Vendimi në Indi për të vendosur një taksë prej 28% mbi lojërat paraqet një “kërcënim ekzistencial” për industrinë në rritje dhe mund të shënojë fundin e saj, thonë ekspertët. Aksionet e platformave indiane të lojërave kanë rënë pas vendimit të Këshillit të GST (Taksa e Mallrave dhe Shërbimeve).
Më shumë se 900 start-up-e lojërash në Indi kishin paguar një taksë të vogël mbi tarifën që kërkonin për ofrimin e lojërave. Por vendosja e një takse prej 28% GST mbi vlerën e plotë të një transaksioni lojërash do të thotë që gjithë shuma e grumbulluar nga lojtarët do t’u nënshtrohet taksave.
Sipas vlerësimeve të industrisë, grumbullimi total i taksave mbi fitimet e lojtarëve do të tejkalojë 50%, duke përfshirë GST-në, komisionet e platformës dhe tatimin mbi të ardhurat kur ligji i ri të zbatohet.
Në praktikë, për çdo 100 dollarë (76.8 paund) që shpenzon një lojtar, do të ketë një “kost të humbur” prej 28 dollarësh për GST, shtuar me një tarifë prej 5-15 dollarësh nga platforma e lojërave dhe një tatim prej 30% të ndarë nga burimi (TDS) mbi çdo fitore të arritur.
Lexo:A duhet të ndalohet reklamimi në billboard?
Kjo do të “pakësojë interesin e lojtarëve dhe është plotësisht e papërshtatshme me standardet globale”, ku TVSH ose GST aplikohet në një normë mesatare dhe vetëm mbi tarifat ose komisionet e platformës, tha Sudipta Bhattacharjee, partner në firmën e ligjit korporativ Khaitan & Co.
“Veprimi ka tronditur plotësisht industrinë. Do të trondisë besimin e investitorëve dhe do të sjellë një periudhë të vështirë për financimet”, shtoi zoti Bhattacharjee.
Boom-u i lojërave në Indi
Industria e lojërave ka parë një rritje të jashtëzakonshme në Indi në 5 vitet e fundit, me një normë vjetore të rritjes prej 28-30%. Sektori u nxit nga rritja smartphone dhe internetit të lirë për celularët. Kto tërhoqën investime të drejtpërdrejta të huaja prej 2.5 miliardë dollarësh, duke përfshirë kompani si Tiger Global.
Por këto norma të rritjes tani do të vijnë në pyetje pas vendimit të Këshillit të GST-së, i cili do të ndikojë në start-up-et në “shumë nivele”, duke përfshirë bazën e përdoruesve, të ardhurat si dhe ndjenjën e investitorëve, sipas Soham Thacker, themelues dhe CEO i GamerJi – një kompani eSports (lojrat digjitale).
“Shumë kompani lojërash, për të kufizuar ndikimin në anën e investitorëve, mund të zgjedhin të zhvendosin biznesin e tyre jashtë Indisë,” shtoi zoti Thacker.
“Ai ka vrarë industrinë me vlerë miliarda dollarësh me një goditje të vetme. Dhe në të njëjtën kohë vendimi mund të japë një shtytje të madhe për operatorët e paligjshëm dhe të paligjshëm në Indi,” tha Gaurav Gaggar, promovues i Poker High, një faqe pokeri.
Duke e quajtur vendimin “jo-kushtetueshëm, iracional dhe skandaloz”, Federata e Lojërave të Indisë tha se qeveria kishte injoruar mbi 60 vjet jurisprudencë ligjore. Numri i lojtarëve të paguar në vend gjithashtu ka rritur në mënyrë të konsiderueshme në vitet e fundit.
Organizata e industrisë pritet të parashikojë qindra mijëra humbje vende pune në sektorin e lojërave për shkak të hapave të fundit. Start-up-et e lojërave në Indi aktualisht punësojnë 50,000 persona dhe priteshin të krijoheshin edhe 350,000 vende pune të drejtpërdrejta dhe 1,000,000 vende pune deri në vitin 2028.
Lexo:Kënga e krijuar nga inteligjenca artificiale trondit industrinë e muzikës
Pyetja morale
Në njoftimin e vendimit vonë të martën, Ministri i Financave Nirmala Sitharaman tha se këshilli i GST-së, i cili përbëhet nga ministrat federalë dhe shtetërorë të financave, tha “askush nuk dëshironte të vriste industrinë”.
“Por ata nuk mund të inkurajohen në masë të tillë sa vlerësohen më tepër se mallrat dhe shërbimet esenciale,” tha ajo.
Taksa 28% është një “hap në drejtimin e duhur”, tha Siddhartha Iyer, avokat i Gjykatës Supreme që ka luftuar për të ndaluar lojërat eSports, i tha BBC-së. Zoti Iyer i quajti lojërat një “veprimtari spekulative”.
“Çdo javë ka një histori të dikujt që vetëvritet për shkak të borxheve të shkaktuara nga lojërat online,” tha ai.
“Këtu, nën regjimin e GST-së, qeveria ka marrë pikëpamjen se [këto lojëra] janë lojëra fati dhe kjo është e saktë sipas mendimit tim, sepse ti po vë një garanci mbi performancën e diçkaje që nuk është nën kontrollin tënd,” shtoi zoti Iyer. “Ne taksojmë alkoolin dhe duhanin sepse duam të parandalojmë njerëzit nga këto veprimtari, duhet të jetë e njëjtë edhe për këtë [lojërat online]”.
Të tjerë si Faisal Maqbool, një ish i varur nga lojërat që humbi afërsisht 400,000 rupi (5,000 dollarë, 3,750 paund) duke luajtur një lojë karta online në vitin 2022, tha se duhen marrë masa edhe më të rrepta.
“Kjo është një varësi. Dhe ka prekur fëmijë dhe të rinj. Së bashku me taksat më të larta, qeveria duhet të vendosë kufizime bazuar në moshë, të ardhura, etj. Unë votoj për një ndalim të plotë të këtyre veprimtarive,” tha zoti Maqbool në një intervistë me BBC-në.
Që nga viti 2015 nxisim shpirtin sipërmarrës, inovacionin dhe rritjen personale duke ndikuar në zhvillimin e një mjedisi motivues dhe pozitiv tek lexuesit tanë. Kjo punë që e bëjmë me shumë dashuri nuk ka të paguar. Ne jemi platforma e vetme e cila promovon modelin pozitiv të sipërmarrjes së lirë. Përmes kësaj platforme mbështesim edukimin gjatë gjithë jetës si mjet për zhvillimin personal dhe profesional të brezave. Kontributi juaj do të na ndihmojë në vazhdimin e këtij misioni në gjithë trevat shqipfolëse.
Mund të kontribuoni KETU. Falemnderit.