The Economist: Një boom gjigand investimesh po vjen - Business Magazine Albania

The Economist: Një boom gjigand investimesh po vjen

Sapo mbaroi karantina nëpër botën e pasur, njerëzit po shkojnë jashtë dhe po shpenzojnë. Restorantet e Australisë janë goditur për muaj të tërë. Qendrat tregtare të Amerikës janë të mbushura me njerëz që rrëmbejnë kontrolle stimuluese. Kinematë në Britani, të cilat u lejuan të rihapen në mes të majit, janë mbushur edhe një herë. Megjithatë, prapa skenave, një tjetër fond potencialisht më domethënës, i shpenzimeve, sapo ka filluar.

Bizneset kanë filluar të investojnë në një numër të madh. Në Amerikë shpenzimet kapitale nga kompanitë po rriten me një normë vjetore prej 15%, si për sendet e forta (makineritë dhe fabrikat) ashtu edhe për ato jo materiale (softuerët). Firmat në pjesë të tjera të botës po rritin gjithashtu shpenzimet. Parashikimet për investimet globale të biznesit nuk janë dukur kurrë kaq rozë. Analistët në Morgan Stanley, një bankë, parashikojnë një “cikël të nxehtë”. Investimet e përgjithshme globale, ata mendojnë se do të rriten në 121% të niveleve të para-recesionit deri në fund të vitit të ardhshëm. Oxford Economics, një këshillim, argumenton se “koha duket e përshtatshme për një bum shpenzimesh kapitale”, ndërsa IHS Markit, një firmë kërkimore, parashikon që investimet fikse globale do të rriten me më shumë se 6% këtë vit.

Optimizmi i sotëm shënon një ndryshim nga norma para-pandemike. Në Amerikë investimet e brendshme bruto të biznesit, si një pjesë e PBB-së, kishin qenë të ngadalta që nga fillimi i viteve 1980. Pas krizës financiare të 2007-09 u deshën më shumë se dy vjet që investimet globale, në terma realë, të rimarrin kulmin e mëparshëm. Në të kundërt, megjithëse investimet ranë më me shpejtësi në fillim të pandemisë, ka qenë më e shpejtë për t’u kthyer këtë herë. Mundësia e rritjes së kapakut premton se ekonomia globale nuk do të përballet me një përsëritje të viteve 2010, kur rritja e produktivitetit dhe PBB-së qëndruan me kokëfortësi nën tendencat e para krizës. Investimi në produkte të reja, teknologji dhe praktika biznesi, në fund të fundit, është themeli për të ardhura më të larta dhe një cilësi më të mirë të jetës. Çfarë qëndron prapa gëzimit dhe a mund të zgjasë ajo?

Për të kuptuar pse analistët janë kaq optimistë, merrni parasysh firmat e përfshira në S&P 500, indeksi kryesor i tregut të aksioneve të Amerikës. Së bashku ata përbëjnë rreth një dollar në shtatë të formimit total të kapitalit të korporatave në botë të pasur. Në një raport të fundit, Banka e Amerikës analizon thirrjet e fitimit të këtyre ndërmarrjeve që nga viti 2006 dhe arrin në përfundimin se drejtuesit janë më bullish për capex. The Economist ka shikuar 25 firmat më të mëdha jofinanciare në S&P 500 dhe zbuloi se pritjet e analistëve për shpenzim kapitali në 2021 janë rritur me 10% në vitin e kaluar.

Tani për tani rikuperimi i investimeve është përqendruar në disa industri. Zbulojmë se firmat globale të teknologjisë pritet të rrisin kapakun me 42% këtë vit, krahasuar me vitin 2019. Apple do të investojë 430 miliardë dollarë në Amerikë për një periudhë pesë-vjeçare, një përmirësim prej 20% në planet e mëparshme. Tajvani TSMC, prodhuesi më i madh i gjysmëpërçuesve në botë, kohët e fundit njoftoi se do të investonte 100 miliardë dollarë gjatë tre viteve të ardhshme në prodhim. Analistët vlerësojnë se shpenzimet e Samsung do të rriten me 13% këtë vit, pasi është rritur me 45% në 2020.

