Fundi i një epoke të artë për prodhuesit e naftës

Për dekada prodhuesit arabë të naftës janë gjendur në një situatë të vështirë. Kur çmimet bien, ata zotohen të zhveshin ekonomitë e tyre nga “të zezat”. Por çmimet e ulëta nënkuptojnë se ata nuk mund të përballojnë reforma të kushtueshme. Pastaj prodhimi bie, kërkesa rritet dhe çmimet fillojnë kthimin e tyre të pashmangshëm. Thesaret janë përsëri të ndezura dhe presioni për reformë zhduket.

Privatisht, disa zyrtarë tani pyesin nëse ky cikël ka mbaruar, duke i bërë reformat e nevojshme të pashmangshme. Rënia e kërkesës e shkaktuar nga COVID-19 shpuri bëri që nafta e papërpunuar Brent të kapë shifrën deri në 21 dollarë për fuçi në vitin 2020. Çmimet do të rikuperohen pak në 2021, ndoshta duke kaluar kufirin e 50 dollarëve. Megjithatë, ato nuk do të shkojnë shumë më lart. Shumica e shteteve që prodhojnë naftë në Lindjen e Mesme, do të jenë akoma të paaftë të ekuilibrojnë buxhetet e tyre.

Arabia Saudite, prodhuesi më i madh i rajonit, do të vazhdojë me kërkimin e saj për të ardhura jo-naftë. Vitin e kaluar ajo trefishoi taksën e vlerës së shtuar në 15%. Sauditët që shpresuan se rritja ishte e përkohshme do të zhgënjeheshin kur mësuan se nuk ishte kështu. Akoma, deficiti do të zgjerohet. Kontraktorët do të luftojnë me pagesa të vonuara për punët e sektorit publik. Megjithatë, mbretëria do të vazhdojë përpara me megaprojektet e saj, të tilla si Neom, një qytet i teknologjisë së lartë  500 miliardë dollarë në shkretëtirën veri-perëndimore dhe një resort i planifikuar në Detin e Kuq më i madh se disa vende europiane bashkë. Ai gjithashtu do të detyrojë më shumë emigrantë të dalin jashtë tregut të punës, duke liruar vende për qytetarët vendas, megjithëse me pagë të ulët.

LEXO: ANALIZA: Epoka e naftës arabe është thuajse në perëndim

Ndërkohë, një udhëtim nëpër Dubai gjatë natës do të jetë i frikshëm: blloqet e larta të apartamenteve dhe vila të bollshme do të qëndrojnë të errëta dhe bosh. Emiratet e Bashkuara Arabe do të humbin rreth 1 milion emigrantë, një e dhjeta e popullsisë së saj. Disa do të kthehen në shtëpi, pasi kanë humbur punën. Të tjerëve, pasi u është shkurtuar rroga, do të kthejnë familjet e tyre dhe do të vendosen në banesa më të vogla për të ulur kostot. Ndërtimet e reja do të shkaktojnë një rënie të mëtejshme të çmimeve të pronave, të cilat ranë me 10% në vitin 2020. Dubai të paktën do të përfitojë një rritje të vonuar nga nisja e World Expo në Tetor 2021.

Kuvajti do të përdorë tregjet e bonove për të mbyllur një deficit që mund të shkojë deri në 15% të PBB-së, duke rënduar brezat e ardhshëm me më shumë borxhe për të paguar për një sektor publik të madh. Bahrejni dhe Omani, tashmë të vlerësuar si mbetje, do ta kenë më të vështirë për të marrë hua. Jashtë Gjirit, pamja duket akoma më e zbehtë. Iraku do të shkurtojë shpenzimet për të mbuluar listën e pagave të tij. Rezervat e huaja të Algjerisë, një shumë mbresëlënëse prej 200 miliardë dollarë në 2014, do të bien nën 40 miliardë dollarë.

Nuk do të ketë asnjë përmirësim. Kërkesa për naftë do të mbetet në depresion. Nga ana e furnizimit, anëtarët e OPEC + që respektuan kufijtë e rreptë të prodhimit në vitin 2020 do të nxisin më shumë ofertë për të përfituar në tregu. Edhe politika e Biden do të bëjë të sajën. Mbretërit dhe ministrat më në fund do ta kuptojnë se duhet të ristrukturojnë ekonomitë e tyre. Ata gjithashtu do të pyesin nëse është tepër vonë.

ECONOMIST

Must watch
Business Mag Nr. #24 - Tetor 2020

Numri 24 i revistës Businessmag.al sjell një panoramë të zhvillimeve, përshtatjeve dhe ecurisë në sektorë të ndryshëm të ekonomisë. Në të njëjtën kohë, shohim zhvillime relativisht të kënaqshme.  Organizime të reja si Dhoma Ekonomike e Gruas, duket si një shpresë për më shumë zë, lobim dhe mbështetje për gratë sipërmarrëse dhe sipërmarrjet e reja.

Gjatë kësaj periudhe angazhime si programi “Ringrihu më i fortë”, ishin një lloj kundërpërgjigje ndaj dëmeve ekonomike që po shkakton pandemia.

Influencerat vijojnë të rrisin hapësirat e tyre dhe janë bërë një instrument i rëndësishëm marketimi. Në brendësi të revistës do të gjeni renditjen e top 100 influencerave më të mëdhenj në vend.

Gjatë kësaj vere ndërkohë, vetë Businessmag pati një fushatë të suksesshme të promovimit të turizmit shqiptar. Qindra të rinj u angazhuan të dërgojnë foto dhe përshkrimet e vendeve të ndryshme të Shqipërisë.

Shiko më shumë
Na ndiqni në rrjetet sociale