Nga Alex Friedman, Trish Stroman– Në mbarë botën, gratë menaxhojnë rreth 32 trilionë dollarë shpenzime vjetore dhe pritet të kontrollojnë 75% të shpenzimeve diskrecionale brenda pesë viteve të ardhshme. Megjithatë, në pothuajse çdo industri, shumica e produkteve nuk arrijnë të plotësojnë nevojat e tyre, duke reflektuar një supozim të heshtur se gratë janë një “treg i veçantë”.
Për dekada me radhë, kompanitë janë mbështetur tek gjestet sipërfaqësore: paketim rozë, fushata simbolike “miqësore për gratë” dhe taksa e njohur si “pink tax”, ku gratë paguajnë më shumë për të njëjtin produkt. Shumë nga këto oferta “personalizuese” janë thjesht marketing në maskim.
Rezultati është një hendek i vazhdueshëm midis asaj që gratë duan dhe asaj që kompanitë ofrojnë. Mbyllja e këtij hendeku kërkon produkte dhe shërbime që reflektojnë prioritetet, vendimet, karrierat dhe përvojat reale të grave.
Historikisht, gratë janë pritur të përshtaten me sisteme dhe shërbime që nuk janë krijuar me ta në mendje. Shembujt janë të shumtë: pajisjet mbrojtëse rrallë përshtaten, telefonat inteligjentë shpesh janë të mëdhenj për duar të vogla, dhe asistentët zanorë nuk njohin shpesh zërat femërorë. Kur të dhënat mashkullore përdoren si standardi “normal”, gratë mbeten të nënshërbyera dhe tregjet nuk zhvillohen plotësisht.
Ky gabim përfaqëson një nga mundësitë më të mëdha të pashfrytëzuara për rritje ekonomike. Për shembull, në shërbimet financiare, gratë shtojnë 5 trilionë dollarë në pasurinë globale çdo vit, por produktet ende adresojnë prioritetet dhe modelet e të ardhurave të meshkujve. Edhe pse menaxhojnë pjesën më të madhe të buxhetit familjar, gratë ndihen deri në 8 pikë përqindjeje më pak të afta financiarisht se meshkujt. Produktet që marrin parasysh pushimet për kujdes, diferencat në pagë dhe jetëgjatësinë më të gjatë mund të gjenerojnë miliarda vlera, duke përmirësuar sigurinë financiare të grave.
Lexo edhe: ‘Kriza ekzistenciale e Evropës’, Lagarde kërkon reforma urgjente në BE
Edhe në industri tradicionalisht femërore si bukuria, kujdesi personal dhe ushqimet, vetëm dy të tretat e grave ndihen të plotësuara nga oferta ekzistuese. Shumë marka vazhdojnë të përparojnë marketingun mbi substancën, por gratë janë të gatshme të paguajnë deri 15% më shumë për siguri, cilësi më të lartë ose komoditet më të madh. Për të përfituar, kompanitë duhet të fokusohen te vlerat reale të grave, jo thjesht të “femërzojnë” produktet ekzistuese.
Në kujdesin shëndetësor, pasojat mund të jenë jetësore. Edhe pse gratë marrin 83% të vendimeve shëndetësore familjare, vetëm 41% ndihen të dëgjuara. Nëndiagnoza dhe trajtime të pamjaftueshme – sidomos për menopauzën, shëndetin kockor, kognitiv dhe kardiovaskular paraqesin një mundësi tregu mbi 100 miliardë dollarë vetëm në SHBA. Sëmundjet kardiovaskulare, shkaku kryesor i vdekjes tek gratë, diagnostikohen më pak sepse protokollet bazohen në simptomat mashkullore. Përmirësimi i këtij paradigme mund të zgjerojë tregun kardiovaskular me 74%, në 20 miliardë dollarë deri në 2030.
Ky dinamik është i pranishëm në pothuajse çdo industri: kur gratë përjashtohen, tregjet nuk performojnë maksimalisht; kur adresohen, mirëqenia përmirësohet dhe fitimet rriten.
Por kjo kërkon ndryshim themelor. Jetët e grave nuk janë lineare; shëndeti, karrierat, familjet dhe identitetet ndryshojnë vazhdimisht. Produktet duhet të projektohen duke pasur parasysh këtë evoluim.
Kërkimi duhet të shkojë përtej demografisë. Investimi në hulumtime specifike për gra, bashkëpunimi me universitete, ofrues shëndetësorë dhe ekspertë të të dhënave ndihmon për krijimin e inovacioneve gjithëpërfshirëse. Normalizimi i temave të ndjeshme, si menopauza, fertiliteti dhe pavarësia financiare, mund të hapë rrugën për mundësi të reja biznesi.
Inovacioni dhe investimi në shërbimet dhe produktet për gratë janë më shumë se drejtësi: ato mund të nxisin valë rritjeje ekonomike globale.
*Alex Friedman është Drejtor Menaxhues dhe Partner në Boston Consulting Group X. Trish Stroman është Drejtore Menaxhuese dhe Partnere e Lartë në të njëjtën kompani.
Copyright: Project Syndicate, 2025 / www.project-syndicate.org
Që nga viti 2015 nxisim shpirtin sipërmarrës, inovacionin dhe rritjen personale duke ndikuar në zhvillimin e një mjedisi motivues dhe pozitiv tek lexuesit tanë. Kjo punë që e bëjmë me shumë dashuri nuk ka të paguar. Ne jemi platforma e vetme e cila promovon modelin pozitiv të sipërmarrjes së lirë. Përmes kësaj platforme mbështesim edukimin gjatë gjithë jetës si mjet për zhvillimin personal dhe profesional të brezave. Kontributi juaj do të na ndihmojë në vazhdimin e këtij misioni në gjithë trevat shqipfolëse.
Mund të kontribuoni KETU. Falemnderit.