Kompanitë e teknologjisë po shpenzojnë kaq lirshëm pjesërisht sepse pandemia ka krijuar kërkesa të reja. Më shumë blerje ndodhin në internet. Puna në distancë është në rritje. Nevojiten pajisje dhe softuer të ri që ajo të funksionojë normalisht. Kërkimet e fundit nga Nicholas Bloom i Universitetit të Stanfordit dhe Steven Davis dhe Yulia Zhestkova të Universitetit të Çikagos zbulojnë një rritje të madhe në pjesën e regjistrimeve të patentave për teknologjitë nga shtëpia. UBS, një bankë tjetër, mendon se dërgesat e kompjuterëve për përdorim komercial do të rriten me gati 10% këtë vit, një përshpejtim edhe më i fundit.

Firmat e teknologjisë nuk janë shpenzuesit e vetëm entuziastë. Firmat në S&P 500 që përqendrohen në shpenzimet diskrecionale të konsumatorëve rritën shpenzimet me 36% nga viti në vit në tremujorin e parë. Kompanitë si Target dhe Walmart, dy shitës me pakicë, po përpiqen të mbajnë hapin me gjigandët në internet që po hanë drekën e tyre. Marks & Spencer, një shitës me pakicë britanike në gusht, kohët e fundit njoftoi se kishte nisur 46 faqe të reja në tregjet jashtë shtetit nga Islanda në Uzbekistan.

Shitësit e tjerë me pakicë po shpenzojnë furishëm për të zgjeruar kapacitetin, pasi janë kapur nga rritja e shpenzimeve shtëpiake. Çdo gjë, nga divanet te vaskat e nxehta ka shumë pak nevojë. Në fillim të këtij viti Peloton njoftoi “investime të konsiderueshme në rritje” në përshpejtimin e transportit të biçikletave të tij stërvitore nga Tajvani. Maersk, një firmë transporti, kohët e fundit tha se do të blinte më shumë kontejnerë për të lehtësuar pengesat. Libri global i porosive për anije të mëdha kontejnerësh është rritur nga 9% e flotës aktuale, në tetor, në mbi 15% në prill.

Pyetja e madhe është nëse bumi në zhvillim i shpenzimeve rrit një zhvendosje të gjerë dhe të qëndrueshme larg nga dobësia e viteve 2010, apo është thjesht një përgjigje entuziaste, por e përkohshme për rihapjen. Jo të gjitha firmat po rrisin kapakun: analiza jonë sugjeron që rreth gjysma e firmave në S&P 500 nuk pritet të investojnë më shumë në 2021 sesa investuan në 2019. Firmat globale të naftës dhe gazit po shkurtojnë me një të dhjetën në krahasim me para -nivelet pandemike, ndoshta si përgjigje e kërkesës më të ulët të pritur për tarifën e tyre të ngrohjes së planetit. Linjat ajrore dhe operatorët e anijeve turistike po bëjnë gjithashtu uljen e shpenzimeve ndoshta në pritje se do të duhet kohë para se njerëzit të mund të udhëtojnë përsëri lirisht. Shumë drejtues, të themi nga firmat e lëndëve të para ose të mallrave industriale, vazhdojnë të predikojnë disiplinën e kapitalit. Mund të jetë një hap i madh për ta që të kalojnë nga një dekadë kursimesh në kohën e lulëzimit.

Një shqetësim tjetër është tendenca drejt konsolidimit më të madh në industri nga hotelet në miniera, e cila duket se nuk ka gjasa të jetë përmbysur nga covid-19. Kërkimet nga FMN sugjerojnë që kompanitë me fuqi në treg mund të jenë më pak të interesuara për të investuar. Në pesë vitet para pandemisë, për shembull, investimet e biznesit amerikan në hotele ishin më të ulëta se sa në pesë vitet para krizës financiare, edhe pse kërkesa ishte shumë më e lartë.

