Si një nga industritë më të mëdha globale, aviacioni civil është natyrisht tepër i ndjeshëm ndaj faktorëve të ndryshëm globalë. Mësimet e nxjerra nga kriza të dekadave të mëparshme kanë treguar vulnerabilitetin e trafikut ajror në krizat ekonomike. Shembulli i këtij ndikimi është Recesioni Ekonomik 2007-2010.
Me përhapjen e shpejt të virusit COVID-19, Organizata Ndërkombëtare e Aviacionit Civil ka monitoruar në mënyrë të vazhdueshme impaktin ekonomik në aviacionin civil. Në analizën e vlerësimit mbi impaktin ekonomik në aviacionin civil organizata botërore parashikoi 3 skenarë të mundshëm:
Baseline: Parashikimi i planifikuar mbi rezultatet e vitit të kaluar, pa shpërthimin e virusit.
Skenari I – “Mild”: ulje e lehtë e kapaciteteve
Skenari II – “Severe”- ulje drastike e kapaciteteve.
Sot aviacioni civil botëror është duke u përballur me skenarin e tretë. Nuk është surprizë që industria që u godit më rënd nga Covid-19 është njëkohësisht përgjegjëse për përhapjen e tij në të gjithë botën. Shpejtësia e pikiatës së kompanive ajrore është e jashtëzakonshme.
Në më pak se 2 muaj, perspektivat e industrisë në pjesën më të madhe të botës kanë marrë një kthesë dramatike për keq. Shumica e kompanive ajrore kanë anuluar fluturimet. Me ndërprerjen e tyre kanë filluar shkurtimin e stafit, p.sh SAS ka shkurtuar 90% të forcës punëtore dhe KLM tha se në muajt e ardhshëm do të shkurtojë 2000 vende pune. Kompanitë kanë hyrë në bisedime me qeveritë. Ato po afrojnë asistencën e tyre dhe po ndërmarrin masa stimuluese për lehtësimin e taksave, tarifave dhe ndarjes së slotave.
Të dhënat e fundit, të nxjerra nga faqja zyrtare e EuroControllit tregojnë për një rënie afro 45% të trafikut në nivel botëror. Italia shënon një rënie drastike me rreth 85.8% të trafikut. Vendi ynë renditet ndër 15 vendet e para të prekura më shumë. Rënia arrin shifrën e rreth 53.3% lidhur ngushtësisht kjo me mbylljen e flutrimeve me Italinë, me të cilën Shqipëria ka rreth 70% të trafikut.
“Këto janë kohë të jashtëzakonshme”- tha Alkexandre de Juniac, Drejtor i Përgjithshëm i IATA’s
Konteksti ekonomik referuar industrive të lidhura
Aviacioni siguron një rrjet transporti mbarëkombëtar, i cili është esencial për biznesin global. Kjo industri gjeneron rritje ekonomike, krijon vende pune dhe facilitete të domosdoshme për tregtinë ndërkombëtare dhe turizmin. Industria e transportit ajror siguron 65.5 milionë vende pune në botë në mënyre direkte, të lidhura këto me kompanitë ajrore, shërbimet e navigimit ajror, prodhimi i avionëve dhe sistemeve inxhinierike.
55.3 milionë vende punë janë të lidhur indirekt me aviacionin. Një nga industritë e lidhura ngushtësisht me aviacionin është turizmi. Mes mbështetjes së turizimit, transporti ajror gjeneron rritje ekonomike dhe zbut varfërinë. Nga 1.4 miliardë turistë që kalojnë kufijtë në një vit, më shumë se gjysma e tyre përdorin transportin ajror.
Trafiku ajror i pasagjerëve dhe mallrave pritej të dyfishohet në dy dekadat e ardhshme. Megjithatë në këto kohë të vështira sfidë mbetet vetëm kthimi në normalitet. Aviacioni civil mes sfidash do të vazhdojë të jetë lidhësi kryesor i njerëzve, kulturave dhe bizneseve në të gjithë botën duke siguruar rritje të qëndrueshme ekonomike dhe sociale.
Që nga viti 2015 nxisim shpirtin sipërmarrës, inovacionin dhe rritjen personale duke ndikuar në zhvillimin e një mjedisi motivues dhe pozitiv tek lexuesit tanë. Kjo punë që e bëjmë me shumë dashuri nuk ka të paguar. Ne jemi platforma e vetme e cila promovon modelin pozitiv të sipërmarrjes së lirë. Përmes kësaj platforme mbështesim edukimin gjatë gjithë jetës si mjet për zhvillimin personal dhe profesional të brezave. Kontributi juaj do të na ndihmojë në vazhdimin e këtij misioni në gjithë trevat shqipfolëse.
Mund të kontribuoni KETU. Falemnderit.