Si të lulëzojmë kur gjithçka ndihet e tmerrshme

Si të lulëzojmë kur gjithçka ndihet e tmerrshme

Ne jemi të rrethuar nga negativiteti kudo që kthehemi. Lajmet që lexojmë, mediat sociale që lexojmë dhe bisedat që dëgjojmë. Ne thithim stresin nga familja, miqtë dhe kolegët tanë.

The Mighty, një platformë komunitare (e themeluar nga Mike) që siguron informacion shëndetësor dhe bashkon njerëzit rreth çështjeve të veçanta shëndetësore, ka anketuar më shumë se 70,000 lexues dhe anëtarë të komunitetit që nga Marsi rreth ndërgjegjësimit, perceptimeve dhe përvojës së tyre me krizën e koronavirusit. Në Shtator, të anketuarit raportuan se tre emocionet e tyre kryesore ishin zhgënjimi, shqetësimi dhe zemërimi. Numri i të anketuarve që zgjedhin zemërimin si një nga emocionet e tyre kryesore është dyfishuar që nga Marsi – duke u rritur nga 20% në 45% në Shtator.

Negativiteti mund të ketë efekte toksike. Në fakt, hulumtimi ka treguar vazhdimisht se ne çalojmë kur jemi të ekspozuar ndaj negativitetit ose vrazhdësisë. Dëshmitari i vrazhdësisë ndërhyn në kujtesën tonë të punës dhe ul performancën tonë. Ekspozimi i thjeshtë ndaj fjalëve të vrazhda zvogëlon aftësinë tonë për të përpunuar dhe rikujtuar informacionin. Ne priremi të mbyllemi, të ndalojmë komunikimin dhe të pushojmë së qeni të dobishëm për të tjerët. Mendimet jofunksionale dhe agresive (dhe nganjëherë veprimet) ngrihen lart.

Për fat të mirë, hulumtimi tregon se ekziston një mënyrë produktive për t’iu kundërvënë atyre efekteve. Ajo quhet: e lulëzuar – gjendje psikologjike, në të cilën njerëzit përjetojnë një ndjenjë të gjallërisë dhe të të mësuarit. Individët në lulëzim rriten, zhvillohen dhe marrin energji dhe nuk ndihen të ngecur ose të varfëruar.

Në studimet e kryera në një sërë industrish, u zbulua se njerëzit që përjetojnë një gjendje të lulëzuar janë më të shëndetshëm, më elastikë dhe më të aftë të përqendrohen në punën e tyre. Kur njerëzit ndiejnë një lulëzim, ato shmangen nga shpërqendrimet, stresi dhe negativiteti. Në një studim të gjashtë organizatave në gjashtë industri të ndryshme, punonjësit e karakterizuar të gjallëruar demonstruan 1.2 herë më pak lodhje në krahasim me kolegët e tyre. Ata ishin gjithashtu 52% më të sigurt në vetvete dhe kishin aftësi për të marrë nën kontroll një situatë. Ata kishin më pak të ngjarë të kenë negativitet që i tërheq drejt shpërqendrimit ose uljes së vetëbesimit.

Por, si ta fuqizoni lulëzimin tuaj, veçanërisht kur ndiheni sikur jeni duke u mbytur në negativitet? Hulumtimi tregon disa taktika. Shmang negativitetin. Kushtojini vëmendje asaj që po konsumoni: çfarë informacioni keni zgjedhur të lexoni, medias që ju konsumoni, muzikës që dëgjoni, njerëzve me të cilët zgjidhni të kaloni kohë dhe njerëzve që shikoni. Negativiteti depërton në poret tona përmes këtyre burimeve. Prandaj bëni zgjedhje të thjeshta larg negativitetit dhe drejt pozitivitetit.

