Rivaliteti SHBA-Kinë nxit investimet në teknologjinë hapësinore - Business Magazine Albania

Rivaliteti SHBA-Kinë nxit investimet në teknologjinë hapësinore

Rivaliteti SHBA-Kinë nxit investimet në teknologjinë hapësinore

SHBA është “në një garë hapësinore me Kinën për t’u kthyer në Hënë”, thotë shefi i NASA-s, Bill Nelson. Nelson thotë se dëshiron të sigurohet se “ne do të arrijmë atje së pari”.

Komentet e tij ringjallin kujtimet e viteve 1960 dhe 1970, kur Nasa ishte në një garë hapësinore me Bashkimin Sovjetik. Por gjysmë shekulli më vonë, NASA po punëson kompani private për të bërë shumë më tepër punë.

Z. Nelson thotë se ato janë thelbësore sepse lejon që kostot e mëdha të ndahen dhe që NASA të tërheqë “kreativitetin e sipërmarrësve në sektorin privat”. Ai tregon për SpaceX të Elon Musk, i cili në vitin 2021 iu dha 3 miliardë dollarë 2.4 miliardë £) kontratë për të ndërtuar një tokëzues hënor, dhe gjithashtu ka zhvilluar raketën më të fuqishme të ndërtuar ndonjëherë.

Firma të tjera private po ndiejnë gjithashtu përfitimin e garës hapësinore. Në fillim të këtij viti agjencia nënshkroi një marrëveshje prej 3.4 miliardë dollarësh me Blue Origin të Jeff Bezos – gjithashtu për të ndërtuar një tokëzues, por për ulje të mëvonshme në Hënë.

Këto janë vetëm dy kompani që po përfitojnë nga miliarda dollarë financime nga qeveria. Janë paratë që po shpenzohen, të paktën pjesërisht, për t’u përpjekur të qëndrojnë përpara Kinës në mes të tensioneve shumë më të gjera midis dy ekonomive më të mëdha në botë.
Në fund të gushtit, India u bë vendi i katërt që arriti një ulje të butë në Hënë dhe i pari që arriti në rajonin e polit jugor hënor.

Pavarësisht këtij suksesi, programi hapësinor i Kinës është ai që ndiqet më nga afër nga NASA.

Kina është i vetmi vend që ka stacionin e vet hapësinor, ajo ka sjellë tashmë mostrat e hënës përsëri në tokë dhe ka plane për të arritur në rajonet polare të sipërfaqes hënore.

Kjo e shqetëson z.Nelson: “Ajo për të cilën jam i shqetësuar është se ne gjejmë ujë në polin jugor të hënës, Kina arrin atje dhe Kina thotë se kjo është zona jonë. Ju nuk mund të vini këtu, është e jona.”

Nelson argumenton se veprimet e Kinës për të ndërtuar ishuj artificialë për të kërkuar sovranitet mbi pjesë të Detit të Kinës Jugore mbështesin shqetësimin e tij.

Nelson gjithashtu thekson se Kina nuk është nënshkruar me Marrëveshjen e Artemis të udhëhequr nga SHBA, të synuara si një kornizë për praktikat më të mira në hapësirë dhe në Hënë.

Kina thotë se është e përkushtuar ndaj eksplorimit paqësor të hapësirës dhe më parë ka hedhur poshtë shqetësimet e SHBA-së për programin e saj hapësinor si “një fushatë shpifëse kundër përpjekjeve normale dhe të arsyeshme të hapësirës së jashtme të Kinës”.

Rivaliteti po nxit investime të mëdha nga NASA. Në vitin deri në fund të shtatorit 2021, agjencia thotë se shpenzimet e saj ishin 71.2 miliardë dollarë për ekonominë amerikane – një rritje prej 10.7% krahasuar me një vit më parë.

Lexo edhe:Kina zbulon planet për vendosjen e astronautëve në hënë deri në vitin 2030

Ndërsa emra të mëdhenj si SpaceX mund të tërheqin titujt, shpenzimet e NASA-s arrijnë shumë më tej në ekonomi. “Një e katërta e shpenzimeve tona shkojnë për bizneset e vogla,” thotë z.Nelson.

Ato para mund të përshpejtojnë rritjen e firmave të vogla, veçanërisht të bizneseve të reja, thotë Sinead O’Sullivan, një ish inxhiniere e NASA-s dhe tani ekonomiste e hapësirës në Shkollën e Biznesit të Harvardit.

