Miliona vëzhgues do të shikojnë eklipsin diellor amerikan të muajit të ardhshëm nga toka. Por, disa ekuipazhe me fat të fluturimit të Nasa-s do të kenë një pamje shumë më të afërt.
Kjo është ajo që do të bëjnë katër pilotë të Nasa-s, së bashku, duke fluturuar me dy nga aeroplanët e specializuar WB-57 të agjencisë në brigjet e Meksikës. Duke ndjekur rrugën e tërësisë, ose errësirës totale, nga jugperëndimi në verilindje, ata do të qëndrojnë në hijen e hedhur, ndërsa hëna kalon diellin për shtatë minuta, krahasuar me vetëm katër minutat e disponueshme në tokë, duke studiuar eklipsin me instrumente të shumta.
“Është jashtëzakonisht emocionuese. Jam i emocionuar. Jam shumë i emocionuar që mund të fluturoj në këtë mision. Mezi pres vetëm përvojën e të qenit atje në këtë moment”, thotë piloti i Nasa-s, Tony Casey, një operator i pajisjeve sensorë (SEO) në një nga dy avionët.
Casey do të jetë ekuipazhi i dytë në një nga dy avionët WB-57, përgjegjës për funksionimin e instrumenteve të avionit për të studiuar eklipsin. Brenda “hundës” së avionit, një sistem kamerash dhe teleskopi i drejtuar nga Casey do të përdoret për të marrë imazhe të Diellit në dritën infra të kuqe dhe të dukshme, duke ndihmuar në studimin e atmosferës së tij, koronës së tij, ndërsa lëviz rreth Hënës, dhe gjithashtu duke kërkuar një unazë pluhuri dhe asteroidë që mund të jenë të dukshme pranë Diellit.
“Avionët kanë këtë sistem që montohet në “hundën” e avionit që ju lejon të vendosni një teleskop atje”, thotë Amir Caspi në Institutin Kërkimor Jugperëndimor në Kolorado, një fizikant diellor që drejton eksperimentin që Casey do të operojë.
Rreth dy orë para eklipsit, dy avionët do të ngrihen nga fusha Ellington pranë Qendrës Hapësinore Johnson të NASA-s në Hjuston, Teksas dhe do të udhëtojnë deri në Meksikë. Në kohën e eklipsit çdo avion do të jetë rreth pesë ose gjashtë milje larg njëri-tjetrit, është shprehur Casey, dhe do të udhëtojë me 740 km/h. Kjo është disi më pak se shpejtësia e vetë hijes së eklipsit, e cila do të lëvizë me rreth 1600 mph (2500 km/h), por e mjaftueshme për t’i dhënë avionëve një kohë më të gjatë në tërësi, sesa do të ishte e mundur në tokë.
“Natyrisht ne nuk mund të vazhdojmë me të. Pra, ne duam të jemi në vend duke kërkuar në vendndodhjen e duhur dhe më pas, sapo të errësohet plotësisht, ne do të ndjekim atë rrugë deri në hapësirën ajrore të SHBA”, thotë Casey.
Eklipsi do të jetë në anën e djathtë të avionëve ndërsa ata çajnë qiellin. Casey do të përdorë kamerën ndërsa e bëjnë këtë, duke zmadhuar në vende të ndryshme në Diell, teksa flet me ekipin në terren. Fusha e shikimit do të mbulojë vetëm një të tretën e Diellit, kështu që ai do të lëvizë kamerën midis secilës anë të yllit për të marrë një pamje totale gjatë eklipsit dhe do të përparojë në çdo veçori që do të jap interes.
Ndërsa operimi i pajisjeve është parësor, Casey shpreson se ai mund të ketë kohë për të parë në të vërtetë eklipsin me sytë e tij.
“Ne duhet të verifikojmë se është arritur tërësia përpara se të përdorim këtë aparat dhe instrument shkencor shumë të shtrenjtë. Por përveç një shikimi të shpejtë, me siguri do ta mbaj syrin në ekran për t’u siguruar që instrumenti nuk po lëviz”, është shprehur Casey.
“Të qenit kaq lartë do të japë një pamje të pakrahasueshme në Tokë për shkak të atmosferës më të hollë. Duhet të jetë shumë më e mprehtë sepse je mbi mjegullën. Kjo do të japë gjithashtu kthime shkencore që nuk mund të krahasohen në terren. E gjithë arsyeja pse qielli është blu është për shkak të dritës që shpërndahet në atmosferë”, shtoi ai.
WB-57 janë veçanërisht të përshtatshëm për të studiuar eklipset për shkak të rrezes së tyre të gjatë, rreth 2,500 milje (4,000 km), dhe sasisë së madhe të kohës që mund të kalojnë në ajër, rreth gjashtë orë e gjysmë. Por, ato nuk përdoren vetëm për eklipse, gjithashtu mund të përdoren për misione të tjera kërkimore ose fotografike, të tilla si vëzhgimi i lëshimeve të raketave.
Që nga viti 2015 nxisim shpirtin sipërmarrës, inovacionin dhe rritjen personale duke ndikuar në zhvillimin e një mjedisi motivues dhe pozitiv tek lexuesit tanë. Kjo punë që e bëjmë me shumë dashuri nuk ka të paguar. Ne jemi platforma e vetme e cila promovon modelin pozitiv të sipërmarrjes së lirë. Përmes kësaj platforme mbështesim edukimin gjatë gjithë jetës si mjet për zhvillimin personal dhe profesional të brezave. Kontributi juaj do të na ndihmojë në vazhdimin e këtij misioni në gjithë trevat shqipfolëse.
Mund të kontribuoni KETU. Falemnderit.