Rivaliteti SHBA-Kinë nxit investimet në teknologjinë hapësinore - Business Magazine Albania

Rivaliteti SHBA-Kinë nxit investimet në teknologjinë hapësinore

Rivaliteti SHBA-Kinë nxit investimet në teknologjinë hapësinore

SHBA është “në një garë hapësinore me Kinën për t’u kthyer në Hënë”, thotë shefi i NASA-s, Bill Nelson. Nelson thotë se dëshiron të sigurohet se “ne do të arrijmë atje së pari”.

Komentet e tij ringjallin kujtimet e viteve 1960 dhe 1970, kur Nasa ishte në një garë hapësinore me Bashkimin Sovjetik. Por gjysmë shekulli më vonë, NASA po punëson kompani private për të bërë shumë më tepër punë.

Z. Nelson thotë se ato janë thelbësore sepse lejon që kostot e mëdha të ndahen dhe që NASA të tërheqë “kreativitetin e sipërmarrësve në sektorin privat”. Ai tregon për SpaceX të Elon Musk, i cili në vitin 2021 iu dha 3 miliardë dollarë 2.4 miliardë £) kontratë për të ndërtuar një tokëzues hënor, dhe gjithashtu ka zhvilluar raketën më të fuqishme të ndërtuar ndonjëherë.

Firma të tjera private po ndiejnë gjithashtu përfitimin e garës hapësinore. Në fillim të këtij viti agjencia nënshkroi një marrëveshje prej 3.4 miliardë dollarësh me Blue Origin të Jeff Bezos – gjithashtu për të ndërtuar një tokëzues, por për ulje të mëvonshme në Hënë.

Këto janë vetëm dy kompani që po përfitojnë nga miliarda dollarë financime nga qeveria. Janë paratë që po shpenzohen, të paktën pjesërisht, për t’u përpjekur të qëndrojnë përpara Kinës në mes të tensioneve shumë më të gjera midis dy ekonomive më të mëdha në botë.
Në fund të gushtit, India u bë vendi i katërt që arriti një ulje të butë në Hënë dhe i pari që arriti në rajonin e polit jugor hënor.

Pavarësisht këtij suksesi, programi hapësinor i Kinës është ai që ndiqet më nga afër nga NASA.

Kina është i vetmi vend që ka stacionin e vet hapësinor, ajo ka sjellë tashmë mostrat e hënës përsëri në tokë dhe ka plane për të arritur në rajonet polare të sipërfaqes hënore.

Kjo e shqetëson z.Nelson: “Ajo për të cilën jam i shqetësuar është se ne gjejmë ujë në polin jugor të hënës, Kina arrin atje dhe Kina thotë se kjo është zona jonë. Ju nuk mund të vini këtu, është e jona.”

Nelson argumenton se veprimet e Kinës për të ndërtuar ishuj artificialë për të kërkuar sovranitet mbi pjesë të Detit të Kinës Jugore mbështesin shqetësimin e tij.

Nelson gjithashtu thekson se Kina nuk është nënshkruar me Marrëveshjen e Artemis të udhëhequr nga SHBA, të synuara si një kornizë për praktikat më të mira në hapësirë dhe në Hënë.

Kina thotë se është e përkushtuar ndaj eksplorimit paqësor të hapësirës dhe më parë ka hedhur poshtë shqetësimet e SHBA-së për programin e saj hapësinor si “një fushatë shpifëse kundër përpjekjeve normale dhe të arsyeshme të hapësirës së jashtme të Kinës”.

Rivaliteti po nxit investime të mëdha nga NASA. Në vitin deri në fund të shtatorit 2021, agjencia thotë se shpenzimet e saj ishin 71.2 miliardë dollarë për ekonominë amerikane – një rritje prej 10.7% krahasuar me një vit më parë.

Lexo edhe:Kina zbulon planet për vendosjen e astronautëve në hënë deri në vitin 2030

Ndërsa emra të mëdhenj si SpaceX mund të tërheqin titujt, shpenzimet e NASA-s arrijnë shumë më tej në ekonomi. “Një e katërta e shpenzimeve tona shkojnë për bizneset e vogla,” thotë z.Nelson.

Ato para mund të përshpejtojnë rritjen e firmave të vogla, veçanërisht të bizneseve të reja, thotë Sinead O’Sullivan, një ish inxhiniere e NASA-s dhe tani ekonomiste e hapësirës në Shkollën e Biznesit të Harvardit.

