Në kohët e fundit, diskutimi se kur dhe nëse duhet t’i jepet një fëmije një smartphone është bërë një temë e nxehtë. Shumë prindër po përpiqen të mbrojnë fëmijët e tyre nga efektet negative të mediave sociale mbi shëndetin mendor, por përballen me sfida të shumta, përfshirë presionin e bashkëmoshatarëve.
Eksperti i njohur, Jonathan Haidt, profesor në Universitetin e Nju Jorkut dhe autor i librit “The Anxious Generation,” është një nga promovuesit kryesorë të lëvizjes për një fëmijëri pa smartphone. Sipas tij, zgjidhja për të menaxhuar përdorimin e smartphone-ve nga fëmijët kërkon që prindërit të bashkëpunojnë dhe të veprojnë së bashku. “Kur përballemi vetëm me këtë problem, ndihemi të pafuqishëm,” shpjegon Haidt. “Fëmijët ndihen të përjashtuar kur janë të vetmit pa smartphone, dhe kjo situatë përkeqësohet nëse nuk veprojmë në mënyrë kolektive.” Lëvizja për një fëmijëri pa smartphone po fiton terren në të gjithë botën, me organizata të ndryshme që po promovojnë këtë ide, si “Smartphone Free Childhood” në Mbretërinë e Bashkuar, “Wait Until 8th” në SHBA, “Unplugged” në Kanada, dhe “Heads Up Alliance” në Australi.
Katër rregullat që mund të ndihmojnë prindërit
Haidt propozon katër norma të thjeshta që mund të ndihmojnë prindërit të shtyjnë dhënien e smartphone-ve fëmijëve dhe adoleshentëve:
1. Pa smartphone përpara moshës 14 vjeç
Rregulli i parë është të mos u jepet fëmijëve një smartphone përpara moshës 14 vjeç. Sipas Haidt, një telefon i thjeshtë është i mjaftueshëm për komunikim, ndërsa një smartphone sjell botën e jashtme tek fëmijët, shpesh pa filtra.
2. Pa media sociale përpara moshës 16 vjeç
Rregulli i dytë është të shmanget përdorimi i mediave sociale deri në moshën 16 vjeç. Hulumtimet tregojnë se mediat sociale mund të ndikojnë negativisht në vetëbesimin dhe shëndetin mendor të të rinjve.
Lexo edhe:Milioneri që e nisi nga 0 : “90% e njerëzve shpenzojnë shumë para në këtë kategori”
3. Shkolla pa smartphone
Sipas Haidt, shkollat duhet të jenë zona të lira nga telefonat, për të përmirësuar përqendrimin dhe për të inkurajuar ndërveprimet sociale fizike. Disa vende tashmë kanë miratuar ligje për të kufizuar përdorimin e smartphone-ve në shkolla.
4. Më shumë lojëra të lira dhe aktivitete në natyrë
Rregulli i katërt është të zëvendësohen aktivitetet dixhitale me lojëra dhe aktivitete reale. Fëmijët kanë nevojë për një fëmijëri aktive, ku mund të luajnë në natyrë, të zhvillojnë pavarësinë dhe të përballen me sfida të reja.
Për të zbatuar këto rregulla, Haidt thekson rëndësinë e bashkëpunimit midis prindërve. “Kur të gjithë prindërit e një klase bien dakord të mos japin smartphone deri në shkollë të mesme, bëhet shumë më e lehtë të qëndrosh konsekuent,” thotë ai. Rikthimi i një fëmijërie të bazuar në lojëra të lira dhe aktivitete jashtë është kyç për zhvillimin e shëndetshëm të fëmijëve. Kjo qasje ndihmon në ndërtimin e aftësive sociale dhe pavarësisë, duke krijuar një mjedis më të shëndetshëm për rritjen e tyre.
Që nga viti 2015 nxisim shpirtin sipërmarrës, inovacionin dhe rritjen personale duke ndikuar në zhvillimin e një mjedisi motivues dhe pozitiv tek lexuesit tanë. Kjo punë që e bëjmë me shumë dashuri nuk ka të paguar. Ne jemi platforma e vetme e cila promovon modelin pozitiv të sipërmarrjes së lirë. Përmes kësaj platforme mbështesim edukimin gjatë gjithë jetës si mjet për zhvillimin personal dhe profesional të brezave. Kontributi juaj do të na ndihmojë në vazhdimin e këtij misioni në gjithë trevat shqipfolëse.
Mund të kontribuoni KETU. Falemnderit.