Kini kujdes për ato që thoni me zë të lartë. Gjuha negative është veçanërisht tinëzare dhe e fuqishme. Ki kujdes nga ato që po mendon dhe thua. Ata që janë përreth jush ndikojnë tek ju dhe gjendja juaj shpirtërore, por ju keni më shumë kontroll mbi mendimet dhe ndjenjat tuaja se askushdo tjetër. Ajo që themi me zë të lartë gjithashtu ka një peshë të konsiderueshme. Sipas Trevor Moawad, një trajner i kushtëzimit mendor që punon kryesisht me atletë elitë, është dhjetë herë më i dëmshëm për ndjenjën tonë të lulëzimit nëse verbalizojmë një mendim sesa nëse thjesht e mendojmë. Pra, mendoni dy herë se si po inkuadroni dhe po flisni për një situatë. Në vend që të thuash: “Kjo është më e keqja që kam parë ndonjëherë”, ose “shkatërruese” ose “e tmerrshme”, rregulloni gjuhën tuaj për të qenë më neutrale. Ju mund të thoni: “Kjo situatë është sfiduese”, e cila njeh mundësinë për rritje ose të mësuar. Ju mund – dhe duhet – ta pranoni të vërtetën, ndërsa minimizoni fuqinë e saj për t’ju tërhequr poshtë.

Mendimet dhe shqetësimet negative na nxjerrin nga binarët. Mendimi negativ afatgjat, përsëritës, shoqërohet me uljen e aftësive njohëse dhe sëmundjen e Alzheimerit. Ai gjithashtu dëmton të tjerët, sepse ata bëhen të  ekspozuar ndaj negativitetit tonë. Sigurisht, është shumë e lehtë tëgjendesh mes njerëzve apo në situata toksike. Ne mund të luajmë lojën e fajit, të ripërtypim ose të mbivlerësojmë situatën. Nevojitet të adoptojmë një mendim proaktiv, duke u përqëndruar në atë që mund të kontrollojmë dhe në atë që duhet të bëjmë më tej.

Moawad sugjeron përdorimin e të menduarit neutral – një mënyrë jogjyqësore, joreaktive për të vlerësuar problemet dhe për të analizuar krizat. Kjo përfshin qëndrimin në moment, reagimin ndaj secilit moment kur ai zhvillohet dhe mbajtjen e fokusit tuaj se si mund të ndikoni në veprimin tuaj të ardhshëm. Mos u zhytni në analizimin e dështimeve të së kaluarës ose të rrëmbyer nga frika ose mendimet e së ardhmes. Merrni një lojë në një kohë. Praktikoni mirënjohjen në mënyrë të vazhdueshme. Ka shumë për të thënë në lidhje me përfitimet e mirënjohjes. Mirënjohja na zvogëlon stresin, na bën më të lumtur dhe na ndihmon të arrijmë qëllimet tona. Ndjenja e mirënjohjes në mënyrë rutinore rrit mbështetjen sociale që marrim, e cila ul më tej stresin dhe efektet e tij negative. Eshtë veçanërisht e fuqishme kur praktikohet së bashku me të menduarit neutral. Qendërmbrojtësi i Seattle Seahawk dhe fituesi i Super Bowl Russell Wilson ka folur rreth mënyrës se si ai e ka përdorur këtë kombinim për të përballuar vdekjen e babait të tij, një humbje të Super Bowl-it, ndikimin e Covid në jetën dhe profesionin e tij dhe sfida të tjera. Wilson thotë se me një “qëndrim mirënjohjeje” mund të jesh mirënjohës për një sfidë dhe ta kalosh atë.

