Si mblidhen dhe ku shkojnë monedhat, të cilat vlejnë miliona dollarë? - Business Magazine Albania

Si mblidhen dhe ku shkojnë monedhat, të cilat vlejnë miliona dollarë?


“S’kam pesë centë, a bën një krem banane?”. Kjo është shprehja që klientët jo rrallë herë e dëgjojnë nga arkat e marketeve kosovare, ndërsa nuk bëhet fjalë për kusur me 1 cent apo 2 cent. E gjitha kjo me arsyetimin se arkat e marketeve nuk kanë monedha.

Për këtë “mungesë” shpeshherë bankat komerciale akuzojnë Bankën Qendrore të Kosovës (BQK) që nuk lëshon monedha të tilla.

Mirëpo, Besnik Kada, zëdhënës i bankës Qendrore të Kosovës tregon se bankat komerciale furnizohen vazhdimisht nga BQK-ja dhe janë bizneset ato që mund të furnizohen në çdo kohë nga këto banka.

“Banka Qendrore e Republikës së Kosovës është përgjegjëse për sigurimin e një furnizimi të duhur të Kosovës me kartëmonedha dhe monedha euro, për kryerjen e transaksioneve me para të gatshme në ekonomi”, shpjegon Kada.

Sipas tij, BQK është përgjegjëse lidhur me operacionet dhe menaxhimin e parave të gatshme.

“Meqë euroja është valuta kryesore e lejuar për përdorim në Kosovë, përgjegjësitë e Bankës Qendrore të Republikës së Kosovës lidhur me operacionet dhe menaxhimin e parave të gatshme kanë të bëjnë me euron”, thotë Kada.

Qytetari nga Prishtina, Arbër Vitia, mungesën e monedhave e sheh me shumë si problem nga vetë konsumatori sesa si mungesë reale të tyre. Ndërsa, qytetarja Valbona Ajeti, thotë se shpeshherë arkat nuk ia kthejnë centët për mungesë të tyre.

Për njohësin e ekonomisë Albert Spahiu, konsumatorët vetë duhet të jenë këmbëngulës që t’u marrin kusur edhe paratë e vogla.

“Secili biznes është i detyruar që të ketë monedha, prandaj dhe kusuri sado i pakët të jetë duhet t’i kthehet konsumatorit”, deklaroi Spahiu. Ai tregon sesi bizneset nga moskthimi i centëve po fitojnë para të mëdha në kurrizin e qytetarit.

“Për shembull, një biznes nga moskthimi i kusurit prej 1 cent, nëse brenda një dite shet 10 mijë artikuj me një çmim prej 99 centësh, në fund të ditës ai biznes del me një akumulim të hollash me shumë prej 100 euro. E njëjta gjë vazhdon për një vit të tërë, pra biznesi fiton ‘ilegalisht’ 36,500 euro nga mos kthimi i vetëm 1 centi”, shpjegon Spahiu.

Selatin Kaçaniku, kreu i organizatës për mbrojtjen e konsumatorëve ‘Konsumatori’, moskthimin e kusurit të imët nga ana e bizneseve e sheh si të jashtëligjshëm.

“Të gjitha bizneset e kanë detyrim ligjor, profesional, por edhe etik, që qytetarit t’ia kthejnë komplet kusurin, pavarësisht a bëhet fjalë për 2, 3 centë apo edhe më pak. Moskthimi i kusurit, nga ana e bizneseve, është i jashtëligjshëm”, tregon Kaçaniku.

Ai tregon se ka mjaftueshëm para të holla në treg, por moskthimi i tyre është krijuar si problem artificial dhe duhet të trajtohet nga institucionet qeveritare.

Sipas të dhënave të BQK-së në treg janë mbi 1.42 milionë copë monedha euro të të gjitha llojeve, prej të cilave mbi 1.3 milionë copë apo 92% kanë qenë të llojeve 1, 2, dhe 5 cent.

/Shkruar nga Shkelzen Rrecaj për tesheshi.com

Që nga viti 2015 nxisim shpirtin sipërmarrës, inovacionin dhe rritjen personale duke ndikuar në zhvillimin e një mjedisi motivues dhe pozitiv tek lexuesit tanë. Kjo punë që e bëjmë me shumë dashuri nuk ka të paguar. Ne jemi platforma e vetme e cila promovon modelin pozitiv të sipërmarrjes së lirë. Përmes kësaj platforme mbështesim edukimin gjatë gjithë jetës si mjet për zhvillimin personal dhe profesional të brezave. Kontributi juaj do të na ndihmojë në vazhdimin e këtij misioni në gjithë trevat shqipfolëse.

Mund të kontribuoni KETU. Falemnderit.

Must watch
Business Mag Nr. #36 - Tetor 2024

Vjeshta solli rikthimin e aktiviteteve biznesore në ritmin e tyre të plotë, pas pushimeve të verës. Sipërmarrjet shqiptare, me dinamikat e tyre të pandalshme, janë aktualisht para një sfide dhe mundësie më të madhe. Proceset e përafrimit me BE-në krijojnë një mundësi për një treg më të madh, por kjo kërkon njëkohësisht përgatitjen të duhur për tregun.

Eventet e fundit, veçanërisht Future2Tech, tregoi se shumë kompani shqiptare, kryesisht në fushën e zhvillimit të Softwareve, po punojnë tashmë për tregun e huaj dhe janë kompani ndërkombëtare në kuptimin e plotë të fjalës. 

Në brendësi të këtij numri ne kemi sjellë histori brandesh dhe histori njerëzore; histori sipërmarrësish dhe profesionistësh, të cilët kanë investuar kohë dhe pasion në punët e tyre për të parë rezultatet që duken sot. Një prej brandeve për të cilin flasim sot, mbyll 3 dekada biznes në Shqipëri, diçka që vlen të marrë përgëzime nga të gjithë. 

Histori nga vendi dhe diaspora, rrugëtime në tregti, shërbim, apo edhe konsulencë, ky numër sjell një gamë të gjerë artikujsh, të shtrirë madje mes biznesit dhe artit, të cilat, kur ndërthuren, sjellin zhvillime shumë të bukura për shoqërinë.

Interesant është fakti se kushdo që …

Shiko më shumë
Na ndiqni në rrjetet sociale
0