Pse bëjmë thashetheme?


Nga Anisa Tahiri, Psikologe

Thashethemet janë një element i rëndësishëm i filmave dhe jetës së përditshme. Ato gjenden kudo: në familje, në shoqëri por dhe nëpër zyra. Mbi 90% e punonjësve të intervistuar në SH.B.A dhe vendet e Europës Perëndimore, pranuan se kishin bërë thashetheme në ambientet e punës. Një studim tjetër tregon se njerëzit bëjnë thashetheme 65% të kohës që flasin. (Për më shumë shiko: Dunbar,2004).

Arsyeja pse thashethemet janë kaq prevalente është se të bërit thashetheme krijon një lidhje të veçantë mes personave. Pavarësisht se historia tregon që ka pasur pasoja konkrete për ata që kanë bërë thashetheme në punë (duke nisur që nga performanca e ulët në sytë e supervizorit, influencë të konsiderueshmë informale tek punonjësit e tjerë) kjo nuk e ndal aspak ritmin e përhapjes së tyre.

Po çfarë janë thashethemet?

Jo çdo bisedë është thashethem. Thashethemet mund të përkufizohen si bisedë mes punonjësve për një punonjës tjetër, ku ai vetë nuk është prezent për t’i dëgjuar. Nëse i vëzhgojmë me kujdes, do të kuptojmë që thashethemet bëhen kryesisht për të njëjtat tema: për ata që kanë ’nën kontroll’ paranë, informacionin dhe hapësirën. A duhet të ndiheni të kënaqur që të tjerët bëjnë thashetheme për ju? Ndoshta dhe po 😊. Vendosni ju më mirë.  

Lexo: Koha para ekraneve, si po ndikon tek gjumi?

Thashethemet u kujtojnë anëtarëve të grupit se çfarë konsiderohet me vlerë dhe çfarë konsiderohet sjellje e pranueshme në atë ambient. Së dyti thashethemet ekzistojnë që të ndëshkojnë ata që nuk i zbatojnë normat vendosura nga shoqëria. Por thashethemet përdoren edhe si konfirmues, “ Vallë mendon edhe A, njësoj si unë për B? Ndërsa, Rossnov (1977) mendonte që duke bërë thashetheme njerëzit mund të shkëmbenin lajme me njëri-tjetrin dhe të krijonin një “hartë sociale” të mjedisit se ku po punojnë. Një teori tjetër thotë se thashethemet janë argëtuese për individët; kështu duke bërë thashetheme individi largohet nga rutina dhe thashethemet shërbejnë si mjet shpërqëndrimi nga realiteti.

Me cilët kemi më shumë qejf të bëjmë thashetheme?

Zakonisht të preferuarit tanë janë të të njëjtës gjini, të moshave të ngjashme me ne dhe afërsisht në të njëjtin nivel në punë. Individët mblidhen e bëjnë thashetheme për shefat, klientët,  kolegët apo dhe se çfarë nuk u pëlqen në kompani.

Lexo: Impakti i karantinës, çfarë mund të bëjmë

A mund të jenë thashethemet pozitive?

Po! Thashethemet mund të jenë negative por edhe pozitive. Thashethemi pozitiv ndryshon nga ai negativ sepse ndryshon qëllimi dhe përmbajtja.  Nëse thashethemet janë se sa inteligjent, i talentuar dhe i motivuar një koleg është, atëherë këto thashetheme kryejnë funksionin e krijimit të një modeli ideal.

Duhet të kuptojmë që thashethemet janë një fenomen i pashmangshëm dhe ato nuk do të ndalojnë së qëni pjesë e ambienteve të punës. Dhe fatkeqësisht nëse janë negative, mund të rrënojnë një reputacion dhe të dëmtojnë të ardhmen e individit. Por edhe nëse mundohesh t’i eleminosh, atëherë do të kthehen më fuqishëm; do të ketë më shumë thashetheme sesi ‘nuk lejohen thashethemet’.  Ndaj na mbetet vetëm të mundohemi të jetojmë me këtë fenomen dhe ta kthejmë në aleat!

Must watch
Business Mag Nr. #23 - Qershor 2020

Të gjitha planet tuaja për këtë vit, si individë apo sipërmarrës mund të jenë përmbysur. Mbërritja e Coronavirusit në Shqipëri paralizoi gjithçka, ashtu si kudo. Në mënyrë të papritur na vuri në kushte tërësisht të tjera pune, na shtoi pasigurinë e shqetësimin për të ardhmen.

Sipërmarrjet, kryesisht në fushën e IT u përshtatën më shpejt, duke angazhuar punonjësit nga shtëpia. Ato zhvilluan dhe më tej mundësitë për të punuar në distancë, ndërkohë që shumë kompani të tjera u mbyllën plotësisht.

Kjo është një periudhë sprove, për individin, drejtuesit dhe liderin. Kjo është lufta që po zhvillohet në spitale dhe fronti i parë i saj janë mjekë, infermierë e sanitarë. Historia e ekonomisë k a treguar se gjithmonë pas një situatë të vështirë ka një ringritje. Dhe ne besojmë se kështu do të jetë.

Deri atëhërë ajo çka na mbetet të bëjmë është respektimi i rregullave të kërkuara, marrja e përgjegjësive ndaj të tretëve për aq sa mundemi, e të interesohemi për të pamundurit, të ndajmë diçka për ta.

Solidariteti nuk ka munguar e nuk do të na mungojë as kësaj radhe. Ajo çfarë doli në pah krahas solidaritetit ishte varfëria: e shtetit, e kompanive dhe e vetë individëve.

Një ditë pas dërgimit të 30 bluzave të bardha në Itali, The Guardian na vlerësoi në artikullin e saj si zemërgjerë edhe pse Ky numër ishte planifikuar të botohej në Prill 2020, por procesi u shty për shkak të masave të ndërmarra si pasojë e shpërthimit të Covid-19. Edhe pse në kohë vështirësish, jemi …

Shiko më shumë
Na ndiqni në rrjetet sociale