Këshillat e tij nxitën familjen tonë të mendonte për disa prej efekteve pozitive që solli pandemia. Për shembull, si shumë familje, ne filluam takimet javore, duke bashkuar anëtarët e familjes të shpërndarë në të gjithë globin që nuk kishin qenë në kontakt të rregullt më parë. Kujdesuni duke menaxhuar energjinë tuaj. Ju gjithashtu mund të rrisni qëndrueshmërinë tuaj përballë negativitetit dhe të inkurajoni lulëzimin duke u ushtruar, duke ngrënë mirë dhe duke fjetur mjaftueshëm – të gjitha gjërat që dimë se duhet të bëjmë, por shpesh nuk arrijmë kur bombardohemi me negativitet. Kur ushtrohemi, muskujt tanë pompojnë “molekulat e shpresës” në sistemet tona trupore që janë të mira për shëndetin tonë mendor dhe fizik. Ju mund t’i amplifikoni këto efekte duke u ushtruar jashtë, me të tjerët ose në muzikë. Ushqimi i shëndetshëm gjithashtu ju ndihmon të shmangni negativitetin. Sa mirë i përgjigjeni zhgënjimit kur jeni të uritur? Na mungon vetëkontrolli i kërkuar për t’iu përgjigjur me durim. Gjumi është gjithashtu i rëndësishëm. Mungesa e tij dëmton vetë-rregullimin dhe vetë-kontrollin, të cilat mund të prodhojnë më shumë negativitet. Kërkimet kanë lidhur gjumin e dobët me zhgënjimin, padurimin, armiqësinë, ankthin, nivelet e ulëta të gëzueshmërisë, nivelet më të ulëta të besimit, devijimin në vendin e punës dhe sjelljen joetike. Heqja e gjumit dëmton gjithashtu marrëdhëniet midis udhëheqësve dhe pasuesve të tyre dhe zvogëlon sesa ndihmë njerëzit u japin të tjerëve.

Kërkoni marrëdhënie pozitive – brenda dhe jashtë punës. Hulumtimi i Christine zbuloi se marrëdhëniet de-energjizuese – në të cilat një person zotëron një grup të qëndrueshëm, të përsëritur gjykimesh, ndjenjash dhe synimesh negative ndaj një personi tjetër – kanë ndikim katër deri në shtatë herë më të madh në ndjenjën e lulëzimit të një punonjësi sesa marrëdhëniet pozitive dhe energjike. Për të kompensuar këto efekte, rrethohuni dhe kaloni më shumë kohë me energjikët – njerëzit në jetën tuaj që ju bëjnë të buzëqeshni dhe të qeshni, dhe të ngrenë shpirtin tuaj. Ju mund të mos jeni në gjendje të ndaloni rrjedhën e negativitetit në jetën tuaj, veçanërisht tani, por ju mund t’i rezistoni efekteve toksike të tij duke bërë zgjedhje të zgjuara se me kë dhe me çfarë rrethoheni, mendësinë që përshtatni dhe informacionin që konsumoni. Jo vetëm që do të jeni më mirë për shkak të këtyre zgjedhjeve – edhe ata

HARVARD BUSINESS REVIEW

Must watch
Business Mag Nr. #24 - Tetor 2020

Numri 24 i revistës Businessmag.al sjell një panoramë të zhvillimeve, përshtatjeve dhe ecurisë në sektorë të ndryshëm të ekonomisë. Në të njëjtën kohë, shohim zhvillime relativisht të kënaqshme.  Organizime të reja si Dhoma Ekonomike e Gruas, duket si një shpresë për më shumë zë, lobim dhe mbështetje për gratë sipërmarrëse dhe sipërmarrjet e reja.

Gjatë kësaj periudhe angazhime si programi “Ringrihu më i fortë”, ishin një lloj kundërpërgjigje ndaj dëmeve ekonomike që po shkakton pandemia.

Influencerat vijojnë të rrisin hapësirat e tyre dhe janë bërë një instrument i rëndësishëm marketimi. Në brendësi të revistës do të gjeni renditjen e top 100 influencerave më të mëdhenj në vend.

Gjatë kësaj vere ndërkohë, vetë Businessmag pati një fushatë të suksesshme të promovimit të turizmit shqiptar. Qindra të rinj u angazhuan të dërgojnë foto dhe përshkrimet e vendeve të ndryshme të Shqipërisë.

Shiko më shumë
Na ndiqni në rrjetet sociale