Fillesat e inteligjencës artificiale (AI) po bëjnë bujë, me Perplexity AI.
Perplexity është një motor kërkimi dhe chatbot i fuqizuar nga AI i cili mbledh informacione nga faqet e internetit që i konsideron të besueshme dhe më pas ofron një përmbledhje me mjetin e vet. Është një nga startup-et që po përpiqet të hapë tregun e motorëve të kërkimit të dominuar nga Google. Kompania thotë se misioni i saj është të “demokratizojë aksesin në njohuri” duke e bërë më të lehtë për këdo që të mësojë dhe eksplorojë tema të reja. Kompania aktualisht merr rreth 15 milionë pyetje në ditë, sipas Wall Street Journal.
Si funksionon?
Perplexity përdor shumë modele të mëdha gjuhësore (LLM), të tilla si OpenAI dhe Llama e Metës, për të gjeneruar përmbledhje nga kërkimi i përdoruesit.
Por, çfarë e bën atë të ndryshëm nga Google?
Motorët tradicionalë të kërkimit përdorin të dhëna të para-indeksuara. Por, Perplexity bën kërkime në kohë reale, të cilat kompania thotë se e bën atë efektive për temat që evoluojnë shpejt, si lajmet. Në vend që të sigurojë një listë lidhjesh si motorët e tjerë të kërkimit, Perplexity thotë se ju jep përgjigje në “gjuhë të qartë dhe të përditshme”. Ai gjithashtu tregon lidhje me burimet që janë përdorur në përgjigje, në mënyrë që të dihet se nga vjen informacioni.
Si filloi?
Perplexity u themelua në vitin 2022 nga Andy Konwinski, Aravind Srinivas, Denis Yarats dhe Johnny Ho, të cilët u takuan gjatë punës në Google AI. Kompania është e bazuar në zonën e Gjirit të San Francisco-s në SHBA dhe financohet nga disa firma të kapitalit sipërmarrës. Ai gjithashtu mbështetet nga themeluesi dhe ish-CEO i Amazon, Jeff Bezos.
Pse interesimi i papritur?
Kompania është në bisedime për mbledhjen e fondeve dhe shpreson të mbledhë rreth 500 milionë dollarë (463 milionë euro) me një vlerësim prej 8 miliardë dollarësh (7.4 miliardë euro), sipas një raporti në The Wall Street Journal këtë javë. Kjo do të dyfishonte vlerësimin e kompanisë.
Por, nuk janë të gjitha lajmet e mira për Perplexity. Disa botues lajmesh, duke përfshirë The New York Times, Forbes dhe Wired dhe së fundmi Dow Jones dhe New York Post kanë akuzuar kompaninë për plagjiaturë dhe gërvishtje në internet, me disa nga ato ankesa që rezultojnë në padi.
Një nga ato padi nga perandoria mediatike e Murdoch pretendonte se Perplexity sajoi një skemë për të trajnuar modelet e saj falas, duke devijuar trafikun larg nga një faqe interneti botuesish, gjë që mund të jetë kritike për të ardhurat e tyre.
“Kjo padi është sjellë nga botuesit e lajmeve të cilët kërkojnë korrigjim për skemën e pacipë të Perplexity për të konkurruar për lexuesit, ndërkohë që frenojnë përmbajtjen e vlefshme që prodhojnë botuesit”, thuhet në padinë e ngritur në Distriktin Jugor të New York-ut.
Kjo padi është pjesë e një mosmarrëveshjeje më të gjerë për të drejtën e autorit midis kompanive të teknologjisë dhe botuesve për përdorimin e artikujve të rinj dhe përmbajtjeve të tjera pa leje për të operuar sistemet e tyre. Kompanitë e lajmeve argumentojnë se Perplexity gëlltit përmbajtjen e saj në një bazë të dhënash të brendshme, e cila përdor një teknikë të quajtur gjenerimi i shtuar nga rikthimi (Rag) për të gjeneruar përgjigje ndaj pyetjeve të përdoruesve. Përdoruesit e Perplexity gjithashtu mund të “kapërcejnë lidhjet” te botuesit origjinal. Paditësit gjithashtu argumentojnë se Perplexity formulon përgjigjet e saj në një mënyrë që mund të riprodhojë përmbajtjen fjalë për fjalë.
Në korrik, Perplexity njoftoi një model të ndarjes së të ardhurave për botuesit.
“Kur Perplexity fiton të ardhura nga një ndërveprim ku referohet përmbajtja e një botuesi, ai botues do të fitojë gjithashtu një pjesë,” shkroi Perplexity në një postim në blog, duke shtuar se kompania do t’u ofrojë botuesve kredite për ndërfaqen e programimit të aplikacionit (API).
Lexo edhe: Çfarë duhet të bëni kur një miqësi përfundon
Perplexity AI nuk është e vetmja kompani që hyn në telashe me kompanitë mediatike.
Ka dy çështje kryesore kur bëhet fjalë për të drejtën e autorit dhe AI. E para është nëse kompanitë e AI mund të përdorin ligjërisht materiale me të drejtë autori për të trajnuar modelet e tyre. Çështja e dytë është se kush i zotëron të drejtat për përmbajtjen e gjeneruar nga AI, pasi ligjet tradicionale të të drejtave të autorit supozojnë autorësinë njerëzore.
Që nga viti 2015 nxisim shpirtin sipërmarrës, inovacionin dhe rritjen personale duke ndikuar në zhvillimin e një mjedisi motivues dhe pozitiv tek lexuesit tanë. Kjo punë që e bëjmë me shumë dashuri nuk ka të paguar. Ne jemi platforma e vetme e cila promovon modelin pozitiv të sipërmarrjes së lirë. Përmes kësaj platforme mbështesim edukimin gjatë gjithë jetës si mjet për zhvillimin personal dhe profesional të brezave. Kontributi juaj do të na ndihmojë në vazhdimin e këtij misioni në gjithë trevat shqipfolëse.
Mund të kontribuoni KETU. Falemnderit.