Inflacioni: Shtatë arsyet pse kostot e jetesës po rriten globalisht - Business Magazine Albania

Inflacioni: Shtatë arsyet pse kostot e jetesës po rriten globalisht

Nga blerja e sendeve ushqimore te ngrohja e shtëpive tona, kostoja e jetesës po rritet ndjeshëm në mbarë botën.

Inflacioni global – norma me të cilën rriten çmimet – është nën nivelin më të lartë që nga viti 2008. Këtu janë disa nga arsyet pse.

1. Rritja e çmimeve të energjisë dhe benzinës

Çmimet e naftës ranë në fillim të pandemisë, por kërkesa është rikthyer dhe këtë javë arriti nivelin më të lartë të shtatë viteve.

Aktualisht benzina në SHBA kushton mesatarisht 3,31 dollarë për gallon – nga 2,38 dollarë për gallon një vit më parë. Kjo shihet në të gjithë tregun europian.

Çmimi i gazit është rritur gjithashtu, duke i lënë njerëzit anembanë botës me faturat e ngrohjes qendrore mbresëlënëse.

Kërkesa nga Azia ka rritur çmimet, së bashku me një dimër të ftohtë në Evropë vitin e kaluar, i cili varfëroi rezervat e gazit.

2. Mungesa e mallrave

Nike – dhe kompani të tjera – kanë rritur çmimet për shkak të kostove të zinxhirit të furnizimit

Konsumatorët e mbërthyer në shtëpi gjatë bllokimit vitin e kaluar blenë dhe investuan në pajisjet e shtëpisë, sepse nuk mund të shkonin në restorante ose me pushime.

Prodhuesit në vende të tilla si Azia – shumë prej të cilëve u përballën me mbyllje për shkak të kufizimeve të Covid – kanë luftuar për të vazhduar me kërkesën që atëherë.

Ajo ka çuar në mungesa të materialeve si plastika, betoni dhe çeliku, duke rritur çmimet. Druri kushtoi 80% më shumë se zakonisht në 2021 në MB dhe arriti më shumë se dyfishin e çmimit të tij tipik në SHBA.

Shitësit e mëdhenj amerikanë Nike dhe Costco kanë rritur çmimet e tyre për shkak të kostove më të larta të zinxhirit të furnizimit

Dhe ka mungesë të mikroçipave, të cilët janë komponentë jetikë në makina, kompjutera dhe mallra të tjera shtëpiake.

3. Shpenzimet e transportit

Kompanitë globale të transportit – të cilat lëvizin mallra nëpër botë – janë mbingarkuar nga kërkesa në rritje pas pandemisë.

Do të thotë që shitësit me pakicë duhet të paguajnë shumë më tepër për t’i futur ato mallra në dyqane. Si rezultat, çmimet u janë kaluar konsumatorëve.
Lexo edhe: Inflacioni në Itali kap normën më të lartë në 10 vite. Rritje e fortë dhe në Spanjë

Dërgimi i një kontejneri të vetëm 40 këmbë nga Azia në Evropë kushton aktualisht 17,000 dollarë (12,480 £) – më shumë se 10 herë se një vit më parë, kur ishte 1,500 dollarë (1,101 £).

Është shoqëruar me një rritje të tarifave të transportit ajror dhe është përkeqësuar nga mungesa e shoferit të kamionit në Evropë.

Grykat e ngushta të transportit dukej se po lehtësoheshin nëdhjetor, me SHBA-në që filluan të kapnin mbingarkesën rekordnë portet e saj.

4. Rritja e pagave

Shumë njerëz lanë fuqinë punëtore ose ndryshuan punë gjatë pandemisë.

Në SHBA, prilli pa më shumë se katër milionë njerëz që lanë punën e tyre, sipas Departamentit të Punës – një rekord.

Si rezultat, firmat kanë probleme me rekrutimin e stafit si shoferë, përpunues ushqimesh dhe kamerierë restorantesh.

Një sondazh i 50 shitësve të mëdhenj amerikanë nga firma kërkimore Korn Ferry zbuloi se 94% kishin probleme në plotësimin e roleve boshe.

Si rezultat, kompanitë duhet të vendosin paga ose të ofrojnë bonuse për nënshkrimin për të tërhequr dhe mbajtur stafin. McDonald’s dhe Amazon po ofrojnë bonuse punësimi që variojnë nga 200 deri në 1000 dollarë.

Lexo edhe: Biden i jep siguri bizneseve: Banka Qëndrore do ta “luftojë” rritjen e çmimeve. Vazhdoni të punësoni

Këto kosto shtesë të punëdhënësit po u kalohen sërish konsumatorëve. Marka globale e veshjeve Next ka fajësuar rritjen e planifikuar të çmimeve për vitin 2022 pjesërisht për rritjen e kostove të pagave.

