Njerëzit e zgjuar dhe gabojnë

Njerëzit e zgjuar

Sado i zgjuar që të jesh, jo gjithmonë do të marrësh vendime të drejta dhe ky është një proces mësimi në vetvete. Madje dhe mendjet më të zgjuara, kanë marrë gjatë jetës së tyre vendime që mund të kenë pasur ose jo pasoja.

Më poshtë kemi disa nga vendimet e gabuara të marra nga njerëz të ndryshëm:

1.Napoleoni vendosi të pushtojë Rusinë (dhe Hitleri duke e bërë atë përsëri 130 vjet më vonë)

2.Një redaktor vendos të botojë O.J Simpson’s If I Did It”

3.Chris Webber duke zgjedhur kohën që nuk kishte Final Four në 1993

4.Vendimi i NASA-s për të injoruar çështjet e O-ring mbi Challenger

 5.Gabimi i famshëm i Presidentit Kennedy për të vazhduar operacionin e Bay of pigs operation të trashëguar nga administrata e mëparshme (një gabim që ai shpejt e mësoi)

6.Margaret Thatcher vendosi të merrte “faturën” e një vendimi që çoi në largimin nga partia e saj të Juergen Schrempp, CEO i Daimler-Benz. Vendosi të bashkohet me Chrysler pavarësisht kundërshtimit masiv të brendshëm dhe një historie të përgjithshme të marrëveshjeve të mëdha M&A që funksionojnë shumë dobët.

7.Jim Cramer, duke parë Bear Stearns në 2007 dhe duke e quajtur atë një “blerje”

Lexo: 7 shkaqe të zakonshme të vendimeve të gabuara për të cilat nuk mendoni sa duhet

Këto ishin vendime katastrofike të marra nga njerëz që ishin, në një farë kuptimi, vendimmarrës profesionistë. Ata kishin kredenciale dhe gjykime pa të metë dhe megjithatë morën vendime të dobëta për shkak të gjykimit të dobët, një përfaqësimi mendor tepër të kufizuar të botës, ose thjesht budallallëkut.

Hapat që çojnë drejt vendimeve të gabuara

Ka shumë arsye pse nuk arrijmë të marrim vendime efektive.

1.Ne jemi pa dashur budallenj

Paragjykimet janë të shkëlqyera për të shpjeguar se si programimi ynë evolucionar na çon në humbje. Njohja e paragjykimeve paraprakisht rrallë na ndihmon të marrim vendime më të mira. Megjithatë, ka shumë situata të njohura lehtësisht që rrisin shanset që do të bëjmë diçka të gabuar. Nëse jemi të lodhur, tepër të përqendruar në një qëllim, nxitojmë, shpërqendrohemi, veprojmë në një grup ose nën ndikimin e një grupi.

2.Informacion të gabuar

Marrja e vendimeve me supozime ose fakte të gabuara ka të ngjarë të çojë në katastrofë.

3.Përdorim modelin e gabuar

Ne përdorim modele mendore për të marrë vendime. Cilësia e atyre modeleve përcakton cilësinë e të menduarit tonë. Ka një sërë arsyesh që ne përdorim modele false, jo të plota ose të pasakta. Fillestarët janë të prirur të përdorin modele që eksperti i di se nuk janë të plota ose të parëndësishme. Shanset për të përdorur modele të gabuara rriten ndërsa rritet ritmi i ndryshimit të mjedisit.

4.Nuk arrijmë të mësojmë

Të gjithë e njohim personin që ka përvojë 20 vjeçare, por duket se është në të njëjtin vit. Ai person ndonjëherë jemi ne. Nëse nuk e kuptojmë se si mësojmë, ka të ngjarë të bëjmë të njëjtat gabime pa pushim.

5.Këndvështrimi për të bërë mirë

Programimi ynë evolucionar na kushtëzon të bëjmë atë që është e lehtë për atë që është e drejtë. Në fund të fundit, shpesh është më e lehtë të sinjalizosh se je i virtytshëm sesa të jesh i virtytshëm. Ne në mënyrë të pavetëdijshme bëjmë zgjedhje të bazuara në optikë, politikë dhe mbrojtje. Ne e urrejmë kritikën dhe kërkojmë vërtetimin e kolegëve dhe eprorëve tanë. Shpesh duam të ndihemi mirë me veten dhe të kemi rezultatin që dëshirojmë.

Për fat të mirë, mund të marrim hapa për të zvogëluar shanset e marrëzisë dhe për të rritur shanset për vendime të mira në secilën prej këtyre kategorive.

“Bretkosa që gjendet në pus nuk di asgjë për oqeanin e pafundëm”.

– Proverb Japonez

FSBLOG

Must watch
Business Mag Nr. #24 - Tetor 2020

Numri 24 i revistës Businessmag.al sjell një panoramë të zhvillimeve, përshtatjeve dhe ecurisë në sektorë të ndryshëm të ekonomisë. Në të njëjtën kohë, shohim zhvillime relativisht të kënaqshme.  Organizime të reja si Dhoma Ekonomike e Gruas, duket si një shpresë për më shumë zë, lobim dhe mbështetje për gratë sipërmarrëse dhe sipërmarrjet e reja.

Gjatë kësaj periudhe angazhime si programi “Ringrihu më i fortë”, ishin një lloj kundërpërgjigje ndaj dëmeve ekonomike që po shkakton pandemia.

Influencerat vijojnë të rrisin hapësirat e tyre dhe janë bërë një instrument i rëndësishëm marketimi. Në brendësi të revistës do të gjeni renditjen e top 100 influencerave më të mëdhenj në vend.

Gjatë kësaj vere ndërkohë, vetë Businessmag pati një fushatë të suksesshme të promovimit të turizmit shqiptar. Qindra të rinj u angazhuan të dërgojnë foto dhe përshkrimet e vendeve të ndryshme të Shqipërisë.

Shiko më shumë
Na ndiqni në rrjetet sociale