Ndikimi i COVID-19 në sjelljen e shoqërisë shqiptare


Një studim i kryer online për Shqipërinë nga Mendimi.al, gjatë javës së izolimit të detyruar nga autoritetet shqiptare për COVID-19, periudha 22-27 mars, sjell rezultate, të cilat mund t’ju ndihmojnë në punën tuaj.

Mosha mesatare e të intervistuarve është 38.4 vjeç, prej të cilëve 66% femra dhe 34% meshkuj. Njerëzit u pyetën për informacionin mbi koronavirusin, ndjenjat e tyre, sjelljen konsumatore, pritshmëritë për të ardhmen e ekonomisë dhe të të ardhurave të tyre. Mbi 90% e tyre u shprehën për nivel të lartë të informimit mbi koronavirusin. 46.2% e tyre mendoni se situata do të shkojë më keq, ndërsa 23.4% mendonin se “do ta kalojmë shpejt”. Informimi mbi lajmet e COVID-19, duket se dominon jetët e njerëzve, mbi 92% e tyre informohen çdo ditë, madje disa herë në ditë mbi to.

Studimi tregon se njerëzit janë më shumë të shqetësuar për të moshuarit në familje, gjyshërit dhe gjyshet, nipërit dhe mbesat dhe ky është shqetësimi më i vogël për vetë ata. Për nga rëndësia shqetësimi për ndikimin në ekonomi është çështje më shqetësuese krahasuar me mbylljen e punës dhe prishjen e planeve të udhëtimit.

COVID-19 ka ndryshuar edhe sjelljen e njerëzve në raport me higjienën dhe blerjet. Studimi tregon se mbi 80% e shqiptarëve të intervistuar kanë shpeshtuar larjen dhe dezinfektimin e duarve. 55.1% e tyre filluan të mbajnë furnizime rezervë në shtëpi, më pak se 50% e tyre filluan të mbajnë doreza dhe maskë mbrojtëse dhe 6.6% e tyre filluan të blejnë online.

Furnizimet rezervë u lidhën më shumë me artikujt si: sapun, dezinfektues, produkte pastrimi, ushqime të thata si: makaronat dhe orizi, vaj gatimi fruta dhe perime të freskëta dhe më pak në pije alkoolike, cigare dhe produkte kozmetike.

Në lidhje me blerjet online, 12.3% e të intervistuarve u shprehën se ata kanë bërë blerje online për periudhën në fjalë.

Në lidhje me konsumin e alkoolit, vihen re efekte pozitive të periudhës së masave shtrënguese pasi vetëm 1.6% e të pyeturve kanë rritur konsumin e alkoolit në periudhën në studim, 22-27 mars, ndërsa 26.2% e kanë ulur shumë atë. Në lidhje me planet për udhëtime në të ardhmen, duket se situata ka ngrirë, e shpjeguar natyrshëm edhe nga ndërprerja e udhëtimeve. Rreth 80% e të pyeturve janë pa plane udhëtimi në këtë moment.

Në lidhje me punën nga shtëpia, më shumë se 50% e të pyeturve janë shprehur se kanë punuar nga shtëpia, 23.5% e të cilëve u shprehën se kanë punuar shumë.

Studimi përfshinte edhe pyetje mbi ndryshimin në situatën shëndetësore gjatë izolimit, pagjumësinë dhe ankthin. 58.9% e të pyeturve janë shprehur për çrregullim të gjumit, ndërsa 6% kanë vërejtur përmirësim të tij. Gjatë javës së izolimit, 22-27 mars, vetëm 5.7% e të pyeturve kanë shprehur se u janë rishfaqur simptoma të sëmundjeve kronike.

69.6% e të pyeturve raportojnë nivel të lartë të ankthit krahasuar me periudhën përpara koronavirusit. Të pyetur për vlerësimin që ata i bëjnë ankthit të tyre me një nivel nga 0 në 10, ku 0 është “aspak” dhe 10 është “jashtëzakonisht shumë”, vlerësimi mesatar për 1115 të pyetur është 5.98, ndërsa vlerësimi mesatar për 1115 të pyetur me të njëjtën shkallë vlerësimi si më lart, për sa i përket ankthit që ata mendojnë se kanë familjarët dhe të afërmit e tyre është 7.13.

Duket se kjo periudhë e vështirë izolimi nga COVID19, i ka vendosur njerëzit në një moment vetë-reflektimi. 46.9% e të pyeturve thonë se pas daljes nga izolimi dhe rikthimit në jetën normale, shumë gjëra do t’i bëjnë ndryshe dhe 16.2% mendojnë të bëhen njerëz më të mirë.

mendimi.al

Must watch
Business Mag Nr. #22 - Dhjetor 2019

Kemi ndjekur me vëmendje zhvillimet në ekonomi, e në veçanti ata që ne i quajmë gjeneratorët e kësaj ekonomie, sipërmarrësit privatë. Padyshim që sfidat janë të mëdha. Tregje të pa konsoliduara, konkurrencë e pandershme në shumë sektorë, pak mundësi për financim dhe investime në projekte të reja, Por ne kemi vërejtur gjithashtu një dinamikë e dëshirë të madhe për të ecur përpara.

Në Numrin 22 të Revistës së Businessmag, ju do të gjeni sipërmarrës të dhjetëvjeçarit të fundit, të cilët po shënojnë historinë e tyre të suksesit pa u ndier. Aktivë, energjikë, vizionarë dhe shumë të thjeshtë, ata mund të jenë një model shumë i mirë për t’u ndjekur. I tillë është Urani. Pasioni për perfeksionizëm e siguri nuk ia ul ritmin marramendës të ngritjes dhe zhvillimit të një biznesi. Ai sot ka ngritur një rrjet biznesesh të tija dhe administron edhe sipërmarrje të tjera.

Në brendësi të revistës do të gjeni edhe sipërmarrës të tjerë, nga Shqipëria dhe Kosova.

Ky numër u është dedikuar personazheve të suksesshshëm dhe zhvillimit të aftësive në shërbim të tregut. Ndaj i kemi dedkuar një paketë speciale artikujsh kapitalit njerëzor, rëndësisë së tij, sfidave dhe projekteve të vitit të arshshëm, të prezantuara në Shkollën Verore organizuar nga projekti zviceran “Aftësi për Punë”.

Mes personazheve ju sjellim Brizida Delvina, administratore e një hoteli në Tiranë, Ajo ka zhvilluar një karrierë ideale në fushën e hoteleri-turizmit. Edhe pse Brizida pëlqen të rrijë larg vëmendjes, ajo është një model frymëzues dhe një mentore e mundshme, tashmë edhe për ju që do …

Shiko më shumë
Na ndiqni në rrjetet sociale