Ekosistemi i startup-eve në Shqipëri “takohet online”

Ekosistemi i startup-eve

A kemi ekosistem të startup-eve në Shqipëri?  Cilat janë problemet që ky ekosistem ka? A zgjidh ndonjë prej këtyre problemeve draft ligji i startup-eve?

Për të gjitha këto pyetje, Barleti Hub në bashkëpunim me Tripel City organizuan një round table online më datë 18 nëntor 2020, për t’u dhënë përgjigje disa prej tyre, pikërisht gjatë Javës Globale të Sipërmarrjes.

Me synimin për të pasur përfaqësues sa më shumë nga ekosistemi, folësit e ftuar të këtij takimi ishin akademikë, sipërmarrës dhe lehtësues të ekosistemit, si:

– Dr. Rezart Prifti, Fakulteti i Ekonomisë-UT;

– Prof. Dr. Zana Guxholli, Zv/Rektor për Kërkim dhe Inovacion, Universiteti Barleti;

– Kushtrim Shala, founder i ICTSLab;

– Dritan Mezini, duapune.com;

– Gerti Boshnjaku, New Media Communications;

– Jetona Myteveli, programi IDEA.

Gjatë diskutimit, të gjithë folësit theksuan se tashmë kemi një ekosistem të startup-eve në Shqipëri pasi prej vitesh, në mënyrë individuale ose dhe me bashkëpunim ndërmjet tyre, ka pasur zhvillime në ekosistem si: organizimi i eventeve për t’ju ardhur në ndihmë startup-eve, ofrimi i disa konkurseve të ideve për të incentivuar startup-et, etj.

Lexo: Ministri Shalsi: startupet do të kenë struktura mbështetëse dhe lehtësi

Në lidhje me problemet që ka ekosistemi i startup-eve, të gjithë bien dakord që nuk ka struktura të qëndrueshme, të cilat duhet t’i vijnë në ndihmë ekosistemit, struktura që mund t’i mbështesin financiarisht për periudhën e  inkubimit të startup-eve.

Pjesë e diskutimit ishte edhe drafti i ligjit “startup-eve inovative”, ku disa nga sugjerimet për t’u marrë në konsideratë për këtë draft ligj janë:

  • Duhet të ketë një frymë ose qasje më pozitive ndaj startup-eve. Pasi ligji është ideuar duke marrë të mirëqenë faktin që “startup-et” do abuzojnë me fondet që supozohet se duhet të marrin dhe në draft ligj specifikohet edhe “gjoba” që do të marrë një startup në rast se shkel rregullat. Aty nuk specifikohet se sa është grantit për të cilin startup-et aplikojnë.
  • Centralizimi i mekanizmave që propozohen për të mbështetur startup-et është jo i shëndetshëm.
  • Anëtaret e bordit duhet të përzgjidhen në mënyrë autonome, në mënyrë të tillë që të sigurojnë paanshmëri në vendimmarrje sa i përket startup-eve që do certifikohen si dhe lehtësuesve që do certifikohen.
  • Disa fonde të Startup Albania duhet edhe të menaxhohen edhe nga aktorë që janë duke ndihmuar tashmë ekosistemin e startup-eve.
  • Pse duhet të certifikohet një startup, ku thjesht mjafton që ai të jetë pjesë përfituese e këtij sistemi.
  • Ndoshta startup-et nuk ka pse të regjistrohen si startup-e përderisa supozohet se do të kenë lehtësira financiare
  • Sasia e grantit duhet të jetë e ndryshme për fazat e ndryshme në të cilat është një startup. Një startup në fazë ideje ka nevojë për sasi të vogël ndërsa një startup i cili është në fazën e krijimit të Prototipit ka nevoja të tjera financiare.
  • Koha e inkubimit 24 muaj duhet ndarë në faza, pasi nëse një startup është në fazat e para, 24 muaj janë mjaftueshëm.

Këto dhe shumë të tjera u diskutuan në round table.

Ndërkohë që sugjerimet për draft ligjini e startup-eve vazhdojnë deri me datë 28 nëntor 2020 ju mund të jepni sugjerimet tuaja në link-un Këtu

 

Must watch
Business Mag Nr. #24 - Tetor 2020

Numri 24 i revistës Businessmag.al sjell një panoramë të zhvillimeve, përshtatjeve dhe ecurisë në sektorë të ndryshëm të ekonomisë. Në të njëjtën kohë, shohim zhvillime relativisht të kënaqshme.  Organizime të reja si Dhoma Ekonomike e Gruas, duket si një shpresë për më shumë zë, lobim dhe mbështetje për gratë sipërmarrëse dhe sipërmarrjet e reja.

Gjatë kësaj periudhe angazhime si programi “Ringrihu më i fortë”, ishin një lloj kundërpërgjigje ndaj dëmeve ekonomike që po shkakton pandemia.

Influencerat vijojnë të rrisin hapësirat e tyre dhe janë bërë një instrument i rëndësishëm marketimi. Në brendësi të revistës do të gjeni renditjen e top 100 influencerave më të mëdhenj në vend.

Gjatë kësaj vere ndërkohë, vetë Businessmag pati një fushatë të suksesshme të promovimit të turizmit shqiptar. Qindra të rinj u angazhuan të dërgojnë foto dhe përshkrimet e vendeve të ndryshme të Shqipërisë.

Shiko më shumë
Na ndiqni në rrjetet sociale