Tesla në krizë. A po fundoset perandoria e Elon Musk - Business Magazine Albania

Tesla në krizë. A po fundoset perandoria e Elon Musk

~6 minuta lexim

Tesla po përballet me një rënie të ndjeshme të shitjeve në të gjitha tregjet kryesore, ndërsa rivalët e saj kinezë po përjetojnë një rritje të fuqishme. Por problemet e kompanisë së udhëhequr nga Elon Musk sapo kanë filluar. Shitjet në Kaliforni, tregu kryesor i saj në SHBA, ranë me 31% në janar krahasuar me një vit më parë. Shifrat evropiane janë edhe më të këqija, me një rënie prej 43% në dy muajt e parë të vitit. Ndërkohë, në Kinë – tregu më i rëndësishëm për fitimet e kompanisë – shitjet e Teslës ranë me 29% deri në fund të shkurtit. Aksionet e saj kanë humbur vlerë, duke rënë me 34% këtë vit.

Një pakënaqësi në rritje ndaj CEO-së me kohë të pjesshme, Elon Musk – i cili drejton pesë kompani të tjera – ka çuar në protesta në dyqanet e Teslës dhe djegien e disa makinave, ndërsa ai është zotuar për të ulur shpenzimet dhe punonjësit qeveritarë ‘të panevojshëm’  në administratën Trump. Por gjërat do të përkeqësohen edhe më shumë. Rënia e shitjeve tregon se boshti financiar i kompanisë po dobësohet, ndërsa konkurrenca po rritet, veçanërisht nga BYD. Ky prodhues kinez makinash elektrike dhe baterish tejkaloi për herë të parë Teslën për nga të ardhurat në vitin 2024 dhe është në rrugën për ta lënë pas si liderin global të shitjeve të makinave elektrike këtë vit.

Lexo edhe: Revolucioni elektrik “Made in China”: BYD kalon Tesla-n me të ardhura mbi 107 miliardë dollarë!

Marka Tesla po bëhet toksike në Kaliforni, shteti që e mbështeti që nga dalja e modelit Roadster në 2008. Kompania po dështon edhe në aspektin teknologjik, ndërsa BYD po e kalon me një sistem karikimi shumë më të shpejtë dhe Waymo po dominon në makinat vetë-drejtuese, sektor ku Musk ka vënë bast për të ardhmen e Teslës.

“Shumë kompani e kanë tejkaluar Teslën në softuer, autonomi dhe inteligjencë të makinave, duke e bërë atë të duket si një kompani e mbetur pas.”  — Tu Le, Sino Auto Insights

Problemi më i madh për Teslën është në Kinë, ku hapi fabrikën e saj në Shanghai në 2019. Ishte fabrika e parë në Kinë e një prodhuesi të huaj të makinave në pronësi të plotë dhe shënoi një moment kyç për Teslën, duke çuar në një rritje të madhe të shitjeve falë fuqisë punëtore me kosto të ulët, pjesëve dhe logjistikës kineze. Por rënia e tregut në këtë vend, ku Tesla ka pasur gjithmonë rritje, po kërcënon të ngushtojë marzhet e saj të fitimit. Arsyeja kryesore për këtë rënie? Kompanitë kineze të makinave elektrike po e mposhtin Teslën në çdo aspekt.

“Kina kishte një plan kur i dha Teslës një fabrikë të pavarur. Ata donin teknologjinë, përvojën dhe njohuritë. Dhe me këtë erdhi edhe rreziku që Kina ta përdorte atë teknologji për të ndërtuar diçka më të mirë.”  — Ross Gerber, CEO i Gerber Kawasaki Wealth and Investment Management

Model Y mbeti makina elektrike më e shitur në Kinë vitin e kaluar, por BYD, prodhuesi më i madh i makinave në vend shiti shumë më tepër makina elektrike, duke përfshirë modele nga hatchback-u Seagull prej 10,000 dollarësh deri te SUV-i Yuan Plus, që fillon nga 16,000 dollarë. Këto çmime janë më pak se gjysma e një Tesla Model Y, i cili fillon nga 34,500 dollarë, ose Model 3, që kushton mbi 32,000 dollarë.

BYD gjithashtu ka prezantuar një sistem baterie që karikohet për pesë minuta – katër herë më shpejt se Superchargers i Teslës. Ndërkohë, CATL, prodhuesi më i madh në botë i baterive dhe furnizues i Teslës, po hedh poshtë ambiciet e Musk për bateritë. CEO i saj, Robin Zeng, i tha Reuters në fund të vitit të kaluar se i kishte thënë miliarderit që bateria e re e Teslës “do të dështojë dhe nuk do të ketë sukses kurrë.”