Qeveria shpesh vepron si klienti i parë për firmat fillestare dhe ato kontrata mund t’i lejojnë ata të afrohen me investitorët privatë dhe të mbledhin edhe më shumë para, thotë ajo. “Shumë herë ne flasim për kapitalin sipërmarrës dhe kapitalin privat, megjithatë, qeveritë janë po aq nëse jo më të rëndësishme,” thotë zonja O’Sullivan.
RocketLab me bazë në Zelandën e Re është një tjetër lojtar i madh në ekonominë hapësinore. Një rival i SpaceX, ai ka përfunduar tashmë 40 lëshime për klientët duke përfshirë Nasa dhe agjenci të tjera qeveritare të SHBA.

“Lançimi është rreth një mundësi prej 10 miliardë dollarësh. Pastaj është infrastruktura, si ndërtimi i satelitëve, është rreth një mundësi prej 30 miliardë dollarësh. Dhe pastaj ka aplikime dhe kjo është rreth një mundësi prej 830 miliardë dollarësh.” Ai nuk është i vetëm që bën pretendime të mëdha. Banka amerikane e investimeve Morgan Stanley vlerësoi se industria globale e hapësirës mund të rritet me vlerë mbi 1 trilion dollarë në vit deri në vitin 2040.

Çfarë mund të sjellë e ardhmja për firmat private të hapësirës? Z. Beck është i kujdesshëm në lidhje me mundësitë në Hënë, veçanërisht minierat. “Për momentin, nuk është ekonomikisht e qëndrueshme të shkosh në hënë, timen dhe ta kthesh atë në Tokë”.

Bill Nelson i NASA-s sheh mundësi në kërkimin mjekësor. Ai tregon për kërkime të dobishme për rritjen e kristaleve të kryera në Stacionin Ndërkombëtar të Hapësirës në 2019 nga firma farmaceutike Merck, e cila ndihmoi në zhvillimin e një trajtimi të kancerit. Ai gjithashtu thotë se fibra optike mund të prodhohet në mënyrë më efektive në gravitetin zero.

“Ajo që do të shihni përfundimisht është shumë aktivitet biznesi në orbitën e ulët të Tokës.”

bbc

Që nga viti 2015 nxisim shpirtin sipërmarrës, inovacionin dhe rritjen personale duke ndikuar në zhvillimin e një mjedisi motivues dhe pozitiv tek lexuesit tanë. Kjo punë që e bëjmë me shumë dashuri nuk ka të paguar. Ne jemi platforma e vetme e cila promovon modelin pozitiv të sipërmarrjes së lirë. Përmes kësaj platforme mbështesim edukimin gjatë gjithë jetës si mjet për zhvillimin personal dhe profesional të brezave. Kontributi juaj do të na ndihmojë në vazhdimin e këtij misioni në gjithë trevat shqipfolëse.

Mund të kontribuoni KETU. Falemnderit.

Must watch
Business Mag Nr. #36 - Tetor 2024

Vjeshta solli rikthimin e aktiviteteve biznesore në ritmin e tyre të plotë, pas pushimeve të verës. Sipërmarrjet shqiptare, me dinamikat e tyre të pandalshme, janë aktualisht para një sfide dhe mundësie më të madhe. Proceset e përafrimit me BE-në krijojnë një mundësi për një treg më të madh, por kjo kërkon njëkohësisht përgatitjen të duhur për tregun.

Eventet e fundit, veçanërisht Future2Tech, tregoi se shumë kompani shqiptare, kryesisht në fushën e zhvillimit të Softwareve, po punojnë tashmë për tregun e huaj dhe janë kompani ndërkombëtare në kuptimin e plotë të fjalës. 

Në brendësi të këtij numri ne kemi sjellë histori brandesh dhe histori njerëzore; histori sipërmarrësish dhe profesionistësh, të cilët kanë investuar kohë dhe pasion në punët e tyre për të parë rezultatet që duken sot. Një prej brandeve për të cilin flasim sot, mbyll 3 dekada biznes në Shqipëri, diçka që vlen të marrë përgëzime nga të gjithë. 

Histori nga vendi dhe diaspora, rrugëtime në tregti, shërbim, apo edhe konsulencë, ky numër sjell një gamë të gjerë artikujsh, të shtrirë madje mes biznesit dhe artit, të cilat, kur ndërthuren, sjellin zhvillime shumë të bukura për shoqërinë.

Interesant është fakti se kushdo që …

Shiko më shumë
Na ndiqni në rrjetet sociale
0