Në kohën kur listat e pritjes janë gjithnjë e më të gjata dhe kostot në sistemet shëndetësore po rriten, shumë njerëz po i drejtohen chatbot-eve të fuqizuara nga inteligjenca artificiale, si ChatGPT, për të marrë këshilla mbi vetë-diagnostikimin mjekësor. Sipas një sondazhi të fundit, rreth një në gjashtë të rritur amerikanë përdorin chatbot-e për këshilla shëndetësore të paktën një herë në muaj.
Megjithatë, mbështetja e tepruar tek këto teknologji mund të jetë e rrezikshme, veçanërisht sepse përdoruesit shpesh nuk dinë çfarë informacioni duhet të japin për të marrë rekomandime sa më të sakta shëndetësore, sipas një studimi të fundit të udhëhequr nga Universiteti i Oksfordit. “Studimi zbuloi një mungesë komunikimi në të dy drejtimet,” tha Adam Mahdi, drejtor i studimeve pasuniversitare në Institutin e Internetit të Oksfordit dhe bashkautor i studimit, për TechCrunch. “Përdoruesit e chatbot-eve nuk morën vendime më të mira krahasuar me ata që përdorën mënyra tradicionale, si kërkimet online ose gjykimin e tyre personal.” Gjatë studimit, autorët rekrutuan rreth 1,300 persona në Mbretërinë e Bashkuar dhe u dhanë atyre skenarë mjekësorë të përgatitur nga një grup mjekësh. Pjesëmarrësit u ngarkuan të identifikonin gjendjet e mundshme shëndetësore dhe të përdornin chatbot-et, përveç metodave të tyre tradicionale, për të përcaktuar hapat e mëtejshëm (si p.sh. vizita tek mjeku ose shkuarja në spital).
Lexo edhe:Analizë/Përgatituni për euron globale
Pjesëmarrësit përdorën modelet e njohura të AI si GPT-4o (ChatGPT), Cohere’s Command R+ dhe Meta’s Llama 3 (që më parë fuqizonte Meta AI Assistant). Sipas studiuesve, chatbot-et jo vetëm që i bënë pjesëmarrësit më pak të aftë për të identifikuar saktë gjendjet shëndetësore, por gjithashtu i çuan ata të nënvlerësonin seriozitetin e këtyre gjendjeve. Mahdi theksoi se shpeshherë pjesëmarrësit nuk jepnin detaje të rëndësishme gjatë pyetjeve drejtuar chatbot-eve ose merrnin përgjigje që ishin të vështira për t’u interpretuar. “Përgjigjet që merrnin shpesh përzienin rekomandime të mira dhe të këqija,” shtoi ai. “Metodat aktuale të vlerësimit të chatbot-eve nuk pasqyrojnë kompleksitetin e ndërveprimit me përdoruesit njerëzorë.”
Këto gjetje publikohen në një kohë kur kompanitë e mëdha të teknologjisë po promovojnë gjithnjë e më shumë përdorimin e AI për përmirësimin e kujdesit shëndetësor. Apple thuhet se po zhvillon një mjet AI që jep këshilla mbi ushtrimet, dietën dhe gjumin. Amazon po eksploron përdorimin e AI për të analizuar bazat e të dhënave mjekësore për “determinantët socialë të shëndetit.” Ndërkohë, Microsoft po ndihmon në ndërtimin e një sistemi AI për të menaxhuar mesazhet që pacientët i dërgojnë ofruesve të kujdesit shëndetësor. Megjithatë, siç ka raportuar më parë TechCrunch, profesionistët dhe pacientët janë ende të ndarë nëse AI është gati për aplikime shëndetësore me rrezik të lartë. Shoqata Amerikane e Mjekësisë (AMA) rekomandon që mjekët të mos mbështeten te chatbot-et si ChatGPT për vendime klinike, ndërsa vetë kompanitë e mëdha të AI-së, përfshirë OpenAI, paralajmërojnë kundër përdorimit të tyre për diagnostikim. “Ne rekomandojmë që njerëzit të mbështeten te burimet e besueshme për marrjen e vendimeve shëndetësore,” tha Mahdi. “Ashtu siç ndodhin provat klinike për barnat e reja, edhe sistemet e chatbot-eve duhet të testohen në kushte reale përpara se të përdoren gjerësisht.”
Që nga viti 2015 nxisim shpirtin sipërmarrës, inovacionin dhe rritjen personale duke ndikuar në zhvillimin e një mjedisi motivues dhe pozitiv tek lexuesit tanë. Kjo punë që e bëjmë me shumë dashuri nuk ka të paguar. Ne jemi platforma e vetme e cila promovon modelin pozitiv të sipërmarrjes së lirë. Përmes kësaj platforme mbështesim edukimin gjatë gjithë jetës si mjet për zhvillimin personal dhe profesional të brezave. Kontributi juaj do të na ndihmojë në vazhdimin e këtij misioni në gjithë trevat shqipfolëse.
Mund të kontribuoni KETU. Falemnderit.