Mos pyetni “Pse” – filloni të pyesni “Si” - Business Magazine Albania

Mos pyetni “Pse” – filloni të pyesni “Si”

Mos pyetni “Pse” – filloni të pyesni “Si”

 

 

Në vitin 1802, William Wordsworth shkroi: “Fëmija është ati i njeriut.” Një shekull e gjysmë më vonë, The Beach Boys i dhanë homazh kësaj shprehjeje përmes një kënge me të njëjtin titull. Nga perspektiva e shekullit XXI, ndoshta do të preferonim që të thoshin: “Fëmija është prindi i të rriturit,” por le të jemi të kuptueshëm dhe të pranojmë që të dyja palët kërkonin një formulim më të thjeshtë, pa u bërë qëllimisht përjashtues në aspektin gjinor.

Pavarësisht nëse qëndrojmë te “ati/njeriu” apo e përditësojmë në “prindi/i rrituri,” kjo shprehje përmban një të vërtetë universale – ajo që mësojmë si fëmijë na formon si të rritur.

Por shumë nga instinktet dhe reflekset verbale që marrim nga prindërit dhe mësuesit (të cilët i kanë mësuar nga brezat paraardhës) mund të jenë pengesë kur i përdorim si të rritur, veçanërisht si menaxherë. Këto instinkte shpesh na çojnë në biseda “të përmbysura,” që na drejtojnë në drejtimin e kundërt nga ai që dëshirojmë të ndjekim. Një nga këto reflekse është pyetja “Pse?” – një instinkt që shpesh e kemi përvetësuar nga pyetjet e fëmijërisë: “Pse nuk i ke ngrënë perimet?” “Pse nuk e ke larë fytyrën?” “Pse dhoma jote është rrëmujë?” dhe më vonë: “Pse notat e tua janë të dobëta?”

Ja si kjo shfaqet te të rriturit:

  • Shefi: “Nuk mendoj se je ende gati për këtë promovim.”
  • Ju: “Pse jo?”
  • Klienti: “Pas një rishikimi, kemi vendosur të ftojmë disa konkurrentë tuaj për të bërë oferta.”
  • Ju: “Pse? Çfarë kemi bërë gabim?”
  • Mesazh nga partneri: “Mendoj se është koha të përfundojmë këtë marrëdhënie.”
  • Ju: “Pse?”

Tingëllon e njohur?

Pyetja “Pse?” është një instinkt natyral kur përballemi me pengesa. Logjika që kemi mësuar nga prindërit dhe mësuesit na mëson se për të zgjidhur një problem, fillimisht duhet të kuptojmë arsyet e tij. Por ky instinkt mund të jetë kundërproduktive në praktikë. Hulumtimet e kryera nga studiues në Interactifs kanë zbuluar se ka një mënyrë më efektive për t’u përballur me sfidat: duke pyetur “Si?”

Lexo edhe:INFINTECH 2024: Liderët e Fintech bashkohen në Mal të Zi për të formësuar të ardhmen e financave

Shembulli 1: Promovimi në punë

  • Shefi: “Nuk mendoj se je ende gati.”
  • Ju: “Jam i zhgënjyer që e dëgjoj këtë. Mendoj se jam gati për këtë rol. Si mund të tregoj që jam i përgatitur për këtë promovim?”
  • Shefi: “Do të duhet të tregosh që ke një bazë më të mirë në marketingun dixhital sesa mendoj unë.”

Edhe pse problemi mbetet i njëjtë, ndryshon natyra e bisedës. Duke e orientuar bisedën drejt së ardhmes dhe zgjidhjeve, shmangim qëndrimet konfrontuese dhe fokusin te mangësitë e së kaluarës.

Shembulli 2: Klienti që kërkon oferta nga konkurrentët

  • Klienti: “Kemi vendosur të ftojmë konkurrentë për të bërë oferta.”
  • Ju: “E kuptoj që kjo është një goditje për ne. Si mund të fitojmë besimin tuaj dhe të marrim një mundësi për të treguar përmirësim gjatë tre muajve të ardhshëm?”

Shembulli 3: Ndërprerja e marrëdhënies personale

  • Partneri: “Mendoj se është koha ta përfundojmë këtë marrëdhënie.”
  • Ju: “Isha i tronditur kur mora mesazhin tënd. E respektoj vendimin tënd, por dua të di se çfarë mund të ndryshoj që të kemi një shans për të qëndruar bashkë.”

Psikiatri zviceran Carl Jung thoshte: “Bërja e pyetjes së duhur është gjysma e zgjidhjes së problemit.” Prandaj, në vend që të pyesni “Pse nuk po funksionon?” filloni të pyesni “Si mund ta përmirësojmë?” Duke e aplikuar këtë qasje, jo vetëm që do të përmirësoni komunikimin, por do të ndihmoni edhe brezat e ardhshëm të zhvillojnë instinkte më produktive.

hbr

Që nga viti 2015 nxisim shpirtin sipërmarrës, inovacionin dhe rritjen personale duke ndikuar në zhvillimin e një mjedisi motivues dhe pozitiv tek lexuesit tanë. Kjo punë që e bëjmë me shumë dashuri nuk ka të paguar. Ne jemi platforma e vetme e cila promovon modelin pozitiv të sipërmarrjes së lirë. Përmes kësaj platforme mbështesim edukimin gjatë gjithë jetës si mjet për zhvillimin personal dhe profesional të brezave. Kontributi juaj do të na ndihmojë në vazhdimin e këtij misioni në gjithë trevat shqipfolëse.

Mund të kontribuoni KETU. Falemnderit.

Must watch
Business Mag Nr. #36 - Tetor 2024

Vjeshta solli rikthimin e aktiviteteve biznesore në ritmin e tyre të plotë, pas pushimeve të verës. Sipërmarrjet shqiptare, me dinamikat e tyre të pandalshme, janë aktualisht para një sfide dhe mundësie më të madhe. Proceset e përafrimit me BE-në krijojnë një mundësi për një treg më të madh, por kjo kërkon njëkohësisht përgatitjen të duhur për tregun.

Eventet e fundit, veçanërisht Future2Tech, tregoi se shumë kompani shqiptare, kryesisht në fushën e zhvillimit të Softwareve, po punojnë tashmë për tregun e huaj dhe janë kompani ndërkombëtare në kuptimin e plotë të fjalës. 

Në brendësi të këtij numri ne kemi sjellë histori brandesh dhe histori njerëzore; histori sipërmarrësish dhe profesionistësh, të cilët kanë investuar kohë dhe pasion në punët e tyre për të parë rezultatet që duken sot. Një prej brandeve për të cilin flasim sot, mbyll 3 dekada biznes në Shqipëri, diçka që vlen të marrë përgëzime nga të gjithë. 

Histori nga vendi dhe diaspora, rrugëtime në tregti, shërbim, apo edhe konsulencë, ky numër sjell një gamë të gjerë artikujsh, të shtrirë madje mes biznesit dhe artit, të cilat, kur ndërthuren, sjellin zhvillime shumë të bukura për shoqërinë.

Interesant është fakti se kushdo që …

Shiko më shumë
Na ndiqni në rrjetet sociale
0