Si e ushqejnë mediat sociale Sindromën Imposter? - Business Magazine Albania

Si e ushqejnë mediat sociale Sindromën Imposter?

Si e ushqejnë mediat sociale Sindromën Imposter?
~5 minuta lexim

Mediat sociale luajnë një rol të madh në ndjenjën e pasigurisë dhe mund të ngjallin ndjenjën e të qenit një “imposter”. Dyshimi për veten është një gjë e komplikuar dhe nuk bën dallime, as ndaj atyre që janë jashtëzakonisht të suksesshëm. Yjet e Hollywood-it si Tom Hanks, Bella Hadid dhe Emma Watson kanë pasur përballjet e tyre me diçka të quajtur Sindroma Imposter. Ky është një fenomen i ndjenjës se nuk meritojnë arritjet, edhe kur janë në kulmin e suksesit të tyre.

Në Bollywood, Shefali Shah zbuloi në një intervistë me NDTV vitin e kaluar se ajo lufton me vetëvlerësimin e ulët. “Ndjej që kam Sindromën Imposter, dhe vërtet kam vetëvlerësim shumë të ulët,” tha aktorja. Kur këto fjalë vijnë nga dikush që ka fituar një Çmim Kombëtar tregon sa shumë ky model sjelljeje mund të të bëjë të ndihesh i kufizuar.

Çfarë është Sindroma Imposter?

Sindroma Imposter është një model psikologjik ku individët dyshojnë për arritjet e tyre dhe kanë frikë të zbulohet se janë mashtrues. Është si të marrësh një A+ në një test, por të ndihesh ende sikur ke mashtruar për të kaluar. Ata që përballen me këtë sindromë shpesh mendojnë se suksesi i tyre është “thjesht fat”. Ata ndjehen sikur kanë mashtruar të gjithë që të besojnë se janë të aftë. Dhe pjesa më e çmendur? Një individ që lufton me Sindromin e Impostorit mund të bëhet më i suksesshëm me kalimin e kohës. Megjithatë, procesi i tij pesimist i mendimit mund të sfidojë ende arritjet e tij. Në mënyrë interesante, një artikull në International Journal of Behavioural Science sugjeron që rreth 70% e njerëzve do të përjetojnë Imposterin në një moment të caktuar të jetës së tyre. Ky fenomen është veçanërisht i pranishëm në mjedise konkurruese, si akademia, vendet e punës në korporata, ose industrinë kreative. Në këto fusha, vlerësimi nga jashtë shpesh mbizotëron mbi arritjet personale.

Si shkaktohet nga mediat sociale?

Dr. Rahul Chandhok, thekson se mediat sociale e nxisin Sindromën Imposter duke paraqitur versione ideale të jetës. “Mediat sociale e nxisin Sindromën Imposter duke ofruar gjithmonë versione ideale të jetës dhe arritjeve të të tjerëve për ty. Ekspozimi konstant i këtyre momenteve bën që çdo individ të ndihet i vogël, përkundër arritjeve të tij reale.”

Lexo edhe: Përdoruesit e TikTok grumbullohen në RedNote ndërsa afrohet ndalimi nga SHBA

“Presioni për të arritur standardet e parealizuara të vendosura nga ndikuesit dhe bashkëmoshatarët çon në dyshim për veten dhe besimin se suksesi është i pa-merituar. Mungesa e kontekstit pas postimeve gjithashtu krijon një realitet të deformuar, i cili mund të rrisë ndjenjat e dështimit. Ky mjedis digjital nxit perfeksionin, sepse individët frikësohen nga gjykimi ose refuzimi, gjë që ushqen më tej Sindromën Imposter. Konsumi i kujdesshëm dhe kufizimi i krahasimeve ndihmojnë në ruajtjen e vetëvlerësimit në epokën e mediave sociale,” shton ai.

