Mollët shqiptare drejt tregjeve të reja - Business Magazine Albania

Mollët shqiptare drejt tregjeve të reja

Mollët shqiptare drejt tregjeve të reja
~3 minuta lexim

Teknikat e përmirësuara të prodhimit po nxisin industrinë në zhvillim të eksportit të mollëve në Shqipëri. Në vitin 2010, vendi nuk shiti asnjë mollë jashtë shtetit, por në vitin 2019 eksportoi gjithsej 13,000 ton mollë me një vlerë prej 1.2 milionë dollarësh, një rritje prej 18.6 për qind në krahasim me vitin e kaluar. Nga këto, rreth 5,770 tonë u dërguan në Bashkimin Evropian, një rritje prej 309 për qind në vitin 2018.

Prodhimi i frutave jep një kontribut të rëndësishëm në sektorin bujqësor të Shqipërisë, duke zënë rreth 20 për qind të prodhimit të përgjithshëm bujqësor. Mollët janë një nga frutat kryesore të kultivuara në vend dhe eksportet, edhe pse ende modeste, po rriten pasi teknikat e përmirësuara të kultivimit sjellin cilësi më të mirë.

Shqipëria renditet gjithashtu si një nga konsumatorët më të mëdhenj të mollëve në Evropë. Sipas statistikave të publikuara nga Ministria e Bujqësisë dhe Zhvillimit Rural, konsumi i mollës në Shqipëri është 25 kg për frymë, krahasuar me një mesatare prej 19 kg për frymë në të gjithë Bashkimin Evropian.

Dy zonat kryesore të rritjes janë Korça, në juglindje të vendit, dhe Dibra, ku ndodhet rreth 70 për qind e prodhimit total të mollëve në Shqipëri. Në mënyrë thelbësore, kushtet klimatike atje nënkuptojnë se kërkohet shumë pak spërkatje me pesticide, duke lejuar që mollët shqiptare të rriten në mënyrë natyrale.

Prodhimi është rritur në mënyrë dramatike vitet e fundit – duke u rritur nga 12,000 ton në 2000 në 105,900 ton në 2019. Kjo rritje është nxitur nga një zgjerim në zonën e kultivuar, si dhe nga rritja e produktivitetit, që reflekton teknologjitë e përmirësuara në rritje dhe njohuritë teknike. Në total kishte 4,407 ha prodhim në 2019, nga 4,294 ha një vit më parë, një rritje prej 2.63 për qind.

Përmirësimi i standardeve të prodhimit dhe cilësisë do të thotë se për dekadën e fundit, Korça ka eksportuar gjithashtu mollë – kryesisht në vendet fqinje si Kosova, Mali i Zi dhe Maqedonia e Veriut.

Kohët e fundit, mollët shqiptare kanë tërhequr vëmendjen e tregjeve të tjera të mëdha evropiane, përfshirë Bullgarinë, Greqinë, Austrinë dhe Gjermaninë. Greqia është importuesi kryesor, duke marrë rreth 67 për qind të vëllimit të përgjithshëm të eksportit, e ndjekur nga Bullgaria me 12 për qind dhe Serbia me 10 për qind. Më tej, Arabia Saudite, Egjipti dhe Pakistani janë tregje të tjera potenciale me interes.

Që nga viti 2000, BE-ja ka dhënë preferenca tregtare autonome për të gjitha vendet e Ballkanit Perëndimor, duke lejuar pothuajse të gjitha eksportet të hyjnë në BE pa detyrime doganore ose kufizime në sasi. Në fund të vitit 2020, këto preferenca u zgjatën edhe për pesë vite të tjera, duke u ofruar më shumë mundësi fermerëve në rajon për të shitur produktet e tyre në BE.

Së bashku me mbështetjen financiare të qeverisë, e cila e sheh hortikulturën si një sektor prioritar në lidhje me tregtinë, eksportet e mollëve shqiptare duket se do të vazhdojnë të rriten në vitet e ardhshme. fruitnet

Që nga viti 2015 nxisim shpirtin sipërmarrës, inovacionin dhe rritjen personale duke ndikuar në zhvillimin e një mjedisi motivues dhe pozitiv tek lexuesit tanë. Kjo punë që e bëjmë me shumë dashuri nuk ka të paguar. Ne jemi platforma e vetme e cila promovon modelin pozitiv të sipërmarrjes së lirë. Përmes kësaj platforme mbështesim edukimin gjatë gjithë jetës si mjet për zhvillimin personal dhe profesional të brezave. Kontributi juaj do të na ndihmojë në vazhdimin e këtij misioni në gjithë trevat shqipfolëse.

Mund të kontribuoni KETU. Falemnderit.

✨ Thënia e ditës
“Teknologjia është thjesht një mjet për të bashkuar njerëzit.”
— Mark Zuckerberg
Must watch
Business Mag Nr. #37 - Prill 2025

Mendo lokalisht, vepro globalisht

Viti 2025 vjen me sfida dhe mundësi të mëdha në sektorë të rëndësishëm të ekonomisë sonë. Turizmi shqiptar po përjeton një rritje të jashtëzakonshme, ku duket se pas një prezantimi mbresëlënës në ITB Berlin, Shqipëria është gati të pozicionohet si një destinacion i rëndësishëm në hartën botërore me një ofertë të larmishme turistike. Paralelisht, tregu i pasurive të paluajtshme po përballet me ndyshime të shumta, ku investimet strategjike dhe zhvillimi i qëndrueshëm janë kyç për suksesin e këtij sektori.
Teknologjia vazhdon të transformojë mënyrën se si jetojmë dhe punojmë. Inteligjenca Artificiale nuk është më thjesht një mjet ndihmës, por një faktor vendimtar që po shkruan rregulla të reja në çdo industri.

Bota përballë sfidës së krijimit të një axhende më humane për Inteligjencën Artificiale – si mund ta vendosim atë në shërbim të njeriut, pa e shndërruar në një rrezik për demokracinë dhe ekonominë globale? Ndërsa jetojmë në një botë që ndryshon vazhdimisht, shohim sesi Fintech është një realitet i padiskutueshëm që po lehtëson ditë pas dite jetën dhe veprimtarinë e bizneseve dhe individëve. Ajo që konfirmojmë me siguri në këtë edicion është sesi bizneset shqiptare po përqafojnë gjithnjë e më shumë një qasje europiane në menaxhim, kulturë, lidership dhe investime, duke u nxitur drejt inovacionit dhe …

Shiko më shumë
Na ndiqni në rrjetet sociale
0