Të vendosur kundër kësaj, megjithatë, kushtet ekonomike sot mund të bindin ndërmarrjet ngurruese të heqin telat e çantave. Në kontrast me periudhën pas krizës financiare, familjet kanë shumë kursime për të shpenzuar. Një përgjigje më vendimtare fiskale dhe monetare kësaj here ka lejuar gjithashtu që firmat të ngarkojnë me para. Lëshimi i obligacioneve nga kompanitë amerikane të vlerësuara nga investimi u rrit në një rekord $ 1.7trn në 2020, nga 1.1 $ në 2019, sipas S&P Global Market Intelligence, një veshje kërkimore.

Për më tepër, rialokimi ekonomik i provokuar nga covid-19, dhe implikimet e tij në investime, do të ndihen për ca kohë. Menaxherët në disa industri, veçanërisht gjysmëpërçuesit, tashmë e pranojnë që ata hynë në pandemi me shumë pak kapacitet rezervë dhe po premtojnë projekte shumëvjeçare për ta kompensuar atë. Ndoshta më e rëndësishmja, pandemia po çon në një epokë të optimizmit më të madh teknologjik. Vendosja e shpejtë e modeleve krejtësisht të reja të biznesit kur goditi covid-19, për të mos përmendur zbulimin e vaksinave, mund t’u ketë kujtuar bosëve pagimin e inovacionit. E gjithë kjo mund të shpjegojë pse pritjet për shpenzime gjigande nga firmat S&P 500 në 2022 janë edhe më ambicioze sesa ato për këtë vit. Bumi i investimeve mund të fillojë vetëm.

The Economist

Që nga viti 2015 nxisim shpirtin sipërmarrës, inovacionin dhe rritjen personale duke ndikuar në zhvillimin e një mjedisi motivues dhe pozitiv tek lexuesit tanë. Kjo punë që e bëjmë me shumë dashuri nuk ka të paguar. Ne jemi platforma e vetme e cila promovon modelin pozitiv të sipërmarrjes së lirë. Përmes kësaj platforme mbështesim edukimin gjatë gjithë jetës si mjet për zhvillimin personal dhe profesional të brezave. Kontributi juaj do të na ndihmojë në vazhdimin e këtij misioni në gjithë trevat shqipfolëse.

Mund të kontribuoni KETU. Falemnderit.

Must watch
Business Mag Nr. #29 - Korrik 2022

Art në biznes & biznes me art

Ky numër vjen me tema të fushave të paprekura më parë nga ne.

Sipërmarrja gjendet kudo, ndaj këtë radhë u ndalëm tek industria e modës dhe kinematografia. Arti është një fushë ku mund të lulëzojnë shumë sipërmarrje të suksesshme. Përmes investimit në art, jo vetëm bëjmë biznes, por i shërbejmë shumë më tepër identitetit shqiptar, duke krijuar mundësi të promovohen e të njihen në tregje globale, vendi, kultura dhe tradita shqiptare. Pra, të hapet rruga edhe për turizëm dhe eksporte më të mëdha.

Sot vijmë me artikuj dedikuar modës, sfidave aktuale, ndikuar nga kriza e çmimeve të larta, por edhe mundësive për zbulimin e talenteve. Muza Competition, konkursi i artistëve të rinj u kurorëzua me 10 finalistë nga diaspora dhe fitoren e një vajze të re. E sapodiplomuar në Amerikë, Alisa Dudaj, spikati, duke treguar me punimet e saj talentin dhe vlerësimin e traditës. Businessmag beson tek talentet dhe synon të frymëzojë përmes tyre. Në fushën e artit ju mund të nisni një startup, ndaj në faqen kryesore sjellim stilisten e re.

Një tjetër industri që po lulëzon mes vështirësish është ajo e kinematografisë. Financat publike vendase janë të ulëta dhe kineastët kërkojnë vë…

Shiko më shumë
Na ndiqni në rrjetet sociale
0