Demografia më e prekur

Grupet e caktuara janë më të prirur ndaj Sindromit të Impostorit të shkaktuar nga mediat sociale. Psikologu Sumalatha Vasudeva shpjegon: “Adoleshentët dhe të rinjtë janë veçanërisht të ndjeshëm. Kjo sepse ata ende po zhvillojnë identitetet e tyre dhe varen shumë nga vlerësimi i bashkëmoshatarëve.” Psikologe Riddhi Doshi Patel ndan këtë mendim: “Adoleshentët krahasojnë vazhdimisht veten me realitetet e filtruara , duke çuar në ndjenja të paaftësisë dhe dyshimit për veten.”Ky krahasim i vazhdueshëm me jetët e kuruara të të tjerëve deformon ndjenjën e tyre të realitetit. Në vend që të fokusohen tek arritjet e tyre, shumë prej tyre përfundojnë duke u ndjerë sikur po bien. Një shtesë e kësaj është frika e humbjes së mundësive (FOMO). Përditësimet në mediat sociale mund të krijojnë një ndjenjë FOMO, duke bërë që adoleshentët të besojnë se po humbin mundësi emocionuese. Fiksimi me pëlqimet, komentet dhe numrin e ndjekësve vetëm sa e thellon këtë pasiguri.

Jo vetëm adoleshentët, por edhe gratë në fusha profesionale  shpesh përjetojnë sindromin për shkak të presioneve shoqërore dhe paragjykimeve gjinore. Profesionistët krijues dhe konkurrues janë gjithashtu më të prirur, pasi suksesin e lidhin me njohjen publike. Gjithashtu, grupet e margjinalizuara përballen me sfida të veçanta, pasi paragjykimet në hapësirat online i përkeqësojnë më tej.

 

India Today

Që nga viti 2015 nxisim shpirtin sipërmarrës, inovacionin dhe rritjen personale duke ndikuar në zhvillimin e një mjedisi motivues dhe pozitiv tek lexuesit tanë. Kjo punë që e bëjmë me shumë dashuri nuk ka të paguar. Ne jemi platforma e vetme e cila promovon modelin pozitiv të sipërmarrjes së lirë. Përmes kësaj platforme mbështesim edukimin gjatë gjithë jetës si mjet për zhvillimin personal dhe profesional të brezave. Kontributi juaj do të na ndihmojë në vazhdimin e këtij misioni në gjithë trevat shqipfolëse.

Mund të kontribuoni KETU. Falemnderit.

✨ Thënia e ditës
“Teknologjia nuk është asgjë. E rëndësishme është që të kesh besim te njerëzit.”
— Steve Jobs
Must watch
Business Mag Nr. #38 - Qershor 2025

Shqipëria është sot më pranë se kurrë Bashkimit Europian. Hapat integrues të ekonomisë drejt njëjtësimit me standardet europiane, transformimi digjital, ligji për mbrojtjen e të dhënave, qasja ndaj inovacionit dhe mbrojtja e pronës intelektuale, janë të gjitha tregues të një Shqipërie që po zhvillohet me ritme të kënaqshme.

Kjo nuk është më Shqipëria e viteve të gjumit institucional dhe të një sektori privat që rri në pritje. Sot, vendi është në lëvizje. Nga hapësirat e betonit gri të Piramidës në Tiranë, ku të rinjtë po programojnë të ardhmen, e deri te sipërmarrjet që sjellin zgjidhje inovative dhe injektojnë ritëm e ambicie në treg, po ndërtohet një ekonomi që kërkon të jetë pjesë e botës së zhvilluar.

“Krijo, por mbro!” – ky apel i DPPI-së duhet të shkruhet në çdo zyrë, studio, fabrikë apo laborator. Nuk ka zhvillim pa siguri ligjore, dhe nuk ka ekonomi kreative pa mbrojtje të së drejtës autoriale.
Në të njëjtën kohë, Bashkimi Europian po zgjat dorën me fonde dhe projekte konkrete. Nga modernizimi i rrjetit hekurudhor tek financimi i startup-eve dhe sipërmarrjeve të gjelbra, mbështetja e BE-së po i jep frymë një transformimi të qëndrueshëm ekonomik. Platformat si Think Big dhe programet e edukimit digjital janë duke krijuar një ekosistem të ri për inovacionin.

Për bizneset shqiptare, e tashmja është një mundësi që nuk mund të shpërdorohet. Standardet …

Shiko më shumë
Na ndiqni në rrjetet sociale
0