Në fillim të kësaj jave iPhone im pësoi një ndryshim drastik. U bë gri. Në vend të ngjyrave të ndezura që dilnin nga ekrani, aplikacionet dhe fotot e mia dukeshin si printime gazetash të lara. Kjo ishte e qëllimshme nga ana ime.
Doja të shihja nëse vendosja e telefonit tim në modalitetin gri do të më bënte të shpenzoja më pak kohë nëpër aplikacione. Një rezultat befasues afër fillimit të eksperimentit tim: Bota reale rreth meje dukej më e gjallë kur shikoja larg nga telefoni im.
Modaliteti “Grayscale” është raportuar në shtypin teknologjik për të luftuar varësinë ndaj telefonit, por për herë të parë dëgjova për të javën e kaluar gjatë një diskutimi në “Twitter Spaces” me Emma Lembke, një studente kolegji 19-vjeçare që filloi lëvizjen LOG OFF për të ndihmuar të rinjtë të krijojnë një marrëdhënie më të shëndetshme me mediat sociale. Ema, varësia e së cilës nga Instagrami që në moshën 12-vjeçare ndikoi në shëndetin e saj mendor, tha se e vendoste telefonin e saj në modalitetin e grisë sa herë që kishte provime ose ishte në një periudhë stresuese të jetës.
Steve Jobs, i cili ndoqi pa pushim përsosmërinë estetike në telefonat Apple, me siguri do të kthehej në varrin e tij me idenë për t’i zbrazur kompjuterët tanë të xhepit nga të gjitha nuancat e tyre të zgjedhura me kujdes. Por ta kthesh telefonin në gri nuk është e lehtë. Kishte një seri labirintike cilësimesh që duhej të lundroja së pari. (Për të shkuar në shkallën gri në iOS, hapni Settings, shtypni Accessibility, më pas Display & Text Size dhe në fund lëvizni poshtë te një veçori e quajtur “Filtra me ngjyra”.) Asnjë nga këto nuk shfaqet kur kryeni një kërkim për “Grayscale”, “black&white” ose “colors” në aplikacionin Settings të iPhone. Ju duhet të kërkoni për hapat në Google.
Produkte të tjera që krijojnë varësi, ligjvënësit janë kujdesur t’i kufizojnë: paketat e cigareve kanë etiketa grafike paralajmëruese, ndërsa reklamat për alkoolin u kujtojnë konsumatorëve të “pinë me përgjegjshmëri”. Nuk ka asnjë kërkesë të ngjashme për firmat e Big Tech, pavarësisht provave të përhapura që përdorimi i tepërt i telefonit dhe mediave sociale çon në probleme të shëndetit mendor. Së paku, ata duhet të vënë në pah mjetet që u mundësojnë njerëzve t’i përdorin ato me më pak detyrim.
Por ata gjithashtu nuk e kanë bërë të lehtë për ata që ndërtojnë mjete për të kontrolluar varësinë ndaj telefonit. Tetorin e kaluar, “Meta” i dërgoi një letër pushimi dhe ndalimi një zhvilluesi britanik të softuerit, i cili kishte krijuar një mjet falas të shfletuesit që automatizonte procesin e heqjes së ndjekjes së një liste të tërë miqsh në Facebook, duke e bërë Newsfeed-in e një personi praktikisht bosh, ndërkohë që ende i mbante ata miq.
Louis Barclay e lançoi funksionalitetin në korrik 2020 pasi u përpoq të hiqte manualisht të gjithë miqtë e tij në Facebook – një proces që mund të zgjasë disa orë – dhe zbuloi se nuk tundohej më të lëvizte poshtë një “Feed”-i të pafundëm përmbajtjesh. Orët që kalonte në Facebook ranë, pasi varësia e tij u bë e menaxhueshme.
Afërsisht 12,500 njerëz shkarkuan app e Barclay, Unfollow Everything, por një vit më vonë, në korrik 2021, Facebook kërkoi që ai ta hiqte atë. Ai gjithashtu e ndaloi atë të përdorte Facebook apo Instagram përgjithmonë, duke thënë se app rrezikonte sigurinë dhe privatësinë e përdoruesit. Një zëdhënëse e Facebook tha se ishte e gabuar të sugjerohej se kompania ishte e motivuar për të reduktuar kontrollin e njerëzve mbi përdorimin e sitet dhe tha se ajo ofronte një panel aktiviteti dhe rikujtues të përditshëm për të kufizuar njoftimet, pasi kishte bashkëpunuar me ekspertë të shëndetit mendor.
Ekziston një industri e tërë pajisjesh si kjo. Aplikacione si News Feed Eradicator synojnë të reduktojnë shpërqëndrimet, Flipd është për të qëndruar i fokusuar te qëllimet dhe Freedom ndihmon në bllokimin e shpërqëndrimeve nëpër pajisje. Disa janë aplikacione, por shumë janë gjithashtu extensions të shfletuesit, të cilat Barclay thotë se mund të jenë më të lehta për t’u shpërndarë pasi aplikacionet duhet të luajnë sipas rregullave të App Stores.
Që nga viti 2015 nxisim shpirtin sipërmarrës, inovacionin dhe rritjen personale duke ndikuar në zhvillimin e një mjedisi motivues dhe pozitiv tek lexuesit tanë. Kjo punë që e bëjmë me shumë dashuri nuk ka të paguar. Ne jemi platforma e vetme e cila promovon modelin pozitiv të sipërmarrjes së lirë. Përmes kësaj platforme mbështesim edukimin gjatë gjithë jetës si mjet për zhvillimin personal dhe profesional të brezave. Kontributi juaj do të na ndihmojë në vazhdimin e këtij misioni në gjithë trevat shqipfolëse.
Mund të kontribuoni KETU. Falemnderit.