CEO i BYD, Wang Chuanfu – i cili ka një pasuri të vlerësuar prej 28 miliardë dollarësh – po sfidon gjithashtu sistemin Full Self-Driving të Teslës. Ai po e bën sistemin “Syri i Zotit” një veçori standarde në makinat e tij të reja, duke konkurruar drejtpërdrejt me sistemin autonom të Teslës.

Tesla po përballet me probleme edhe në SHBA. Ndërkohë që shitjet e përgjithshme të makinave elektrike u rritën me 14% në janar, shitjet e Teslës ranë me 11%, sipas S&P Global. Rënia ishte veçanërisht e theksuar në Kaliforni, ku Tesla kishte dominim të madh. Prodhuesit e tjerë të makinave elektrike si Hyundai, Kia dhe General Motors panë një rritje mesatare prej 24% të shitjeve në Kaliforni, ndërsa shitjet e Teslës ranë me 31%.

Lexo edhe :Risia e Audi – Hapni dhe mbyllni dyert me iPhone ose Apple Watch!

Të dhënat e reja nuk do të jenë të disponueshme deri në prill, por parashikimet janë të zymta. “Shitjet e Teslës do të pësojnë një goditje në tremujorin e parë,” thotë Ed Kim, president i AutoPacific.

Analistët e aksioneve kanë ulur parashikimet për Teslën, duke parashikuar një vit të dytë radhazi me rënie të shitjeve. “Vështirë të gjejmë ndonjë shembull tjetër në historinë e industrisë së makinave ku një markë ka humbur kaq shumë vlerë kaq shpejt.” — Ryan Brinkman, JP Morgan

Tesla po përballet edhe me mungesë produktesh të reja tërheqëse. Cybertruck, i cili duhej të ishte një sukses i madh, ka rezultuar një dështim, me vetëm 40,000 njësi të shitura vitin e kaluar, një e pesta e asaj që kishte parashikuar Musk. Gjithashtu, është përballur me tetë rikthime në fabrikë për defekte të ndryshme.

Për të dalë nga këto probleme, Musk ka propozuar një zhvendosje të Teslës drejt AI dhe robotikës, duke parashikuar fitime të mëdha nga robotaksit dhe robotët humanoidë. Megjithatë, në këtë fushë ai po përballet me konkurrencë të ashpër nga Waymo dhe kompani të tjera kineze.

Dëmi që Musk i ka shkaktuar kompanisë sapo ka filluar.

Burimi :Forbes / Përshtati: Businessmag.al

Që nga viti 2015 nxisim shpirtin sipërmarrës, inovacionin dhe rritjen personale duke ndikuar në zhvillimin e një mjedisi motivues dhe pozitiv tek lexuesit tanë. Kjo punë që e bëjmë me shumë dashuri nuk ka të paguar. Ne jemi platforma e vetme e cila promovon modelin pozitiv të sipërmarrjes së lirë. Përmes kësaj platforme mbështesim edukimin gjatë gjithë jetës si mjet për zhvillimin personal dhe profesional të brezave. Kontributi juaj do të na ndihmojë në vazhdimin e këtij misioni në gjithë trevat shqipfolëse.

Mund të kontribuoni KETU. Falemnderit.

Must watch
Business Mag Nr. #37 - Prill 2025

Mendo lokalisht, vepro globalisht

Viti 2025 vjen me sfida dhe mundësi të mëdha në sektorë të rëndësishëm të ekonomisë sonë. Turizmi shqiptar po përjeton një rritje të jashtëzakonshme, ku duket se pas një prezantimi mbresëlënës në ITB Berlin, Shqipëria është gati të pozicionohet si një destinacion i rëndësishëm në hartën botërore me një ofertë të larmishme turistike. Paralelisht, tregu i pasurive të paluajtshme po përballet me ndyshime të shumta, ku investimet strategjike dhe zhvillimi i qëndrueshëm janë kyç për suksesin e këtij sektori.
Teknologjia vazhdon të transformojë mënyrën se si jetojmë dhe punojmë. Inteligjenca Artificiale nuk është më thjesht një mjet ndihmës, por një faktor vendimtar që po shkruan rregulla të reja në çdo industri.

Bota përballë sfidës së krijimit të një axhende më humane për Inteligjencën Artificiale – si mund ta vendosim atë në shërbim të njeriut, pa e shndërruar në një rrezik për demokracinë dhe ekonominë globale? Ndërsa jetojmë në një botë që ndryshon vazhdimisht, shohim sesi Fintech është një realitet i padiskutueshëm që po lehtëson ditë pas dite jetën dhe veprimtarinë e bizneseve dhe individëve. Ajo që konfirmojmë me siguri në këtë edicion është sesi bizneset shqiptare po përqafojnë gjithnjë e më shumë një qasje europiane në menaxhim, kulturë, lidership dhe investime, duke u nxitur drejt inovacionit dhe …

Shiko më shumë
Na ndiqni në rrjetet sociale
0