnë të ripërcaktoni vazhdimisht çështjen thelbësore – të shkoni nën sipërfaqe dhe të pyesni: “Për çfarë është në të vërtetë ky problem?”
Procesi i vendimmarrjes duhet gjithmonë të kthehet te pyetjet interpretuese. Ato ofrojnë vrullin për të kaluar nga një mënyrë kërkimi në tjetrën dhe e shndërrojnë informacionin në një pasqyrë të zbatueshme. Edhe analizat e forta janë të paefektshme nëse nuk arrini t’i kuptoni ato.
Pas një pyetjeje investigative, ju mund të pyesni, “Pra, çfarë ndodh nëse kjo prirje vazhdon?” Pas një pyetjeje spekulative, “Pra, çfarë mundësish hap kjo ide?” Pas një pyetjeje produktive, “Pra, çfarë nënkupton kjo për shkallëzimin ose renditjen?”
Pyetjet interpretuese vijnë edhe në forma të tjera: “Çfarë mësuam nga kjo?” “Si është i dobishëm?” “A janë këto pyetjet e duhura për të bërë?”
Në një intervistë në The Tim Ferriss Show, Daniel Ek reflektoi mbi atë që ai e konsideronte rolin e tij kryesor si CEO i Spotify: “Pothuajse gjithmonë i kthehet qëllimit – si, Pse po i bëjmë gjërat? Pse ka rëndësi? ‘
Pyetjet subjektive: Çfarë nuk është thënë?
Kategoria e fundit e pyetjeve ndryshon nga të gjitha të tjerat. Ndërsa llojet e pyetjeve të tjera merren me thelbin e një sfide, pyetjet subjektive merren me rezervat personale, zhgënjimet, tensionet dhe axhendat e fshehura që mund të largojnë vendimmarrjen. CEO i Volocopter, Dirk Hoke, ka thënë: “Kur dështojmë, shpesh ndodh sepse nuk e kemi marrë parasysh pjesën emocionale”.
Anëtarët e ekipit mund të ngurrojnë të eksplorojnë çështje emocionale nëse udhëheqësi nuk ofron inkurajim dhe një hapësirë të sigurt për diskutim. Ata mund të dështojnë të ndajnë dyshimet thjesht sepse askush tjetër nuk po e bën këtë – një dinamikë sociale e njohur si injoranca pluraliste. Udhëheqësit duhet të ftojnë pikëpamje të kundërta në diskutim dhe të inkurajojnë dyshuesit të ndajnë shqetësimet e tyre.
Rregulloni repertorin e pyetjeve tuaja.
Pasi të keni përcaktuar se cilat lloje pyetjesh jeni më shumë dhe më pak rehat të bëni, duhet të krijoni një ekuilibër të mirë të përdorimit të tyre. Një mënyrë për të filluar është t’i kujtoni vetes pesë kategoritë përpara takimit tuaj të ardhshëm vendimmarrës dhe të siguroheni që po i konsideroni të gjitha për ti përdorur.
Si një lider, ju jeni gjithashtu përgjegjës për të vërejtur perspektivat e munguara dhe për t’u dhënë njerëzve një shans për të kontribuar për to. Pra ju do të duhet gjithashtu të edukoni ekipin tuaj për llojet e ndryshme të pyetjeve dhe rëndësinë e aplikimit të të gjithave.
Që nga viti 2015 nxisim shpirtin sipërmarrës, inovacionin dhe rritjen personale duke ndikuar në zhvillimin e një mjedisi motivues dhe pozitiv tek lexuesit tanë. Kjo punë që e bëjmë me shumë dashuri nuk ka të paguar. Ne jemi platforma e vetme e cila promovon modelin pozitiv të sipërmarrjes së lirë. Përmes kësaj platforme mbështesim edukimin gjatë gjithë jetës si mjet për zhvillimin personal dhe profesional të brezave. Kontributi juaj do të na ndihmojë në vazhdimin e këtij misioni në gjithë trevat shqipfolëse.
Mund të kontribuoni KETU. Falemnderit.