Qeveria shpesh vepron si klienti i parë për firmat fillestare dhe ato kontrata mund t’i lejojnë ata të afrohen me investitorët privatë dhe të mbledhin edhe më shumë para, thotë ajo. “Shumë herë ne flasim për kapitalin sipërmarrës dhe kapitalin privat, megjithatë, qeveritë janë po aq nëse jo më të rëndësishme,” thotë zonja O’Sullivan.
RocketLab me bazë në Zelandën e Re është një tjetër lojtar i madh në ekonominë hapësinore. Një rival i SpaceX, ai ka përfunduar tashmë 40 lëshime për klientët duke përfshirë Nasa dhe agjenci të tjera qeveritare të SHBA.

“Lançimi është rreth një mundësi prej 10 miliardë dollarësh. Pastaj është infrastruktura, si ndërtimi i satelitëve, është rreth një mundësi prej 30 miliardë dollarësh. Dhe pastaj ka aplikime dhe kjo është rreth një mundësi prej 830 miliardë dollarësh.” Ai nuk është i vetëm që bën pretendime të mëdha. Banka amerikane e investimeve Morgan Stanley vlerësoi se industria globale e hapësirës mund të rritet me vlerë mbi 1 trilion dollarë në vit deri në vitin 2040.

Çfarë mund të sjellë e ardhmja për firmat private të hapësirës? Z. Beck është i kujdesshëm në lidhje me mundësitë në Hënë, veçanërisht minierat. “Për momentin, nuk është ekonomikisht e qëndrueshme të shkosh në hënë, timen dhe ta kthesh atë në Tokë”.

Bill Nelson i NASA-s sheh mundësi në kërkimin mjekësor. Ai tregon për kërkime të dobishme për rritjen e kristaleve të kryera në Stacionin Ndërkombëtar të Hapësirës në 2019 nga firma farmaceutike Merck, e cila ndihmoi në zhvillimin e një trajtimi të kancerit. Ai gjithashtu thotë se fibra optike mund të prodhohet në mënyrë më efektive në gravitetin zero.

“Ajo që do të shihni përfundimisht është shumë aktivitet biznesi në orbitën e ulët të Tokës.”

bbc

Që nga viti 2015 nxisim shpirtin sipërmarrës, inovacionin dhe rritjen personale duke ndikuar në zhvillimin e një mjedisi motivues dhe pozitiv tek lexuesit tanë. Kjo punë që e bëjmë me shumë dashuri nuk ka të paguar. Ne jemi platforma e vetme e cila promovon modelin pozitiv të sipërmarrjes së lirë. Përmes kësaj platforme mbështesim edukimin gjatë gjithë jetës si mjet për zhvillimin personal dhe profesional të brezave. Kontributi juaj do të na ndihmojë në vazhdimin e këtij misioni në gjithë trevat shqipfolëse.

Mund të kontribuoni KETU. Falemnderit.

Must watch
Business Mag Nr. #35 - Qershor 2024

Ja si sipërmarrës të guximshëm përmes inovacionit ndikojnë industri të tëra!

 

Ky numër i revistës mund të quhet numri i dedikuar sipërmarrësve, nismëtarëve dhe inovatorëve. Atyre të cilët me guxim, këmbëngulje dhe me risi nxisin transformimin e industrive me ndikim në jetët tona. Këto përvoja, sfida, ide të reja, aplikime dhe bashkëpunime të tyre, vijnë nëpërmjet Business Mag Albania, nr. 35. 

Për ty, që po e mban në dorë këtë revistë, kemi diçka të re! Tani mund të dëgjosh me zë artikujt që lexon tek BusinessMag. 

Në partneritet me Nullius in Verba, sjellim një mënyrë revolucionare për të konsumuar përmbajtjen. Falë teknologjisë së avancuar të AI, tani mund të dëgjoni me zë artikujt tuaj të preferuar në çdo kohë dhe vend, duke ju lejuar të informoheni ndërsa jeni në lëvizje. Ky bashkëpunim inovativ pasqyron përkushtimin tonë për të mbështetur sipërmarrjen dhe zhvillimin e modeleve të suksesshme, duke sjellë përvojë të re dhe vlerë të shtuar për ju si lexues. Skano kodet QR në çdo artikull dhe shijo nga kudo që të jesh një format të ri, mundësuar nga Inteligjenca Artificiale, aplikuar nga një …

Shiko më shumë
Na ndiqni në rrjetet sociale
0