5. Ndikimi në klimë

Moti ekstrem në shumë pjesë të botës ka kontribuar në inflacion.

Furnizimet globale të naftës u goditën nga uraganet Ida dhe Nicholas që kaluan përmes Gjirit të Meksikës dhe dëmtuan infrastrukturën e naftës në SHBA.

Dhe problemet me plotësimin e kërkesës për mikroçipe u përkeqësuan, pasi një stuhi e fortë dimri mbylli fabrikat kryesore në Teksas vitin e kaluar.

Kostoja e kafesë është rritur gjithashtu pasi Brazili, prodhuesi më i madh në botë, pati një korrje të dobët pas thatësirës më të rëndë në pothuajse një shekull.

6. Barrierat tregtare

Importet më të kushtueshme po kontribuojnë gjithashtu në çmime më të larta. Rregullat e reja të tregtimit pas Brexit vlerësohet të kenë reduktuar importet nga BE në MB me rreth një të katërtën në gjysmën e parë të 2021.

Tarifat e roaming po kthehen për shumë udhëtarë në Mbretërinë e Bashkuar, që vizitojnë Evropën këtë vit. Më vete, tarifat e importit të SHBA-së për mallrat kineze u janë kaluar pothuajse tërësisht klientëve amerikanë në formën e çmimeve më të larta. Gjigandi kinez i telekomunikacionit Huawei tha vitin e kaluar se sanksionet e vendosura ndaj kompanisë nga SHBA në 2019, po ndikonin furnizuesit amerikanë dhe klientët globalë.

7. Fundi i mbështetjes pandemike

Qeveritë në të gjithë botën po e shtojnë mbështetjen e dhënë bizneseve për të ndihmuar me ndikimin e koronavirusit.

Shpenzimet publike dhe huamarrja u rritën në të gjithë botën gjatë pandemisë. Kjo çoi në rritje të taksave që kanë kontribuarnë shtrydhjen e kostos së jetesës, ndërkohë që pagat e shumicëssë njerëzve mbeten të pandryshuara.

Shumë ekonomi të zhvilluara kanë pasur politika të dizajnuara për të mbrojtur punëtorët – të tilla si pushimet nga puna – dhepolitika të mirëqenies për të mbrojtur më të paguarit.

Disa ekonomistë sugjerojnë se këto politika gjithashtu mund ta shtyjnë inflacionin më të lartë ndërsa masat mbështetëse po iafrohen fundit.

BBC

Që nga viti 2015 nxisim shpirtin sipërmarrës, inovacionin dhe rritjen personale duke ndikuar në zhvillimin e një mjedisi motivues dhe pozitiv tek lexuesit tanë. Kjo punë që e bëjmë me shumë dashuri nuk ka të paguar. Ne jemi platforma e vetme e cila promovon modelin pozitiv të sipërmarrjes së lirë. Përmes kësaj platforme mbështesim edukimin gjatë gjithë jetës si mjet për zhvillimin personal dhe profesional të brezave. Kontributi juaj do të na ndihmojë në vazhdimin e këtij misioni në gjithë trevat shqipfolëse.

Mund të kontribuoni KETU. Falemnderit.

Must watch
Business Mag Nr. #36 - Tetor 2024

Vjeshta solli rikthimin e aktiviteteve biznesore në ritmin e tyre të plotë, pas pushimeve të verës. Sipërmarrjet shqiptare, me dinamikat e tyre të pandalshme, janë aktualisht para një sfide dhe mundësie më të madhe. Proceset e përafrimit me BE-në krijojnë një mundësi për një treg më të madh, por kjo kërkon njëkohësisht përgatitjen të duhur për tregun.

Eventet e fundit, veçanërisht Future2Tech, tregoi se shumë kompani shqiptare, kryesisht në fushën e zhvillimit të Softwareve, po punojnë tashmë për tregun e huaj dhe janë kompani ndërkombëtare në kuptimin e plotë të fjalës. 

Në brendësi të këtij numri ne kemi sjellë histori brandesh dhe histori njerëzore; histori sipërmarrësish dhe profesionistësh, të cilët kanë investuar kohë dhe pasion në punët e tyre për të parë rezultatet që duken sot. Një prej brandeve për të cilin flasim sot, mbyll 3 dekada biznes në Shqipëri, diçka që vlen të marrë përgëzime nga të gjithë. 

Histori nga vendi dhe diaspora, rrugëtime në tregti, shërbim, apo edhe konsulencë, ky numër sjell një gamë të gjerë artikujsh, të shtrirë madje mes biznesit dhe artit, të cilat, kur ndërthuren, sjellin zhvillime shumë të bukura për shoqërinë.

Interesant është fakti se kushdo që …

Shiko më shumë
Na ndiqni në rrjetet sociale
0